Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 juni 2016

Vad jag gjorde igår kväll och idag

Av Sigge Svamphund - 28 juni 2016 17:55

I går kväll så skulle jag göra en ny hundbekantskap

Ungefär när det var dags för min kvällstoalett så skulle jag helt plötsligt

till campingen.

 

Trevligt detta är en snyg Dvärgpinchertik vid namn Joella.

Full packning har hon också.

 

Här är hon med sin matte Annie.

Matten har jag träffat förut.

Nu ska de ut och vandra på Sörmlandsleden i två veckor och startade här,

 

Bra!

Jag kunde faktiskt ta några sköna kvällsdopp.

 

Solnedgången över sjön var snygg, fast jag var mest upptagen med bad.

 

Kolla Annies packning, det går åt lite när man ska vara ute i skogen under lång tid.

 

Hej då Annie och Joella ha en superbra vandring!

De skulle sova en bit bort i min hemmaskog innan vandringen startade på allvar i morse.

Jag åkte hem och sov.

 

Har blivit idag och jag har hamnat i Döda älgenskogen.

Nu ska jag kolla arbetsplatser.

 

Gick alldeles utmärkt att jobba.

Många nya valpar och en del vuxna Bleka kantareller, fast matte vägrar ta bilder på dom.

Skitmatte, tänk om ni inte tror på mej?????

 

Hittade ett litet vägspa.

Bäst att utnyttja det för torra marken suger åt sej allt vatten snabbt.

 

Hoppsan!

Här har en gran tröttnat på livet och blockerar effektivt den lilla vägen.

Dessutom går en etapp av Sörmlandsleden här.

Men matte har medddelat våran chef så han ska åka och ta bort det för det var inte alldeles enkelt att

komma fram

 

Så underbart!!!!!

Här har det inte varit rejält spa sen tidigt i våras.

Gissa om jag njöt i det leriga och väldoftande vattnet.

 

Tänk om de där molnen kunde komma och ösa ur sej  mer välbehöcligt svampvatten?

Men det gjorde de inte de bara försvann.

 

Jobbade mer.

 

En Björksopp.

Det är en helt ok matsvamp, men matte påstod att denna säkert var full med protein så den får

stå och se snygg ut.

 

Fortsatte jobba.

Kan aldrig bli för mycket jobb och här har jag hittat mer kantareller.

 

Gick till sjön och badade för det började bli ruskigt ovädershett.

Mycket skönt med svalkande bad då.

 

Bad ger energi så jag fortsatte att jobba.

Här brukar jag hitta Champinjoner.

 

Jodå jag hittade en liten valp.

Men den var också full med oönskade hyresgäster.

De där eländiga larverna kan käka nåt annat än mina svampar!

 

Nä jag är för tidigt ute.

Tänkte kolla om Svarta trumpetsvampen hade planer på att föda valpar.

Får vänta nån månad till enligt matte.

 

Fanns i alla fall en massa Blek ostronmussling på ett gammalt träd.

Bra detta att kunna jobba med många olika arter.

 

Badade en massa i andra sjön.

Skönt efter som det kändes som om all luft var stulen.

 

Just ja säsongen för Rökpipsvamparna är över.

Undrar vad jag ska hitta på istället?

Kollade fler arbetsplatser med varierande resulat.

 

Nu finns de här bra gräsfröna som man kan pryda pälsen med.

Jag tycker att jag klär utmärkt i gröna fläckar i pälsen jag.

 

Såg till att matte plockade rejäla smultron till mej.

Mycket gott och jag käkade massor.

Skulle kunna plocka själv men anser att lata matte ska göra nån nytta.

Efter att ha slappat några timmar så gick jag på eftermiddagsrunda.

Ovädershett.

Rottis Helgas matte bjöd mej på köttbulle, fick Frolic i Prylaffären och blev vattnad vid Pinnaffären.

Alldeles normal eftermiddagsrunda.

Hoppas det är svalare i morgon så jag kan vara mer aktiv.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards