Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 27 december 2009

Träffat kompisar

Av Sigge Svamphund - 27 december 2009 17:51

Ingen snö på hela dagen till mattes glädje.

Till min glädje var det 15 minus i morse och kallt hela dagen.

Alltså var tortyrkammarhotet undanröjt även denna dag.

Gick i alla fall till skogen ett tag.

Tog med mej min leksak som jag fick i julklapp.

Hade inte testat den ordentligt.

  

Var alldeles utmärkt att busa runt med i snön.

Ännu bättre hade det självklart varit om matte låtit bli att hålla på och gömma den

hela tiden!

  

Kolla här!

En liten spagrop!

Självklart så gav jag leksaken en inpackning.

Leksaker mår väldigt bra att lerinpackningar.

  

Träffade på ett sånt där snöspöke idag igen.

Satt i en gran och försökte skrämmas.

Jag blev inte rädd och inte kastade spöket snö omkring sej heller.

  

En perfekt snöinpackning av huvudet.

Får vara glad för det lilla nu när det är ont om spagropar.

  

Så mötte jag min tjej Frida i skogen.

Mycket trevligt för det var ganska länge sen jag träffade henne.

  

Kollade om hennes matte ville busa med mej och min leksak.

Det ville hon så jag var fullt sysselsatt en stund medan Frida tiggde godis av matte.

  

Så när Frida fortsatt så kom min polare Ollie.

Trevligt detta att träffa flera kompisar på samma promenad.

  

Jag lånade ut min leksak till honom.

Han hade väldigt mycket skoj med den.

Man ska ju vara gentlehund och dela med sej av sina saker.

Jag roade mej med pinnar under tiden.

Gick en sväng tillsammans med honom och hans matte.

Sen var jag mest hemma och slappade.

För imorgon ska jag utföra ett mycket viktigt uppdrag.

Då ska jag åka till Kasper och leverera julgranen som han vann budgivningen om.

Visst julen är slut men mina granar har ju lång hållbarhet så han kan säkert använda

den många jular framöver.

Rapport kommer självklart imorgon kväll.

 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

27 december 2009 18:59

Men hörru du har ju nästan mer snö än uppe hos oss. Vilken bra leksak du hade, den göms inte i snön? Snäll var du också som lånade ut den. Det tror inte varken jag eller Valle hade gjort. Vi är allt för rädda om våra saker. Se till att få riktigt betalt för granen. Tänk om vi vunnit bjudgivningen, det hade blivit en lång leverans. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Hillman

Hillman

27 december 2009 21:03

Du är allt en hygglig prick som lånar ut dina leksaker det är väldigt snällt gjort. Roligt att du har så många kompisar, här bor bara vi tyvärr, så det finns inte några kompisar att leka med men vi har varandra och så husse förstås för han kan man alltid busa med.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Tessan

Tessan

28 december 2009 00:10

Buhuuu här var det kallt idag och nu är det tö igen! Men det ska ju bli kallt har dom sagt så det är väl att sätta på skridskorna när man ska ut;) Sjysst av dig att leverera julgranen....hmmm säkert uppskattat;)

Ha det gott och hälsa matte att köra förbaskat försiktigt!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ludde

Ludde

28 december 2009 01:40

Bra dag med både ler- och snöinpackning. Det gäller att vara fin när du ska hälsa på Kasper! Nattkramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Elliot och Kulan

Elliot och Kulan

28 december 2009 01:43

Lite synd tycker jag att jag inte vann budgivningen på granen, men Kulan är nog ganska glad... det är nog din matte oxå för det hade varit långt att åka för er för att leverera :-)
Schysst av dig att låna ut den nya leksaken.
Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

28 december 2009 06:47

Härligt med massa kompisar på promenaden!

Snäll du var som lånade ut din leksak :)

http://timsevimse.blogg.se

 
Torsten

Torsten

28 december 2009 07:23

Man kan göra underbara snödopp i snön....pälsen blir rätt fin av det också! Men min matte påstår att jag luktar illa och jag fattar ingenting, snö är ju rent...:(
Härligt med kompisar i skogen, alltid lika kul att träffa goda vänner!
Ha en bra dag och kör försiktigt så ni inte skadar julgranen!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

28 december 2009 09:07

Ohh vad härligt att träffa massa kompisar så där. :-)

http://hundenliza.blogspot.com

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

28 december 2009 13:38

Så härligt med snö. Dela med dej till oss, vi har ingen alls. Inte några kalla grader heller. Kuligt med buskompisar.
snöpussar

http://lagottoflickorna.se

 
Tindra&Buddah

Tindra&Buddah

28 december 2009 13:55

Önskar dej en mysig nyårsvecka, må så gott & stor kram

http://tindraochbuddah.bloggplatsen.se

 
Giah

Giah

28 december 2009 14:07

be din matte att köra försiktigt...Det blir HALT på vägarna !!!
Hälsa Kasper med matte från mig och min matte :)
Vi ses nästa år...Då jag slutat lukta gott!!!
Puss Giah.

http://www.belgarhuset.com

 
Kasper

Kasper

28 december 2009 15:19

Hihihi - han kom allt, han Sigge! MED GRAN!!! Ska visa bilder hos mej, bli bara inte alltför avundsjuka...

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ingen bild

malte o snokas

29 december 2009 10:04

å det är de bästa promenaderna när man springer på kompisar till höger o vänster! den där ollie verkade en kul prick, snällt o låna ut leksak mkt generöst!!
slafspuss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards