Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under januari 2015

Av Sigge Svamphund - 31 januari 2015 18:09

Blääääää!

Mitt hundliv är alldeles bedrövligt nu.

När jag skulle göra morgontoalett så hade fulvintern jobbat hårt hela natten.

Mängder med en massa vidrig snö.

 

På väg ut på långrunda.

Doftade alldeles underbart av Siri.

Matte hade dessutom den dåliga smaken att upplysa om att hon minsann sett Siri på långt håll.

Det borde hon ha berättat för mej som var upptagen med att följa doften.

 

Jag sätter mej väl och väntar.

Kanske att dofta gott Siri eller nån annan trevlig hund dyker upp.

Kom ingen trevlig hund, kom ingen alls!

 

Usch!

Titta så eländig skogen är, bara en massa äckligt vitt överallt.

 

Detta ska föreställa en av mina bra granar.

Hur sjutton ska jag kunna använda den utan att bli hjälslagen?

Ska det vara så här får matte börja skjutsa mej till vinterdasset i Gröna männenskogen.

 

Hittade en tallkvist.

Funderade på om det skulle gå att sopa bort eländet.

Provade men insåg att min idé säkert var bra men den funkade inte. 

Skulle nog få hålla på till hösten innan jag blir färdig.

 

Lika bra att pinka in alla granar.

Känns som om det kommer att bli kris med såna om detta fortsätter.

 

Växte i alla fall oxblodsgodis på min godistall.

Får som sagt vara glad för det lilla.

Drog runt, lappmöglet blev mordiskt och försökte slå ihjäl både mej och matte.

 

Finns dom som påstår att det är vackert med vita eländet.

Var är det vackra?

Sjuttioelva nyanser av svart/vitt bara.

 

Här under där finns det!

Jädra stock att vara ivägen, under den är det minsann öppet vatten!

Slet hårt och mycket. men kom aldrig åt vattnet.

 

Alltså det är mest synd om mej i hela världen!

Hundlevet är eländigt.

Ungefär nu bestämde jag mej för att det är lika bra att gå i ide.

Nån vänlig hund eller människa kanske kan väcka mej och matte när barmarken visar sej igen.

 

Fast det finns visst hopp.

Mina tassavtryck på onödiga isen blir vattenfyllda.

Må badsäsongen komma snabbt!

 

Titta under bryggan, där finns det också trevligt vatten.

Men bestämde mej för att jag skulle gå hem och planera för idet.

 

I går så syntes rälsen på spårvägen, idag var den stulen.

 

Jag hör hur Schäfer Freja skäller.

Har inte träffat henne på många evigheter och inte kom hon ut nu heller.

 

Om det inte varit för onödiga kopplet så hade jag valt den här vägen.

Lite Siridofter och besök i hennes kylskåp hade varit trevligt denna urtrista dag.

Men skitmatte satte stopp för alla såna planer.

Gick hem, lyckades inte ens passera mina affärer.

Kollade och insåg att jag har mat och godis så jag klarar mej ett tag.

Släpades ut på eftermiddagsrunda och fulvintern fortsatte sitt eländiga anfall.

Nu tänker jag sova och vakna vid plusgrader och barmarkens återkomst.




Av Sigge Svamphund - 30 januari 2015 18:01

Haft en vanlig halvtrist hunddag.

Inte ut och åka till några trevliga ställen inte.

Matte sa bara att det var tur att vi inte skulle åka nånstans eftersom det var snorhalt

på förmiddagen.

 

Där borta ser jag nåt intressant.

Jag ska dit.

Skitmatte som såg vad jag såg vägrade ta av mej onödiga kopplet.

 

Hej Siri!!!!!

Vad alldeles underbart gott du luktar!!!!!

Hmpf, hann knapp lukta färdigt innan mitt onödiga koppel var väldigt kort och Siris blev lika kort det.

Mänskliga påhitt om säkerhetsavstånd.

Gick vidare försedd med eländiga onödiga kopplet.

Skylldes på halka och att jag inte skulle gå tillbaka till Siri.

 

Äntligen på fria tassar.

Lika bra att sätta fart och hålla avstånd innan jag hamnar i det igen.

 

Bestämde att jag skulle gå en bit på spårvägen.

Kanske att jag skulle kunna huitta nåt skoj där.

 

Tänk om.................

Ja stå och drömma går ju men.................

 

Badsäsongen känns avlägsen.

Varför dör inte iseländet?

Jag behöver simma!!!!

 

Lyckades i alla fall gräva fram en spagrop.

Får vara glad för det lilla vatten som finns tillgängligt.

 

Ute på ängen var det en massa dimma.

Bara älvorna som saknas, men jag tror inte att de visar sej så länge fulvintern håller i sej.

Stack före matte för jag skulle viktiga saker.

 

Dunken!

Hade massor med skoj med den länge.

Så kom jag på att jag nog vet var den andra dunken är.

Men det var alldeles för mycket lappmögel för att jag skulle kunna gå och kolla.

Ska göra det så snart fulvinterangreppet är över.

 

Visade matte var jag hade haft dunken gömd.

Nu finns den på ett annat ställe.

 

Träffade ett naturväsen som såg ganska missnöjd ut.

Men han har byggt upp rejäla muskler.

 

Äsch, ibland höll skaren, andra gånger höll jag på att drunkna.

Jag vill och ska kunna  gå precis där det passar mej!!!!!

 

Var faktiskt skönt att komma ut på Dunkvägen och kunna röra sej normalt.

Fanns inget skoj efter den tyvärr.

Gick hemåt.

 

Om man vill ha hel bil ska man inte köra på Malmköpings gator.

Så här blir det när kommunen snålar med snöröjningen en decimeter is med en massa gropar och spår.

Mina vägar i skogen är troligen i bättre skick.

 

Besökte Prylaffären.

Självklart så serverades jag en massa godis, precis vad jag behövde.

 

Dags för eftermiddagsrunda.

Vidrigt!

På förmiddagen så sken solen och den värmde lite, var riktigt hoppfullt.

Sen anföll fulvintern med full kraft igen.

Tyvärr så fortsätter anfallet, hoppas det har upphört tills det är dags för kvällstoaletten.


Av Sigge Svamphund - 29 januari 2015 18:08

Kan börja med att meddela att monstertransporten är kvar på min gata.

Känner mej mycket begränsad, vägrar passera.

I dag så skulle ju matte till Bödeln igen.

Var en massa muttrande i morse om att det säkert skulle kunna vara tusen fel nu igen.

Så funderade hon på om jag skulle passa huset.

Skulle jag INTE, jag skulle med och passa bil.

I Eskilstuna var det äckligt väder med en massa lappmögel, hemma hos mej sken nästan solen.

Passade bilen medan matte var hos Bödeln.

Hon kom tillbaka ganska snabbt och ska vara FÄRDIG.

Men Bödeln har sagt att det KAN uppstå bekymmer, hon törs inte garantera att det är över.

Kommer att ta 2-3 veckor innan matte vet säkert och med tanke på hur illa det gått så vågar hon

inte tro att det ska vara över.

Hur som helst så belv jag BLÅST idag.

När matte kom, så tänkte jag kliva ur bilen och gå och fika och käka lunch.

Det tar faktiskt på mina hundliga krafter att passa min bil.

Kom inte ur min bil!!!!

Fick höra att mattes mamma var inte hemma så dit skulle jag inte.

Åkte hem i stället mot svält och elände.

Inte fanns det nån vettig skog att stanna vid efter vägen heller.

 

Hamnade i Spökskogen i brist på bättre.

Men titta så trevligt, under träden är det minsann barmark!

Underbart att känna alla trevliga dofter igen, så här ska skogen alltid se ut.

 

Tyvärr var det mer fulvinterangrepp än barmark fortfarande.

Men Ekorre är en service inriktad typ.

Han hade kastat ner en massa bra kottar till mej.

Drog runt utan att hitta nåt spännande.

 

Om jag går här så kan jag med en massa tur hitta något väldigt bra.

 

Du kan hålla dej där borta eller nåt, jag kommer att vara upptagen ganska länge.

 

SPA!!!!!!!!

Alldeles underbart jättestort spa!!!!!!

 

Dessutom gick det utmärkt att gräva ut det.

Jag gjorde fantastiska inpackningar och lät spaskallen eka så matte trodde att döingarna på

kyrkogården skulle vakna.

Det gäller faktiskt att passa på att njuta när tillfälle ges.

Ingen vet ju när onödiga isen anfaller igen.

 

Satte mej och drömde.

Detta är en alldeles perfekt arbetsplats vid normalväder.

Har jobbat massor här med stora fynd.

Men det var inte idag.

 

Hittade en blodpuddingtall.

Bra eftersom jag var blåst på lunch och fika.

 

Häxan på bilden ska föreställa min matte.

Delar av Bödelns jobb syns, må de nu INTE orsaka en massa elände igen.

Åkte hem.

Käkade min Dentastix och tråkiga kulor till lunch.

Slappade medan matte höll på med tråk.

Gick ut på eftermiddagsrunda.

Träffade Pinnaffären på gatan.

 

Såg till att komma in också.

Berättade länge och utförligt om att jag svälter.

Fick faktiskt lunchrester där.

 

Det faller lappmögel, jag är våt, godissugen och vill ha min rosa gris!!!!!

Kan nån öppna dörren till nästa affär?

 

Jadå, turen var med mej.

Jag kom in i värmen, fick godis.

Här försöker jag få Susanne att begripa att hon ska kasta den rosa elefanten åt mej.

Blev trevligt bus med den.

Sen kunde jag gå hem till tråkhemma och slappa.


Av Sigge Svamphund - 28 januari 2015 18:07

Ni vet den där otrevliga monster/hästtransporten som helt plötsligt fanns på min gata igår.

Jag undvek den noggrannt på kvällstoaletten och när jag gjorde morgontoa så gick

jag en annan väg.

Bara det att på väg hem så kom jag från ett annat håll och råkade hamna precis vid den

där monstersaken.

Jag tvärnitade, vädrade ordenligt och började avgrundsmorra.

Lika bra att upplysa om att jag inte tänker bli monsterföda.

Skitmatte gapskrattade åt mej och påstod att jag var extremt larvig och att det inte är

några monster i den.

Jag känner minsann stanken och vet att de lurpassar på mej.

Så skulle jag på en längre runda.

Ingen skjuts nånstans tyvärr.

 

Hundlivet känns ganska pest.

Varit ute ett tag och varken träffat hundar eller människor.

 

Bestämde mej för att kolla om onödiga isen tänker dö snart.

Är sånt töväder så det borde vara dags.

 

Aha kan nog muntra upp mej med vägkonerna.

Kunde jag inte, de var fastfrusna.

 

Nähä, ingen badsäsong idag.

Men framskottad onödig is och på den var det vatten så jag försökte spaa.

Behövs mer vatten.

 

Kollade på isen.

Enligt fegmatte hade jag absolut ingenting där att göra.

Hade jag visst, om en dryg vecka så ska ju hembygdsföreningen såga upp trevliga vakar till alla

badsugna hundar.

 

Någon hade kört fyrhjuling på isen.

Fanns faktiskt vatten i spåren och det vattnet utnyttjade jag.

Ansåg att vi kunde gå på isen men matte vägrade.

En massa om att den minsann inte alls är pålitlig och det var blött och tusen anra fel.

 

Och detta ska vara en av mina utmärkta badplatser.

Jag vill och behöver bada!!!!!!

 

Nåt djur hade minsann tagit vägen över isen.

Men spåren var så konstiga av vatten och tö så det gick inte att se vad som gått där.

Försökte gräva fram spa men misslyckades.

 

Gick in i skogen i stället.

Fanns inget skoj.

Försökte bygga mattefälla, men hon var för uppmärksam så det blev inget snörull.

 

Dagens höjdpunkt.

Hittade en blodpuddingtall.

Finns ingen blodpudding där nu.

 

För övrigt var skogen fullkomligt livsfarlig.

Den kastade tonvis med lappmögel omkring sej.

Höll på att bli ihjälslagen flera gånger.

 

Komma?

Varför då?

 

Sittstrejk är ett mycket bra sätt om man vill leta godis.

Helt plötsligt fanns det en massa blodpudding som inte ska drälla runt i lappmöglet.

Städade bort allt.

På väg hem så hälsade jag på i två av mina affärer och försåg mej med godis också.

I morgon behöver matte tum och tasshållning på förmiddan.

Nytt besök hos Bödeln väntar.

Nu återstår det att se om nånting är rätt denna gång.

Matte törs inte tro nånting utan är inställd på att det är fel igen.

Av Sigge Svamphund - 27 januari 2015 17:56

Hamnade i min bil när jag skulle på långrunda.

Tänkte, trodde, hoppades att kanske att det var längre Mollydejt på gång.

Nä matte körde förbi den vägen.

Sen kollade hon en väg in i skogen som jag använder iblamd på väg till Eskisltuna, men den

var oframkomlig på grund av den vita skiten.

Slutade med att jag hamnade i Eskilstuna.

När matte arkerade så bestämde jag att jag skulle gå och käka lunch och fika.

Blev diverse diskussioner om vägen eftersom jag enligt tråkmatte varken skulle göra det ena eller

det andra.

Gick några andra gator, jo det fanns ju en hel del intressanta dofter.

 

Jag vet, det är ingen gran.

Men den fick duga i brist på gran.

Tydligen fler hundar som använder den.

 

Där framme ligger skolan där matte gick på stenåldern.

Massor med människovalpar ute.

Tyvärr fick jag inte gå och roa mej med dom, dumheter jag skulle ha kunnat ha jättekul.

 

Hamnade i stadsparken.

Massor med änder, men de ville inte alls umgås med mej.

Tydligen duger man bara om man bjuder på nåt att äta.

Tror inte att de gillar mitt oxblodsgodis.

 

Invånarna i Eskilstuna ser minst sagt märkliga ut 

 

Nähä, det visade sej vara en sån där osocial typ.

 

Gick vidare.

Titta det är minsann service för badsugna hundar.

Synd bara att de missat att ta bort staketet annars hade jag kastat mej i.

Gick vidare, fanns inget spännande

 

Den här bron har jag aldrig passerat.

Åh vad jag vill bada!

Forsande vatten är jätteroligt.

Hon som inget begriper påstod att det där är livsfarligt och att jag skulle drunkna och återfinnas i Västerås eller så.

Kan väl inte vara nån större skillnad mot mina forsande bäckar heller.

 

Nästa bro och återigen en massa underbart vatten.

Samma dumheter här om badförbud och alldeles för strömt.

Hade jag bara fått prova så hade jag garanterat klarat av att simma trots strömmarna.

Gick vidare och hamnade vid Arlomattens tråkjobb.

Passade det ett par minuter och vandrade genom centrala stan.

Händelselöst.

Återkom till min bil och kände mej lurad.

Är jag i Eskilstuna SKA jag ha lunch eller fika eller helst båda.

 

Det finns hopp!

Matte bytte bara saker i bilen så jag skulle inte åka hem.

 

Titta!

Jag var bjuden på lunch!

 

Smällde i mej en rejäl korvlunch.

Behövde jag verkligen.

 

När människorna fikade så bjöd jag mej på pepparkaka.

Men föredrog att ligga kvar på golvet ocj smälta lunchen.

Sen skulle jag åka hem.

Hemma på min gata gjorde jag en hemsk upptäckt.

 

Nu har det gått för långt!!!!!!

Hästmonstren vet var jag bor och nu lurpassar de i en sån där monster hästtransport.

Allt för att komma åt mej.

Kan alltå inte ens känna mej trygg hemma längre.

Eländet stod kvar när jag var ute på eftermiddagsrunda, tur jag inte skulle åt det hållet.

Gick till Pinnaffären och inventerade pinnar i stället.

Kvällstoan då lär jag nog få smyga åt annat håll om otrevliga transporten är kvar.

Av Sigge Svamphund - 26 januari 2015 18:02

Som idag så borde alla dagar vara.

Hamnade i min bil och trodde att jag skulle åka till nån av alla mina bra skogar.

 

Hm ,skjutsad en liten bit bara till Spökskogen.

Dit är det faktiskt gångavstånd så jag begrep ingenting.

 

Jäkla lappmögel!

Jag har besökt en gran och höll på att bli ihjälslagen av vita eländet.

Är det för mycket begärt att få uträtta sina behov utan att riskera livet?

 

Drog runt utan att det hände nåt skoj.

Försökte gillra en mattefälla men misslyckades.

 

Ja, ja jag kommer men jag måste faktiskt kolla om tallen blommar.

Himla tur att jag kollade för  den blommade, kunde ju ha missat en massa godis!

Gick till min bil och åkte.

Tjoho!!!!!!

Matte körde alldeles rätt väg.

  

Äntligen shopping i min allra bästa Grisöronaffär.

Åh, jag skulle kunna köpa hela butiken.

 

Där uppe till höger så ligger mitt älskade oxblodsgodis.

Världens smarrigaste.

Såg till att matte köpte mycket.

Så fick hon för sej att jag skulle väga mej, onödigt.

Jag har alltid perfekt vikt.

 

Hoppsan!!!!!

Glädjevåg kallas visst detta för.

Jag väger faktiskt mer, typ 20 kilo mera.

 

Alltså jag lämnar inte min Grisöronaffär utan att ha ätit en torkad kov.

Var bakom disken och fick godis också.

Sen skulle jag lämna Hålornas Håla, tnkte att jag skulle hem och käka godis.

Men matte körde nån konstig väg, var orolig först för att hon virrat till det och inte hittade hem från

förorten.

 


Från Hålornas Håla till Hålan.

Skulle det möjligen kunna vara så att...................nä, jag vågade inte tro nåt.

 

MIN FRU!!!!!!!!!!

Ser ni hur hon längtat efter mej?

 

Självklart så visade hon vilka pinnar hon släpat hem sen sist.

Hon har sunda intressen.

 

Hade ett långt mycket allvarligt samtal med min svärmor.

Påpekade att det är inte acceptabelt att skylla på människoveterinärer, Bödlar, helger, dålig väglag och

andra mänskliga dumheter.

Jag och Molly KRÄVER att få träffas flera gånger i veckan!!!!!!!!!

 

Du kan väl åtminstone se till att ge oss godis.

Vi behöver sånt!

Fick godis och jag fick en hel burk med torkad blodpudding!

Min fru gillar inte sån men det gör jag.

 

Molly berättade att hon brukar krama sin Tiger och drömma om mej.

Bara att inse att våra eländiga människor måste skärpa till sej!

 

Gick ut på Mollys tomt en stund.

Den som tittar noga ser att jag har sele på mej.

Molly hade växt ur den och fått en ny så jag ärvde hennes.

Nu kan jag minsann känna hennes doft även när vi inte ses.

 

Blev mycket skoj springande efter pinnar.

Lät på mitt gentlehundliga sätt Molly vinna i bland.

 

Som vi har saknat detta.

Våra eviga dragkamper om pinnar.

Gjorde det mycket och länge, jätteskoj hade vi.

 

Min fru kissar och sånt måste övervakas.

Verkade inte som om hon hade några problem.

 

Men jag måste kissa över, minst tre gånger från olika håll.

Inga andra hanar ska hitta henne inte.

 

Svärmor fick jobba.

När jag kom så råkade jag trassla in mej i ett onödigt ljusnät.

Matte hade ett elände att trassla ut mej ur det och svärmor ett elände att få tillbaka det.

Mänskligt krafs!

 

Titta här på min stackars fru.

Det kom mer och mer lappmögel, fullkomligt onödigt.

Matte hade dessutom korkade idéer om att åka hem.

Vi borde ha fått dejta hela veckan minst!!!!!!

Hörde att i nästa vecka då ska vi få träffas om inte.......................griskyla, lappmögelstormar, Bödel osv.

Allt sånt ska ställas in så jag får umgås med min fru!!!!!

Av Sigge Svamphund - 25 januari 2015 17:55

Jag VILL åka till alla bra skogar.

Men det går inte så länge det är fulvinter, antingen finns det ingenstans att ställa min bil

eller så går det inte att komma fram i skogarna.

Blääääää, detta är pest.

 

Vilda grisvägen skulle duga idag enligt matte.

 

Jag funderade på att ta Dunkvägen, ville egentligen gå och leta efter den där försvunna dunken.

Men matte påstod att det kan vi göra en annan dag.

 

I dag levde vägen upp till sitt namn.

Detta är spår av en Vild gris och jag döpte vägen en gång när vi mötte en jättegalt där.

 

Troligen höll grisen till nånstans inne bland granarna för spåren ledde ditåt.

Ja, ja jag skulle inte åt det hållet så där kan den ju ligga och trycka då.

 

Där nere ser det ut att vara ett spa.

Jag har ju alltid akuta behov av såna.

Tog mej ner bara för att upptäcka att det knappt räckte till trampdynorna.

 

Jäkla lappmögel!

Hade glömt hur förbaskat lätt det är att fastna i eländet.

Ställer bara till med en massa besvär.

 

Eller som här.

Jag lyckades hitta ett trevligt spa.

Bara det att lappmöglet minsann försökte slå ihjäl mej medan jag vårdade pälsen.

Titta vilken klump som landat på min rygg.

 

Jag måste gå här oftare.

Förut har jag haft en vägkon i diket, nu var vägkonen borta.

Dessutom så fastnade jag i vita skiten igen!!!!!

 

Nä då matte sluta tjata jag ska bara titta lite.

 

Oj då!

Jag "råkade" visst halka eller om isen brast eller nåt.

Ljuvligt, alldeles underbart!

Tror jag stannar här resten av dagen.

 

Tvingades upp av skitmatte.

Dumheter, bara för att hon ska ha varmt vatten så ska det inte drabba mej, det var alldeles lagom 

temperatur.

 

Äsch då, nu är det ganska otrevligt.

Bäst att vara extremt vaksam.

 

Tre läbbiga hästmonster.

Säkert sugna på svamphund, jag smög för att inte bli upptäckt.

 

Hm, jag är något på spåren.

Den enda som hade gått på vägen förutom jag och matte var Räv.

Här har jag hittat nåt och krafsade i snön.

 

Färskt blod.

Var väl det jag visste, hästmonster äter allt de kommer över.

Troligen har Räv kommit i vägen för ett av dom och blivit deras senaste offer.

Att skitmatte pratade om spår av en mus och att det nog var den som Räv tagit det lyssnade jag

inte på.

Jag anser att detta är ytterligare ett bevis för hur farliga monstren är.

 

Tänkte ta den här vägen för att undkomma monstren.

Men så insåg jag att det inte skulle gå att ta sej fram genom skogen.

Smög förbi hagen och klarade mej från upptäckt.

 

Nu räcker det!

Jag vill inte fastna!

Hade hittat nåt bra och dit kommer jag inte!

Skaffa fram barmarken nu!!!!

 

Här visst ser den underbar ut med allt öppet vatten?

Men dit kom jag inte.

Gick samma väg hemåt igen.

 

Om jag gräver och gräver så..............

Jo det fanns vatten till min stora glädje, hade inte kommit över bäcken jag missade.

 

Jo det blir champinjonodling i pälsen efter vinterspa, men det är det värt.

För övrigt så trillar de där klumparna bort ganska snabbt.

 

Så är spårvägen stulen av vita eländet.

Hoppas den lämnas tillbaka snarast!

Gick hem och slappade.

På eftermiddagsrundan så var det alldeles ljuvligt töväder.

Hoppas verkligen att det fortsätter.


Av Sigge Svamphund - 24 januari 2015 18:04

...............har jag inte mycket att berätta.

Denna eländiga fulvinter förhindrar alla trevliga hundgöromål.

 

Fick välja vägar alldeles själv.

I denna svart vita deprimerande tillvaro så kunde närmaste skogen duga.

 

Titta så eländiga träden ser ut.

Inte nog med det, började blåsa också.

 

Vidriga lappmöglet gjorde sitt allra bästa för att slå ihjäl oskyldig svamphund.

Hade behövt ha hjälm och rustning på mej.

 

Någon hade tappat en massa köttbullar i skogen.

Var ett elände att hitta dom, men jag lyckades.

 

Mina stackars Vinterskivlingvalpar håller på att bli alldeles begravda.

Dags för barmark så jag kan börja kolla om murkelmycelen doftar.

 

Nu börjar kottar bli en bristvara, men jag lyckades i alla fall gräva fram en som jag var väldigt rädd om.

Fortsätter fulvintern lär de försvinna alldeles.

 

I min uttrråkade tillvaro bestämde jag mej för att klättra över lappmöglet och fortsätta i skogen.

Kanske att det skulle vara nåt skoj där.

 

Äsch!

Bara att vända, är ju lördag och då är skidbacken öppen och full med såna som åker.

Vore bra om matte lärde sej att hålla ordning på veckodagarna.

 

Vände och gick vägen tillbaka.

Hundlivet är eländigt.

 

In i skogen igen.

Fortfarande så var det förenat med livsfara.

 

Det ser bedrövligt ut, den stackars tallen hukar ju under allt vitt elände.

 

Dagens höjdpunkt.

Jag tog mej in i Prylaffären och serverades godis.

Ska vara glad för det lilla.

Matte försökte ta bilder på mina katter igen.

 

Iduns åsikt om att bli fotograferad.

Utråkad.

 

Fast hon kan om hon vill.

De andra de vägrade.

Balder vägrade vakna, gamla tant Paddis sov i kartongen och Freja höll sej undan.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards