Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 13 juli 2016

Ett allra sista inlägg

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg.

Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte.

All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det.

Min älskade, älskade Sigge Svamphund är så oändligt sörjd och saknad.

Jag existerar i en kolmörk källare där jag tappat hela livet.

Men jag har så underbara vänner, någon knackar på dörren med en kasse mat eftersom jag tycker att

mat är ingenting jag behöver. Banan och melon kan duga i min värld.

Andra ringer, skickar, mail, sms osv,

Långväga vänner bestämmer sej för att offra några dagar av sin semester för att åka till

Malmköping och umgås med mej.

Alla dessa underbara människor som minns Sigge genom gåvor till Snuffefonden, det har skänks så

mycket, mycket mer än jag någonsin kunde drömma om.

 

Jag vet att beslutet var rätt, den dagen ett djur bestämmer sej för att leva tillsammans med sin

människa så har man också ansvaret att när dagen kommer låta det slippa plågor.

Att se Sigge inte ha styrsel på bakdelen, inte kunna gå i sina älskade skogar eller bada då var det dags.

En dag kommer jag att kunna le åt alla fina minnen, nu är det bara tårar och ännu mer tårar.

Nästan 10 års blogande tar slut nu.

I 3616 inlägg har Sigge berättat om sitt hundliv.

42055 bilder har han visat

20572 kommentarer har lämnats.

Både via bloggen och i verkliga livet har Sigge gett mej vänner för livet, människor jag aldrig annars skulle ha mött.

Bloggen kommer att ligga kvar, möjligheten finns alltid att gå tillbaka och titta vad som hänt tidigare år.

Jag vet också att någonstans där ute finns det en hund som vill bo med mej. En hund som vill leva skogsliv

och stå ut med en förvirrad skitmatte.

Kanske kommer den hunden att vilja blogga, kanske inte. Det får framtiden utvisa.

Jag kommer att fortsätta kolla vad Sigges bloggkompisar gör.

 

 
 
Ingen bild

Maria och Valle

13 juli 2016 08:51

Så tråkigt detta är. Men du har gjort det rätta som tänkt på Sigges bästa. Massa massa styrkekramar till dig

 
Ingen bild

Maggan Johansson

13 juli 2016 09:20

Helena, du är den matte jag skulle önska alla hundar hade. Du är den människan som alla borde ha som vän. Hoppas få träffa dig irl fler gånger.

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

13 juli 2016 09:24

Kära vän, jag har som en stor klump i magen, varje dag, Sigge berörde mig så mycket trots att jag inte hörde av mig så ofta. Han och du, radarparet, ni fanns liksom i min värld. Som så självklara...När min rottis Larissa "tappade bakdelen", inte kunde sätta sig för att kissa, då tittade hon på mig med sina kloka ögon och bad om hjälp. Det var inte värdigt för henne att leva så. Nu önskar jag att du hittar en ny skogskamrat, inte någon som ersätter Sigge, utan en underbar kamrat till att njuta av livet med. Att lära alla svampsorter, att krama om och dela livet med. Han/hon finns därute och det kommer att bli så bra, inte som förr, bara annorlunda men ändå bra. Jag är så stolt att jag fick vara med i er bok. Kram

http://paulaz.se

 
Eva H

Eva H

13 juli 2016 09:25

Kärleken till en hund (annat djur) har ett pris som ingen av oss egentligen har råd med.
Ditt val var så rätt men jag önskar så innerligt att du inte behövt göra det.
Fint att bloggen ligger kvar, jag har suttit här o läst lite här o där redan. Han saknas av fler vet du.
Kramar!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Anki

Anki

13 juli 2016 10:21

Allra bästa Helena - mina tankar går till dig och mina ögon tåras då jag vet vad du går igenom. Sigge hade det bästa liv en hund kunde ha! Tänk att få njuta ett sådant härligt hundliv som han fick göra... och ditt val att hjälpa honom över Regnbågsbron var det enda rätta.
Kloka, fina Sigge, som jag hade lyckan att få träffa ett par gånger ... minns när han hittade bombmurklorna och la sin kotte där för att visa mig... :)
Önskar dig allt gott!
Kram

http://ankistankar.blogspot.se

 
Wille, Poco och Lothus

Wille, Poco och Lothus

13 juli 2016 10:35

Tack för att vi har fått ta del av dina och Sigges äventyr. Våra tankar är hos dig och vi vill skicka dig all kraft vi kan, för att hjälpa dig att ta dig igenom den här svåra delen i ditt och Sigges liv. Vi hoppas att du i framtiden hittar en ny vän att dela dina skogsäventyr med. Ta hand om dig nu Helena. KRAM

http://willebuz.blogspot.se

 
Ingen bild

lena o molle

13 juli 2016 11:45

Vi tänker på dig och skickar styrkekramar från skogen till dig.

 
Ingen bild

Björn

13 juli 2016 12:16

Kan bara säga ett stort TACK för all den glädje Sigge och matte skänkt mig under de år jag följt den här bloggen.
Så många skratt och leenden som man haft på sina läppar när man varit här och läst och tittat på underbara bilder.
Det är oersättligt precis som Sigge är det för matte.
Visst finns det en annan vovve som vill bo med matte på lite sikt men just nu är minnet av Sigge det som tar all plats. Precis som det är när man mist en ovärderlig familjemedlem.
Tröstkramar från en trogen bloggföljare!

 
Ingen bild

Annica

13 juli 2016 12:41

Kära Helena! Jag vet vad du går igenom, miste min hund-livskamrat för1 år o 3 mån sedan, Jag vet hur livet blir förändrat. Sorgen måste få ha sin tid, Jag gråter med dig, o känner hur svårt du har det. Det kommer en dag då det känns ljusare, lättare o skaffa nya vanor, lära sig gå ut utan ett koppel i handen, hur svårt det än är, kommer den dagen, o då Ler Sigge i sin himmel, skitmattte har börjat på ett nytt kapitel i sitt liv. Tröstkram till dig Helena! / Annica

 
Ingen bild

Bengt

13 juli 2016 13:07

ETT STORT TACK till dej Helena som har låtit oss dela dina och Sigge Svamphunds äventyr på bloggen.
Det känns så oerhört tomt att inte längre kunna gå in på bloggen om kvällarna och läsa om era äventyr i skogen med svampletning och arbetet med att sköta om Sörmlandsleden både för två- och fyrbenta vandrare. Dessutom alltid så fint skrivet som om Sigge själv hade gjort det.
Jag kommer att sakna Sigge Svamphund mycket länge men är också glad och tacksam för att du har låtit oss dela med dej av era upplevelser tillsammans.
Du har varit en underbart fint "matte" till en ovanligt begåvad och älskad hund.
Många VARMA kramar från Bengt

 
Ingen bild

AC Svärd

13 juli 2016 13:08

Är sorgligt att förlora sin nos och det gör ont ända in i själen :'(
Kan inte påstå att det blir bättre med tiden, men vet man att man hjälpt sin pälskling vidare av rätt skäl så känns det bättre. Den vackra slipper lida 💖
All styrka till matte och en vacker dag kommer en annan nos att förgylla tillvaron 💖

 
Berit E

Berit E

13 juli 2016 13:10

Tänker på dig Helena. Fint att bloggen får finnas kvar.
Allt har sin tid, även sorg. Som du ju så väl vet.
Och Sigge, i din himmel - fortsätt hålla koll på din matte. Det behöver hon.

http://kasperian2.blogspot.se

 
Gunbritt med flock

Gunbritt med flock

13 juli 2016 14:21

Kommer att sakna bloggen❣Skönt att den ligger kvar❣
Det är några år sen Giah och Sigge älskade varandra och vi vandrade i skogarna med dom
, nu vandrar dom tillsammans på andra sidan 💞 Friska och glada och håller ett vakande öga på sina "mattar"
Dom kommer alltid att leva kvar i våra hjärtan ❤️❤️❤️❤️
Sigge lämnade stora spår i hjärtat på många människor som fick förmånen att träffa eller följa honom i bloggen, läsa boken om honom som du skrivit tack för att du delat med dig av ert liv tillsammans 🤗
Tröstkramar i massor och när tiden är mogen kommer en annan liten sötnos få följa dig i skogarna och dela ditt liv!!! Förhoppningsvis får vi följa er då i en ny blogg!!!
Puss från Alyza och Dahro 😘

http://www.belgarhuset.com

 
Tarzan och Sessan

Tarzan och Sessan

13 juli 2016 18:03

Sitter här och gråter. Nu får Sigge Svamphund vila sina tassar bortom tegnbågens land. Nu har han inte ont mer. Förstår precis hur du känner. Jag har fått tagit bort tre av mina katter. Det är jobbigt, men man vill ju inte att dom ska lida heller. Bra att du har bliggen kvar iaf 🐕👍🏻 hoppas att du framöver hittar en ny hund som kan och vill följa dig på promenaderna.
Många kramar från katterna: Tarzan och Sessan och matte Gunilla

http://katternasblogg.blogg.se

 
Paula

Paula

13 juli 2016 19:00

Kram vännen! Sigge Svamphund kommer att leva kvar i våra minnen.

http://https://bomansblog.wordpress.com

 
Ingen bild

Christina Johansson

13 juli 2016 20:38

Tårarna rinner på min kind. Jag kommer att känna en enorm saknad att inte få läsa Sigge Svamphunds blogg. Men, tacksam att ha fått följa dej och Sigge en tid. Sååååå tacksam att jag har fått köpa boken om Sigge Svamphund och Era jobb och äventyr tillsammans. Och en står eloge till Patrick (Pinnaffären). Han är ju en stor klippa för dej NU. Han har varit så otroligt fin vän (och är naturligtvis fortfarande) till dej. Och ävensom Aleks. Kram till Er alla.

 
Ludde

Ludde

13 juli 2016 21:13

Bra att Sigges blogg får vara kvar. Ett fint minne över en fin hund. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Ann

Ann

13 juli 2016 21:20

Så otroligt sorgligt Helena. Som så många skrivit så kommer även jag att sakna Sigges blogg. Det har varit ett nöje att få ta del av hans vardag😍 Stor varm kram från mig och Nici❤️ Hoppas våra vägar möts igen.....

http://Sigge svamphund

 
Ingen bild

Annie

13 juli 2016 22:01

Fina Sigge. Jag är så tacksam för att jag fick tillfälle att träffa honom <3

 
Ingen bild

Ulla Hörn

13 juli 2016 22:37

Läser om o om igen o tårarna fortsätter fortfarande att rinna . Bra att Sigge svamphunds blogg kommer att finnas kvar, kommer att kunna läsa från tiden innan jag fick förmånen att följa era dagliga inlägg. Du har så mycket fina minnen av denna vackra hund som vi andra har fått ta del av, tack Helena och Sigge. Älskade det hängande örat, så gulligt ❤️

 
Ingen bild

Teresa

15 juli 2016 12:41

Kan inte läsa allt bara gråter😢
Han kommer leva vidare i hjärtat😙❤

 
Ingen bild

Lady Di med vovvarna ( fast nu har jag bara en vovve kvar)

16 juli 2016 03:25

Åååå Helena vad ledsen jag blir för din skull, har tyckt det varit så roligt att följa er på bloggen och Facebook. Sigge har verkligen haft ett bra liv hos dig, så snällt av dig att ta honom till dig, och han har fått vara i skogen nästan varje dag, så skulle alla vovvar få ha det. Massor med Kramizar till dig från oss!

 
Kjelle  Bus och Conrad

Kjelle Bus och Conrad

16 juli 2016 19:36

Vår skitmatte har inte haft tid att hjälpa oss vare sig med vår blogg eller att besöka bloggkompisar på flera månader.
Vi blev jätteledsna när vi fick reda på att Sigge vandrat över regnbågsbron.
Skickar massor av tassklappar och nosbuffar och matte skickar tröstekramar

http://kjellebus.blogspot.com

 
Ingen bild

Jessica

21 juli 2016 21:08

Varmaste kramar i din sorg.
Tack vare dig kom Sigge att finnas i mångas hjärtan.
Han är saknad av många.
Kram <3

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

24 juli 2016 14:05

Bästa Sigges matte. Vi vet när vi blir med vovve att tiden med dem är begränsad men det hindrar oss inte, de ger oss så oerhört mycket under sin korta levnad. Hoppas innerligt att du snart, mycket snart! hittar en ny lurvig vän som ger livet mening.
Kram!

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

5 augusti 2016 19:34

Kära matte, vi är så ledsna så det kan du inte tro. Först nu har vi nåtts av den sorgliga nyheten, kan inte förstå hur vi har kunnat missa den. Vi kommer aldrig att glömma Sigge, en av våra allra första bloggvänner, med sina underbara öron, lika fin inuti som utanpå ❤️ Vi tänker på er och skickar många varma tröstande kramar och tassklappar ❤️

http://gunillaofrasse.allas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Av Sigge Svamphund - 5 juli 2016 17:50

Det började alldeles som vanligt. Gjorde min morgontoalett och sen skulle jag till skogen. Var lovad att få bada idag.   Vadå bada? Jag är i Spökskogen här hemma och där finns ingen sjö. Bara en massa alldeles nyfödda kantarellvalpar. ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016
>>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards