Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 4 december 2009

Av Sigge Svamphund - 4 december 2009 18:00

Oj!!!!!!!

Måste ju börja med nyheten att jag har fått en alldeles egen fan club!

Kollade min gästbok och där hade en av mina besökare skrivit att han har gjort en fan club sida till mej på Facebook!!!!

Så här står det,

Hej, Sigge. Da har jeg opprettet en fanside på Facebook dedikert til Svamphunden Sigge. Jag gillar dig mer änn nonnting annat (är från norge, så ursäkta min svenska.)

 

Jag viftar extra mycket på svansen och skickar blöta hundpussar till dej Rick.

Matte blev alldeles tårögd.

Tänk att jag en enkel svamphund har en alldeles egen fan club!

Ni som vill se sidan gå till Facebook och skriv svamphunden Sigge i sökrutan så kommer den upp.

Matte finns på Facebook så det är bara att söka på Helena Andersson och rätt är den som har den vackra bilden av mej.

Men lite om min dag var det ju jag skulle berätta.

Fick åka till en av mina bra skogar idag.

Har sjöar där så jag hoppades ju att de skulle vara utan onödiga isen.

  

Bäcken mellan sjöarna var i alla fall isfri så jag kunde blöta tassarna.

Får vara glad för det lilla i dessa istider.

  

Första sjön.

Onödiga isen har invaderat hela sjön till min stora förtvivlan.

Trodde faktiskt att det skulle gå att bada men inte.

  

Detta är det närmaste jag kom bad idag.

Fick ner framtassarna i vattnet på ett ställe sen var det för tjock is!

Hoppas att den försvinner lika snabbt som den kom.

Fortsatte i skogen och kom till det där huset långt bort i skogen där jag brukar kunna greja med tunnor.

  

Här ska det stå en tunna som jag brukar plaska i!

Borta!

Den här underliga anordningen är verkligen inget att ha för en vattenintresserad hund!

Letade i skogen efter tunnan som brukar ligga där.

Kände ju för tunnrullning.

Den var också borta.

Jag minns att jag placerade den snyggt i en spagrop sist.

Gillar inte när mina tunnor bara försvinner.

  

Skam den svamphund som ger sej.

Här har jag precis hittat vad som faktiskt visade sej vara ett par små tunnor.

  

Ok de är inte mycket större än hinkar, men blev i alla fall tunnrullning.

Visst inte alls samma utmaning som med de stora gröna men bättre än inget.

  

Lyckades fynda en flaska idag igen.

Helt ofarlig eftersom det var en gammal diskmedlesflaska.

Hade skoj med den ett tag.

Men så i skogen...................

  

Äntligen en spagrop utan onödig is!

Gissa om jag roade mej ordentligt i den!

  

Så hittade jag mitt gamla fynd till mattes stora glädje.

 

Tänkte inte riktigt på vad jag fyndat först.

Men mattes vidriga skrattande gjorde att jag noggrant gömde det igen.

Det var den där portabla tortyrkammaren som jag hittat.

Matte som inget begriper tog det som ett tecken på att jag vill torteras.

"Men lille gubben, va bra, vill du åka hem och duscha?"

Jag heter inte Lille gubben och jag SKA INTE torteras!!!

Var nog väldigt dumt av mej att hitta det där fyndet igen.

Måste komma ihåg att inte fynda det igen när jag är i den skogen.

Jobbade faktiskt lite som svamphund också.

Trots att det varit så kallt så nosade jag upp fina kantareller.

Så många att jag och matte fick varsin svampmacka till lunch!

  

Efter att ha konstaterat att sjö nummer två var täckt av onödiga isen den också så

hittade jag faktiskt en buske där det växte Frolic på väg till bilen.

Nu när det varit så kallt borde även köttbullarna börja växa till sej på buskarna.

Vet ju att de har växtsäsong på vintern.

Tillbaka hemma så slappade jag några timmar.

Sen fick jag åka med matte till Malmköping.

Först fick jag passa bilen medan hon grejade med nåt.

Sen gick jag en promenad där.

Alltid trevligt med andra ställen än de vanliga här hemma.

Inga bilder från det för svart hund i mörker blir inga bra bilder säjer matte.

I morgon väntar en tråkdag.

Ska passa huset, men hinner nog med en del innan jag ska göra det.

Nu ska jag försöka hälsa på alla er andra.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards