Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under maj 2010

Av Sigge Svamphund - 31 maj 2010 18:59

Idag har jag varit på resande tass en stor del av dagen.

Efter att jag gjort mi morgontoalett och matte hållit på med mänskliga tråksaker

ett tag så var det dags att ut och åka.

  

Efter ett par mil så stannade matte vid en av alla mina sjöar.

Just denna har jag inte badat i sen förra året så jag tog mång simturer för

att koll sjön.

Lika simvänlig som alltid.

Sen åkte vi och åkte.

Till slut så var vi framme i Svinnegarn strax utanför Enköping.

  

Jag har inte varit där på ett år så jag hade väldigt mycket att kontrollera.

Allt var sej likt och till belåtehet.

Såg en massa får med små söta lamm men klantmatte glömde att ta bilder på dom.

  

I det här söta huset är det café på sommaren.

Ni som har vägen förbi Svinnegarn kan ju stanna och fika där.

Gott hembakt bröd och diverse hantverk finns också att köpa.

Det är en av alla mina bästa människovänner som driver det.

  

När människorna fikade så provade jag att sitta och se söt ut.

Jo det lönade sej, blev bjuden på god bulle.

  

Kunde inte låta bli att göra en insats som svamphund.

Växte en massa vårmusseroner i gräsmattan.

Men de står kvar matte vägrade att plocka svamp idag.

Sen skulle jag åka vidare.

Fortsatte genom Enköping och ut på andra sidan (nä matte körde inte vilse).

  

Upptäckte att det fins ett ställe uppkallat efter mej.

Verkligen på tiden.

Så åkte vi in i ett samhälle och under över alla under inga konstiga vilsekörningar!

  

Så var vi framme.

Här håller jag på och hälsar på min bloggkompis matte.

Efter att ha presenterat mej ordentligt så var det dags.

  

Så kom hon ut min bloggkompis Doriz.

Kolla minen på hennes matte, Doriz har bråttom.

Ni som inte läser hennes blogg hittar den bland länkarna.

  

Först fick vi titta på varandra på avstånd.

Doriz är lite osäker med andra hundar.

Men jag drog på stora charmen.

  

Så där, det hjälpte.

Här hälsar vi på varandra.

Snygg och trevlig brud Doriz.

  

Jag fick en present av Doriz.

En frisbee som det ska gå att bada med.

Det ska jag prova i morgon.

  

Jag hade godis med till Doriz.

Hon har ätit upp grisörat och sitter och vill ha resten av godiset.

  

Sen föll hon så totalt för min charm att hon började göra lekinviter.

Tydligen ganska ovanligt att hon gör.

  

Vi hade mycket skoj bus tillsammans sen.

  

Jag sprang efter frisbeen och Doriz jagade mej.

Jag är visst bra att anvönda när hundar behöver vänja sej vid andra hundar.

  

Men det tar på krafterna att dejta mej.

När jag skulle åka hem så låg Doriz bara och flämtade.

Hon sover nog gott nu skulle jag tro.

Tack Doriz och Katta för en jättetrevlig träff!!!!!!!!!

Matte trodde att jag skulle sova hela vägen hem men det hade jag inte tid med.

Var ju tvungen att kolla om det skulle hända något mer spännade.

Gjorde det faktiskt.

Matte stannade på ett ställe och handlade mat i nån lucka.

Ihop med hennes hamburgare så kom det hundgodis till mej!!

Bra service, borde få åka dit igen.

Till slut så var jag hemma igen.

Nu är jag en mycket trött hund och ska nog sova min skönhetssömn

för imorgon är en ny dag med förhoppningsvis nya äventyr.

Av Sigge Svamphund - 30 maj 2010 17:54

I dag har jag sluppit passa tråkhuset och tråkradion.

I stället har jag haft en trött matte.

Släpade i alla fall med henne ut på en längre runda.

  

Jag tyckte att vi skulle gå den här vägen.

Matte tvärvägrade för den leder till sjön med den hundätande gäddan vithajen.

Jag ska inte sluta som vithajsmat tycker hon.

Undrar vad det är för skillnad på en oskyldig gädda och vidriga komonster?

I stället så gick jag en runda jag inte gått på väldigt länge.

  

Fyndade en bortglömd snöpinne.

Bära runt på en sån är bra träning för nackmusklerna enligt mej.

Matte håll på med tråket plocka granskott idag igen.

Jag kände för att jobba som svamphund.

Gjorde faktiskt det igår fick matte höra.

Jag markerade fina nejlikbroskskivlingar när jag rastade min favoritgranne.

Men hon fattade ingenting.

Varken att jag skulle belönas eller att svampen skulle plockas.

Måste träna henne.

  

Till mattes stora glädje så börjar murklorna se ut så här.

Alltså alldeles för gamla för att plocka.

Fast jag nosade upp en del fina också.

Men snart så kommer det en massa andra trevliga svampar så jag kommer inte att

bli arbetslös fast murklorna tar slut.

  

Spaade massor.

Både som här på vägen och i underbara leriga diken.

Har ju min bloggträff i morgon så det är mycket viktigt att jag inte stinker av

vidriga schampoot.

Efter några hundar spaa omgångar så kom jag till min närmaste sjö.

Badade massor och sköljde bort alla inpackningar.

Pälsen är inte riktigt i toppskick men nästan.

Tror att det blir bad på väg till det där stället långt bort som jag ska till så

pälsen kommer nog att vara ganska bra.

  

Tänk att människor är så känsliga.

Råkar vara lite välgörande lera och vatten på stigen.

Helt plötsligt så ligger mina träningsdäck där och en massa pinnar,

Tydligen ska människor missbruka dom och kliva på dom istället för att få

välgörande lerinpackningar på sina tassar.

Hade planer på att möblera om bland både däck och pinnar men det hindrade

skitmatte.

  

Nästan hemma igen så träffade jag min kattpolare Bagheera.

Mycket trevlig katt som uppskattar mitt sällskap.

  

Så här ser han ut när inte jag är ivägen och hälsar på honom.

Vi brukar alltid umgås när vi träffas.

Sen tillbringade jag tid med att slappa innan det var dags att gå ut igen.

Hände inget av vikt på den rundan.

  

Nu plockar matte en massa såna här också.

Det ägnade hon sej åt på eftermiddan medan jag bara grejade med viktiga

hundgöromål.

I morgon väntar en hård dag så jag ska vila mej iform.

Blogguppdateringen blir senare än normalt.

Och det går att gissa på vilken bloggkompis jag ska möta i morgon enda tills

i morgon kväll.


Av Sigge Svamphund - 29 maj 2010 18:15

Jag har haft en dötrist passa tråkhuset och tråkradion dag.

Har egentligen inegnting att berätta.

Gick ut med matte i morse och sen försvann hon.

Mitt på dan så kom min favoritgranne och hennes svärdotter så jag rastade dom

ett tag.

Sen behagade matte dyka upp, trött men väldigt nöjd.

Gick ut med matte en stund i hälsovådligt regn.

Har alltså inte ens en bild från idag.

Hoppas att ni inte glömmer hur jag ser ut.

Men i morgon ska ordningen vara återställd.

I stället för rapport om dagen så ska ni få nåt att fundera på.

På måndag ska jag ut och åka.

Bland annat ska jag träffa en av mina bästa vänner och efter det så ska jag

träffa en av mina bloggkompisar.

Jag ska åka ganska många mil och bloggkompisen har jag aldrig träffat.

Vet att en del av er besöker även den hundens blogg.

Så nu är frågan.

Vem ska jag för första gången möta på måndag???????

Rätt svar vinner ära och berömelse och ni får vänta tills på måndag kväll

med att få rätta svaret.

I morgon ska ordningen vara återställd och det blir vanlig blogg igen.

Av Sigge Svamphund - 28 maj 2010 17:37

Efter gårdagens hemska upplevelse med tortyren vid sjön så har jag lagt

ner mycket tid på pälsvård idag.

Hade tur så jag blev skjutsad till en skog med flera sjöar.

  

Det här anser matte vara överdrivet.

Inte alls, det var faktiskt ljuvligt lerigt vatten så då spaar jag även på väg mot

första sjön.

För övrigt så var jag ganska desperat måste få bort vidriga schampoostanken.

Efter denna inpackning så badade jag massor i sjön.

  

Någon som vet vad detta är för blomma?

Påminner om skvattram men har rosa blommor och växer i sjökanten.

Enligt matte väldigt söt, jag är ointresserad av blommor.

  

Lilla söta skogsmusen träffade vi också.

Den var så liten att grankottarna såg stora ut bredvid den.

Gissa om matte har raderat många suddiga bilder eftersom den tydligen hade

ganska bråttom någonstans.

  

Det här kallar jag redigt spa.

Ljuvligt lerigt vatten med helt underbar doft.

Det skymtar ju timmertravar  också.

Tänk sen jag var där sist så hade de städat bort allt skräp som var slängt

överallt.

Till och med dunken jag ställde mitt på vägen var borta.

Men så klart de vill väl inte att Skogsstyrelsen eller Naturskyddsföreningen

ska se hur det brukar se ut.

  

Slet en del med de där granskotten idag.

Jag försökte återigen vara effektiv.

Fast den här granen låg redan ner när jag började jobba med den.

Så jobbade jag hårt som murkelhund också.

Hittade massor till mattes förtvivlan.

Men jag har uppfostrat henne rätt för hon plockade alla.

Mitt i skogen gjorde jag ett fynd.

  

Tror att reklamen hamnat lite fel?

Mattes bror jobbar på det där stället så matte ska kolla varför de dräller

reklam mitt i mina skogar.

För övrigt är det flera mil dit.

Jag snodde den i alla fall.

  

Tog med den till sjön och tänkte bada med den.

Gick inget bra för reklamen för båtar ville inte vara i vatten!

Har gömt den för kommande behov.

Tror att mattes bror är skyldig mej 10 kilo grisöron nu bara för att jag gjort

reklam.

Åkte hem och slappade medan matte försökte göra tusen saker samtidigt.

Gick inte bra enligt henne.

När jag gick ut på eftermiddan så jobbade jag igen.

  

Usel bild men det hade kommit upp fler såna där vårmusseroner.

Men de sitter kvar.

Har inte tid att ta hand om dom sa matte.

Vi hämtar i morgon istället, räcker mad alla murklor som måste rensas.

I morgon så väntar en sån där dötrist passa huset dag.

Kankse inte kommer att ha så mycket att berätta om men då ska ni få nåt att

fundera över istället.

Av Sigge Svamphund - 27 maj 2010 17:46

..............ha legat kvar under mattes säng hela dagen.

Började redan under rundan för min morgontoalett.

Träffade en trevlig tik som jag möter ibland.

Så långt var allt väl.

Men hennes matte berättade att bruden (vi har glömt namnet) varit och badat

i en sjö som jag också besöker ibland.

Medan hon simmade runt så skrek hon till och kom upp ur vattnet.

Först såg inte matten nånting men så upptäckte hon bitmärken på ena benet.

Troligen så har den stackars hunden blivit biten av en lömsk gädda.

Detta hade även veterinären trott för bitmärkena stämde inte med orm.

Gissa om mattes fiskfobi blev värre!

Har jag väl alltid vetat att fiskar är livsfarliga blodtörstiga odjur.

Nu har jag badförbud i den sjön enligt matte för inga vidriga förklädda vithajar ska sätta tänderna i mej.

Tur att det är sällan jag badar där för under hela sommaren får inte vi hundar bada där bara för att människorna ska göra det.

Så var jag hemma ett tag innan det var dags för en längre runda.

  

Mycket trevligt för jag mötte Leonbergerbruden Cleo som jag inte träffat på

evigheter.

  

Så här trevligt tyckte jag att det var.

Inte gav jag upp heller.

Cleo är inte i lukta gott perioden och har inte varit och ska inte heller.

Men jag anser att hon luktar otroligt gott och blev alldeles kollrig.

Slutade med onödigt koppel, kort sånt eftersom jag ansågs vara helt odräglig.

Var jag inte alls bara en mindre hormonorkan som härjade.

Kände mej väldigt okoncenterad även sen vi skiljts åt.

  

La mej i en spagrop för att se om hormonorkanen skulle lugna ner sej.

Jo den övergick till en mer stillsam storm istället.

Grejade med diverse vanliga hundgöromål medan matte plockade granskott.

Så jobbade jag.

Hittade massor med murklor.

Pust och stön från matte.

"Varför lärde jag honom leta svamp, ska inte plocka mera murklor men jag tar

de här".

Otack är hundens lön.

Jag jobbar och hon stönar.

Fast jag bryr mej inte så mycket, det där hör jag varje år när det blivit för mycket

av nån slags svamp.

Badade i närmaste sjön också när jag passerade den fast matte kollade nog så hon

inte såg några gäddplask innan jag fick simma.

Efter att ha varit hemma några timmar och lugnat ner hormonerna var det dags för

nästa runda.

Skulle gå till min badudde.

Nästan där kom matte på att vi glömt fendern jag fick igår hemma.

  

Om jag vetat vad som väntat hade jag inte stått här.

Då hade jag varit långt från sjön.

  

Nu börjar jag ana oråd.

Matte är alldeles för intresserad av hur blöt min päls är.

  

Katastrofen är ett faktum.

Halsband och onödigt koppel och vad som inte är med på bild.

Tortyrredskapet STINKANDE SCHAMPOOT.

  

Min vackra väldoftande päls ( enligt matte stank jag av för mycket spa) är

alldeles inkletad med vidriga schampoot.

  

Ser ni löddret som bildas när jag försöker simma bort eländet?

  

Typiska pälsskador efter tortyrbehandling.

Jag har ju en vacker svart päls, men av tortyren ser den grå ut!

Hade simmat flera gånger när bilden togs.

Tänker faktiskt använda de här bilderna som bevis när jag anmäler matte till

Hundombudsmannen.

  

Tänkte rymma från skitmatte och flytta nånstans där jag varken behöver torteras

eller fobiträna med komonster.

Men jag hittade inte nån att flytta till så jag blir väl kvar.

Matte påstår att schampoot tog slut.

Hoppas att den senila virrhjärnan aldrig nånsin kommer ihåg att köpa nytt.

Jag stinker av nån vidrig mintdoft nu.

Dåliga ursäkten till tortyren är att jag ska åka bort på måndag.

Först ska jag träffa en av alla mina bästa vänner och sen ska jag åka en bit till

och träffa nån jag aldrig träffat.

Har bara sett bilder på nätet av den.

Kommer alltså att bli en mycket spännade måndag.

Förhoppningsvis så har jag hunnit återställa pälsen lite i alla fall.

Tänker inte möta någon för första gången och stinka mint.

Av Sigge Svamphund - 26 maj 2010 17:58

Dagen började mycket bra.

Inget vidrigt hälsovådligt regn så jag skulle få en ordentlig skogsrunda.

Blev skjutsad till skogen med Krokodilsjön.

  

Hann bara ur bilen så var det dags för fyndjakt.

Kom ihåg att jag gömt nåt viktigt nära där min bil stod.

  

Perfekt ingen hade hittat min gömda dunk.

  

Spaade tillsammans med den bland annat.

Dunkar i spagropar är en mycket skoj sysselsättning.-

  

Badade med den i Krokodilsjön också.

Efter att ha använt den i en spabäck också så gömde jag den för kommande behov.

Sen var det mycket nära att matte vandrat över regnbågsbron.

Hon stod stillsamt och plockade granskott på sitt ineffektiva sätt när en stor

fågel (tjäder eller orre tror matte) flaxade upp en halvmeter från henne.

Jag har aldrig sett matte hoppa så högt som hon gjorde.

Hon pratade om att hjärtat det var nog upp i trädtopparna och vände.

  

De här äggen tillhör fågeln som skrämde matte.

Vi gick snabbt där ifrån så fågeln kunde återvända till sina ägg.

  

Såna här skulle det inte plockas idag.

Men jag markerade några som fick följa med hem.

Sen blev det mycket otrevligt.

Vi var på väg till Komonstersjön och jag planerade för trevliga bad.

  

Behöver jag tala om att det INTE blev några bad???

Titta så vidrigt fullt med lömska hundätande komonster!

Matte ska jag sälja billigt.

Hon satte på mej onödigt koppel och ställde sej och lockade på de hemska

monstren.

De kände säkert lukten av mej och förväntade sej en svamphundslunch för de kom

närmare och närmare.

Matte påstod att det var alldeles utmärkt fobiträning att titta på gulliga stutarna

vidriga monstren.

Jag ska knuffa ner henne nånstans där det är fullt med fisk så blir det nog slut

på pratet om fobiträning!

Gömde mej bakom skitmatte och hoppades på att hon skulle skydda mej.

  

Lömska typer, för de smög minsann bakom buskarna när vi skulle gå tillbaka.

Helt klart ute efter att sätta tänderna i mej.

Jag ska inte gå den vägen förrens möjligen till älgjakten.

Fast monstren borde inte alls invadera hagen långt bort i skogen.

Fick jag bestämma skulle de gå hem till sin lagård.

  

Äntligen av med onödiga kopplet och jag springer för mitt liv i fall monstren

skulle komma efter mej.

Matte ansåg att onödiga kopplet var utmärkt just för att jag inte skulle sticka.

Jag är faktiskt rädd om mitt liv!!

  

Kastade mej i närmaste bäck för att kyla ner känslorna lite.

Tänk om jag ovetande gått över deras hundfällor och hamnat i hagen.

Då hade det inte funnits nån svamphund.

  

Helt fel årstid men det växte faktiskt Frolic i godistallen.

Brukar aldrig växa sån där under svampsäsong.

Tror att det hade att göra med att jag var så upprörd.

  

Rensade ett par spagropar också och badade ännu mer i Krokodilsjön.

Hemma igen så slappade jag och försökte smälta upplevelsen med montren.

Nästa gång jag gick ut så blev det väldigt bra.

Först passerade jag hos Dolly och umgicks en del med henne.

Sen kom Ollie ut från sin tomt så då umgicks jag med honom också.

Ollies matte gav mej en fender!

Mycket trevligt.

den ska jag provbada med imorgon.

Klantmatte hade självklart ingen kamera med sej ( inga andra konstiga saker istället

för den heller).

Men imorgon ska jag ta med fendern till sjön så då blir det nog bild på den.

Maja och Kajsa!!!!

Matte hälsar och tackar för infon i kommentarerna i förra inlägget.

Det är INTE över här heller.

Lite tidsbrist jsut nu med det kommer en fortsättning vi lovar!

Av Sigge Svamphund - 25 maj 2010 17:41

Blä!!

Hälsovådligt regn precis hela dagen.

Släpades ut fullkomligt mot min vilja i morse för att matte hade bestämt att

jag skulle göra morgontoalett.

Hade inget som helst behov av någon sådan.

Gick hem igen och la mej i fåtöljen och sov.

Tänkte faktiskt sov bort hela dagen.

När matte hade grejat med en massa mänskliga tråksaker så släpade hon ut mej

igen.

Hade fortarande inget som helst behov av att gå ut.

Släpade benen efter mej och hoppades på att matte skulle behaga gå hem med mej.

Men så fick jag syn på min polare Pasco.

Tänkte att han och jag gemensamt kanske skulle få våra idiotiska människor att

begripa att regn är livsfarligt för hundar.

Äsch, gick inte bra Pasco har inte fattat att regn är farligt.

  

Här tänker jag visa Pasco och hans matte vägen runt min badudde.

Skulle jag nu drabbas av hemska regnskador så var det väl lika bra att försöka

ha skoj under tiden.

  

Här försöker jag få med Pasco för att visa trevliga badplatser.

  

Jag badade massor trots hälsovådliga regnet men Pasco höll sej kvar på land

idag.

  

Informerade om var man hämtar de bästa pinnarna också.

Sånt måste ju alla hundar känna till.

Efter den rundan så gick jag hem och slappade.

Tänkte absolut inte gå ut mer idag.

I stället funderade jag ut en bra hundlåda att använda såna här dagar.

Storlek efter hur stor/liten hund man är.

Botten bör bestå av gräs sen ska det finnas ett par stolpar att lyfta benet mot

och så en bra buske eller gran för att utträtta större behov under.

Nu ska jag bara ha matte att inse att hon ska fixa en sån.

Så släpades jag ut igen.

Nu skulle det kollas om det hade kommit några fler vårmusseroner.

Matte skulle ta bilder på dom i så fall.

Jodå, jag jobbade, men virrkärringen hade tagit med miniräknaren i stället för

kameran!!!!!!

Tror jag ska låsa in henne nånstans.

Så hamnade jag hos Pasco.

Matte skulle hämta nåt.

Mycket bra hemma hos honom för det fanns smaskiga tuggpinnar överallt.

Fast vi hade en mycket häftig diskussion under köksbordet om en sån så då

fick ingen av oss ha nån.

Vi blev sams lika fort igen som bråket började.

Så när jag skulle gå hem så var det bara att jobba mera.

Massor med vårmusseroner på Pascos gräsmatta.

  

Det här ska matte roa sej med ikväll.

Tur att hon alltid har påsar i fickorna.

För övrigt så såg vi att ytterligare en sorts svamp har visat sej.

Ska försöka ordna bild på den imorgon.

Ber om ursökt om det blir lite si och så med esök hos er andra jsut nu.

Men matte har en massa tråksaker för sej och tiden räcker inte till allt.

Ska i alla fall försöka hinna med så många som möjligt i kväll.

Hoppas att det inte regnar i morgon utan jag kommer till skogen.


Av Sigge Svamphund - 24 maj 2010 18:29

Har haft en del att göra idag.

Började bra, såg att matte bryggde kaffe och fixade med ryggsäcken.

Mycket trevligt för sånt innebär ju långrunda i skogen.

Bara det att jag hamnade ju först i Eskilstuna..

Passa bilen på flera ställen.

Värst var det när matte parkerade utanför en jätteaffär.

Jag trodde att jag skulle få passa min bil den närmaste veckan eller så

medan hon var vilse i affären.

Nä hon klarade affären men lyckades istället med konsstycket att köra vilse

på parkeringen!!!!

Ska vara den virrkärringen till sånt.

Ja,ja till slut lyckades hon ta sej ut från parkeringen i alla fall.

Det var ungefär då som hon kom på nästa bortglömda sak.

Hon hade inte gjort några mackor!

Tur att vi var kvar i Eskilstuna så det kunde handlas såna.

Sen blev det i alla fall skogen.

Matte hade köpt en ny kvast som skulle till skärmskyddet så jag skulle

jobba på Sörmlandsleden.

  

Min lilla nästansjö håller på och försvinner.

Sist kunde jag simma i den men det gick inte idag.

Strax efter att den här bilden togs så mötte vi vandrare.

Trevliga typer som hade en gammal golden hane med sej.

De busade med mej och jag visade alla fina pinnar medan matte ägnade sej åt en

massa mänskligt tråkprat.

Deras hund hade testat min favoritbäck i Rosmossen och hade tydliga spår av snygga

inpackningar.

Tur att jag sköter bäcken så noga så andra vandrande hundar har glädje av den.

Virrkärringen glömde självklart att ta bild på hunden.

  

Detta gillar jag inte!

Min älskade Rosmossenbäck har sitt inlopp här.

Brukar vara massor med vatten men nu var det borta.

  

Här är förklaringen.

Bäver har varit flitig och byggt en fördämning precis där bäcken börjar.

Hm finns alltså risk för att min bäck blir alldeles torr.

Fortsatte till sjön och badade massor.

Sörmlandsleden följer sjön ganska långt så jag har massor med badplatser att kolla.

  

Äntligen vid skärmskyddet.

Men en massa tråkig väntan, matte ska läsa gästbok, städa undan en massa skräp

efter vandrare, leta efter en försvunnen sopsäck och en massa annat krafs.

  

Äntligen!!!!!

Sist jag var vid skärmskyddet var onödiga isen kvar så det var väldigt viktigt att

simma ordentligt.

  

Tror jag ska införa nåt nytt.

Att vi alltid åker till Eskilstuna först när det ska fikas i skogen.

Jag fick en sån här jättemacka.

Utsökt god med ost, skinka och nån röra också.

Fast det äckliga salladsbladet som var ditsmugglat petade jag bort.

  

Det var läge för en ny sopkvast.

Den till vänster har gjort sitt sen länge.

Fast en gång så använde matte den för att sopa ner en vidrig förklädd vithaj

i vattnet.

Jag hade lyckats fånga en gädda istället för pinnen och det tänker inte matte

med sin fiskfobi glömma.

  

Så kan jag meddela att nu är det midsommar, för midsommarblomstren har

börjat blomma.

Så jobbade jag en massa som murkelhund idag också.

Matte som inte ska plocka en murkla till tar alla jag nosar upp!

Alltså vet hon som vanligt inte vad hon pratar om.

  

Gjorde ett fynd bakom en gran.

Nån liten filt som någon tappat.

Hade skoj med den en stund men så gömde jag den.

  

När jag sen markerade en stubbe full med såna här då blev matte alldeles till sej.

Årets första Föränderliga tofsskivling.

En jättegod svamp men absolut ingen nybörjarsvamp eftersom det finns

förväxlingsarter.

Alltså skulle matte kolla en massa andra stubbar också men där fanns inga.

  

Jag hade i alla fall tur och hittade en gammal vattenkanna som jag glömt att

jag hade gömt där.

Tyvärr är den väldigt trasig numer men jag hade skoj i alla fall.

  

Avslutade vid jägarnas tillhåll jaktstugan med en massa skoj tunnrullning.

Eller jag jobbade mer som murkelhund på väg tillbaka till bilen och matte

plockade som vanligt mängder med granskott.

Jag är gasnka trött nu efter dagen men ska försöka titta in hos så många som

möjligt av er andra.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards