Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 4 juli 2016

Tassarna fulla

Av Sigge Svamphund - 4 juli 2016 17:58

Har varit upptagen idag vilket passar mej alldeles perfekt.

Min bil skulle användas så jag trodde att det var bra skog på gång.

 

Nä inte skogen.

Hamnade i Eskilstuna istället.

Kollade noga så inga andra hundar hittat vägen till mitt privata fik och lunchservering.

 

Hm mattes mamma försvinner och jag som planerat för lunch och fika o sånt.

Men hon skulle bara ställa ut alla kantareller jag hade med mej på balkongen.

 

Jo jag är VÄLDIGT fikasugen.

Var många månader sen jag fick fika sist.

 

Fick fika.

Mycket gott och precis vad jag behövde.

 

Sen skulle jag leka stadshund.

Har tillfälligtvis slarvat bort mattes mamma och jag går ingenstans innan hon kommer.

 

Många intressanta dofter finns det.

Kollade noga och lämnade mycket spår så alla Eskiilstunas hundar vet att jag varit på besök.

 

Jag kan fortfarande tänka mej att bada i Eskisltunaån.

Men fortfarande förbjudet eftersom det är alldeles för strömt enlig människorna.

Äsch, som den mästersimmare jag är så klarar jag sånt.

 

Flöt runt en gammal aborre som dog för länge sen.

Enligt matte en typisk skendöd Vithaj som klapprade med tänderna.

 

Dom här var mycket finare.

Mamma And med sina andvalpar.

De är så nya och lätta att näckrosbladen håller för dom att gå på.

 

Passade mattes mamma medan matte var på biblioteket.

Sen skulle jag gå till min bil och åka hem.

Var hemma en stund innan matte bestämde att jag nog behövde ha en skogsrunda också.

 

Började här.

Var tvungen att kolla hur Siris människor mår.

Alltså gick jag och gjorde det.

 

Fast Siri är på andra sidan regnbågsbron så går det alldeles utmärkt att få nåt att äta.

Käkade fläskpannkaka och flera korvar.

Mycket gott.  

Helt plötsligt så såg himlen ut som om Åskar tänkte komma på besök.

Alltså bäst att kolla en skog.

 

Blev självklart jobb idag också.

Fanns kantareller på flera av mina arbetsplatser.

 

Kollade av och Svarta trumpetsvampmycelet hart börjat dofta.

Bara det kommer mer svampvatten så föds de.

 

Gäller att variera mitt jobbande.

 

En jättestor Finluden stensopp.

Men den var medlem i PRO och hade inte långt kvar till svamparnas regnbågsbro.

 

Fast de här två alldeles nyfödda valparna var fina så de fick följa med hem.

 

Smart.

Svampvattnet har minsann fixat en vattenskål till skogens tröstiga djur.

Var gott vatten där, jag provdrack naturligtvis.

Skulle egentligen ha varit vid sjön och badat också.

Men vid hundbadet bor det en massa jordgetingar så det är inget bra ställe just nu.

Gör så eländigt ont när de blir arga och anfaller.

 


Den där Kattvalps Leya hon fortsätter att utmärka sej.

Det var MIN kycklingpinne!!!

Brast i uppmärksamhet nån sekund och genast snodde hon den.

Tror att nån behöver förklara ingående att hon är KATT och ska inte alls stjäla svamphundens godis.

I morgon är jag lovad att få bada en massa, med tur i två olika sjöar.


 
 
Ingen bild

Annica

4 juli 2016 19:09

Sigge! Din kattvalp är fff väldigt söt! Hon behöver nog få sån kycklingpinne för det!!! Tass-high-five <3

 
Ludde

Ludde

4 juli 2016 22:33

Bussigt att du hälsar på Siris matte så hon får lite hundsällskap och du får lite mumsiga godbitar... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Ingen bild

Christina Johansson

5 juli 2016 17:09

Oj, du måste akta dej för jordgetingarna. Dom är minsann inte roliga att träffa. Finemangs att du hittar olika svampar. Det är jätteduktigt av dej kära Sigge. Bra att du var och besökte din mattes mamma. Puss på nosen till dej och kram till matte Helena.

 
Research Paper Topics

Research Paper Topics

3 augusti 2016 14:12

There are so many wonderful pictures in this blog! Our nature is wonderful. Especially I like the photo with ducks - the ducklings are so sweet!

http://customessay-s.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016
>>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards