Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 27 juni 2016

Inventerat lite och lunch

Av Sigge Svamphund - 27 juni 2016 17:27

Bra dag igen.

När jag skulle på dagliga skogsrundan så hamnade jag i min bil, insåg att det var jobb på gång.

 

Var ett tag sen sist, då fanns det en del nyfödda valpar.

Nu tänker jag jobba mycket.

 

Titta min spagrop har faktiskt fått lite påfyllning av svampvattennedfallet.

 

Underbart att kunna vårda pälsen men inpckningar.

Tillbringade mycket tid här och lär spaskallen eka.

 

Fast här hade ingen påfyllning skett inte.

Marken är så torr att den suger åt sej allt direkt.

 

Visst är det vackert med droppar på bladen?

Så här fuktigt borde det alltid vara.

 

Kollade massor med arbetsplatser.

Små kantarellvalpar överallt, må det komma massor med mera svampvatten.

 

Här brukar skogen vara väldigt givande alltså började jag planera.

 

Hittade årets första små Dofttaggsvampar.

De där som man kan torka och ha som lukta gott i skåp och lådor, de doftar lavendel.

 

Inte är det just nåt vatten men leran är i alla fall blöt.

Blev bra inpackningar av den.

 

Får jag presentera årets första Karl Johan.

Tänkte att den skulle bli macka till mej men...............

 

Matte har alltid svampkniv med sej i skogen,

Tur det så slipper man släpa hem sånt här.

Blev ingen macka eftersom den var alldeles full med hyresgäster.

 

Det tar sej, mina kantarellvalpar växer.

I den här skogen brukar jag lära mina elever söka svamp så det känns lovande inför årets kurser.  

Men sniglarna är hungriga och käkar en massa svamp.

Gick vidare och hittade många, många fler arbetsplatser fulla med valpar.

 

Gissa vad jag gör under ormbunkarna?

Fanns faktiskt ljuvligt lerigt vatten där.

 

Äsch!

Den här lilla bäcken hade inte blivit påfylld eller så hade marken snott allt vatten.

Jag som hade planer men så blev det inte.

 

Här brukar jag ha mycket bra arbetsplatser för Champinjoner.

Fanns inga idag.

 

Hittade bara ett par Rodnade flugsvampar.

Visst de är ätiliga (bábsolut ingen nybörjarsvamp) men de är kvar i skogen.

Så skulle jag till min bil, trodde att jag skulle åka hem.

Nähä Eskilstuna och passa bilen medan matte gjorde nåt tråk.

 

Men ÖPPNA dörren, jag känner doften och jag är HUNGRIG!!!!!!!

 

Jag jag vill ha och behöver den där köttbullelunchen.

Har faktiskt jobbat hårt i skogen.

Fick min utsökta lunch.

 

Jaha, så fikar dom.

Undrar om den ens är medvetna om den mycket fikasugna svamphunden.

 

Jo jag fick mina skorpor till slut.

Mycket goda.

Sen var det dags att åka hem igen.

Slappade, gick på eftermiddagsrunda.

Träffade Rottis Helgas matte, var med till Helga för att matte skulle hämta nåt ointressant där.

I kväll kommer jag troligen att vara upptagen ett tag.

Ska visst träffa nån hund som ska ut på äventyr bland annat.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards