Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 25 december 2009

Av Sigge Svamphund - 25 december 2009 17:51

Nu får faktiskt Torsten sluta dansa snödanser och skicka all snö söderut.

Det räcker och blir över sen länge här!!!!!!

Jag har tagit det ganska lugnt idag.

Matte är glad för att vi fixade med gästböckerna igår för idag hade det inte blivit av.

Fast jag hade gärna gått den rundan idag också.

Kollade vad jag bloggade om för ett år sen.

Då var det juldag och vandringe vi gjorde igår.

Såg att jag fyndade en lila vatten kanna vid sommarstugan då.

Så egentligen borde jag ha fått gå dit idag också och kanske gjort nåt mer bra fynd.

Men istället så var jag en sväng i skogen med gröna husen.

  

Finns faktiskt lite vatten i den där spagropen som gröna männen förstörde för mej.

Tänk innan de de förstörde den så kunde jag simma här ibland.

Det var bättre förr!

  

Kom på att jag skulle fortsätta att bygga på gröna männenfäallan.

Men hittade inga lämpliga träd så jag började lite lätt med små grenar.

Om matte bara har den goda smaken att skjutsa dit mej ofta så ska jag nog få

ihop en rejäl fälla.

  

Min stora bra spagrop.

Men inget spaande idag inte.

Onödig is som är alldeles för tjock.

Dags att den försvinner nu, den har redan legat alldeles för länge.

  

Den bra bäcken där jag brukar kunna göra skuminpackningar.

Skit med den också bara en massa is.

Förresten så var det livsfarligt i skogen idag.

Töväder och hård blåst.

Snön gick hela tiden till anfall och slogs.

Lömsk är den för det rasade stora tunga saker på mej hela tiden.

Ni skulle ha hört, eller förresten var glad att ni slapp, matte när det rasade snö

på hennes som tog vägen innanför kläderna.

Vilket liv det blev.

Klena människor.

Det är ju bara att ruska på sej och fortsätta.

  

Tror det är såna här snömonster som åstakommer det.

Just detta försökte gömma sej i en tall.

  

Jag bestämde mej för att jag skulle kontrollera min bra bäck.

Matte var inte alls lika intresserad eftersom hon tröttnat på all mordisk snö

som försökte slå ihjäl oss.

Men hon följde faktiskt med mej.

  

Skit!

Onödig is på bäcken också.

  

Lyckades bara blöta tassarna i den lilla bit utan onödig is som jag hittade.

Jag behöver sköta min päls för matte pratar om tortyrkammaren.

Nåt om att nu är det inte så kallt så då skulle det vara bra att passa på att

duscha tortera mej.

Som vanligt så behövs det absolut inte.

När jag gick från bäcken så började det snöa.

  

När jag kom till ett av de gröna husen så bestämde jag mej för att fortsätta bygga

på mina fällor.

Grävde fram vad som såg ut att vara ett lovande träd.

  

Fick tyvärr bara med en liten del av det som inte räcker långt.

Har planer på att göra två fällor, en som blockerar vägen och sen en framför

en dörr på ett grönt hus.

I ren frustration så lämnade jag flera God Jul hälsningar av det gulfärgade slaget

på gröna huset.

Innan jag och matte kom tillbaka till min bil så var det full snöstorm.

Sen har det vräkt ner stora dasslock hela dagen.

Nu har det nog kommit en decimeter med tung blötsnö.

Det räcker nu!

Jag vill kunna komma fram i mina skogar utan att drunkna i snö.

Låt det smälta istället, för tänk vilka ljuvliga spagropar det kommer att bli då!



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards