Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under oktober 2013

Av Sigge Svamphund - 31 oktober 2013 17:49

Mycket bra dag detta.

Skitmatte sa ingenting i morse och sen skulle jag ut och åka.

Hon sa inget då heller, passerade en del bra skogar utan att hon svängde.

Sen begrep jag.....hade jag haft körkort så hade min bil flugit fram i minst 300 km.

Jag skulle till Molly och då är det extremt bråttom, lusiga 50 genom Hålan är fullkomligt

onödigt.

 

Titta här, så här sitter Molly i sin trappa och spanar efter mej.

Hörde att hon minsann fått veta redan igår kväll att vi skulle träffas och blivt alldeles tokig.

Känns mycket bra detta att vi båda har samma heta känslor.

 

Ut och åka skulle vi och har redan hunnit med att ha pinnkamp.

 

Hamnade i Gröna männenskogen eftersom den är helt befriad från jägare.

Vi hade en hel del att kolla, händer ju att det går andra hundar där.

 

Kom Molly vi drar så kan människorna gå där och hålla på med sitt tråkprat.

Vi hade faktiskt viktigare saker att greja med.

 

Kollade mitt vinterdass om det skulle behövas framöver.

Såg ut att vara helt i sin ordning.

 

Så länge det inte ligger en massa äckligt lappmögel så behövs inget vinterdass.

Lämnade hälsning till Gröna männen i stället.

 

Under kan ske!!!!!!!!

Svampvattnets effekter börjar märkas och för första gången sen i våras så finns det vatten i superspagropen.

Uppskattar verkligen att Molly delar mitt vattenintresse och spaar ihop mej mej.

 

Eller inte alltid.

När mina berömda spaskall ekade över skogen tog hon min pinne och stack.

Begriper inte varför hon inte vill vara kvar då.

 

Vi hittade flera trevliga spagropar och så länge jag var tyst så spaade hon med mej.

Grejade med vanliga hundgöromål och jag försökte jobba också.

 

Som här, hittade ganska mycket trattkantareller.

Men ingen av människorna ville ha dom just då.

 

Ytterligare en trevlig svampvatteneffekt.

Helt plötsligt finns det vatten i min bra bäck långt bort i skogen igen.

Sist jag var här var den alldeles uttorkad.

Både jag och Molly använde den ordentligt.

 

Jobbade och hittade faktiskt ett gäng kantareller.

De fick min blivande svärmor.

Har förstått att man ska hålla sej väl med sin svärmor annars kan det bli bekymmer.

 

Jodå, hela bäcken har vatten nu även om det är löjligt lite på en del ställen.

Mer svampvatten önskas!

 

Gå ni människor.

Jag och Molly har saker att diskutera som ni inte ska bry er om.

Håll på med erat tråkprat så sköter vi vårt på egna tassar utan er.

 

När vi pratat klart om de enskilda angelägenheterna så ägnade jag mej åt att smöra för blivande svärmor.

Mer kantareller till henne, verkar vara ett bra sätt.

Så tips till andra hundar som ska gifta sej, visa svärmor kantareller så blir hon en trevlig svärmor.

 

Ska jag verkligen gifta mej med den här?

 

Egentligen var det en sån här bild som skull tas.

Men matte lockade med godis, därav den ovanför.

Håll med om att jag har en mycket snygg blivande brud.

Våra avkommor kommer att bli något alldeles extra.

 

Stark och vältränad är hon också.

Tar små tandpetare som ingenting.

Sånt uppskattar jag verkligen.

 

Dags att åka från skogen.

Molly har inte en tanke på att släppa pinnen.

Jag hade väldigt gärna kommit över den, men det verkade omöjligt.

Med möda så lyckades blivande svärmor få den ur munnen på henne men då satt jag fast i onödigt koppel

och kom inte åt den.

 

På väg hem till Molly och hon håller koll så att hennes matte verkligen hittar hem.

De flesta av er vet ju hur virriga människor är.

Kom hem till Molly där vi käkade lite och slappade medan människorna fikade och pratade tråkprat.

Sen släpade matte med mej med dåliga ursäkten att det var dags att åka hem.

Åkte inte ens direkt hem, hamnade i Hålornas Håla Flen där matte var inne i Grisöronaffären och

köpte en ny reflexväst till mej.

Bra nu kan jag vistas i alla skogar igen och jag syns garnterat.

Eftermiddagen ägnade jag åt att besöka Pinnaffären och testa nya pinnar, träffa min svamphundselev

Alice som jag inte sett på evigheter. 

Så hann jag säja hej till Whippet Scilla också.

Men jag talade noga om för båda att jag numer snart är en stadgad hund och inte dejtar längre.


Av Sigge Svamphund - 30 oktober 2013 17:59

I dag belv jag skjutsad till bra skog.

Var verkligen på tiden, flera dagar sen sist.

 

Aj då, detta var inte bra.

Har inte mer än hunnit ur min bil och några meter så pajade min reflexväst.

Blev att chansa på att skogen skulle vara befriad från jägareländen.

 

Fyndade en gammal flaska ganska direkt också.

Fast matte begriper inte hur en flaska som det varit WC pulver i kan hamna i skogen.

Självklart hade den syftet att roa en svamphund 

 

Hm, sist jag var här stod det inte en massa containrar mitt i skogen.

Vet inte om jag riktigt gillar det.

 

Det ska göras flis av de här enorma mängderna med ris.

Mängder med skog som har slaktats tyvärr.

 

Kom hit till Hälgesjön.

Där har jag ju varit en gång förut och badat.

Badade självklart massor idag också.

Matte lämnade en Blomkålssvampsvalp sist och skulle kolla om den blivit vuxen.

 

RIP lilla valpen.

Den överlevde tydligen inte kylan som var på besök.

Hoppas det föds nya nästa år.

 

Tänkte ta Sörmlandsleden och gå och bota mej vid Bottallen.

Men det skulle vi inte alls just då.

 

Så planerade matte för flytt igen.

Så fort hon hittar ett hus långt bort i skogen så tycker hon att vi ska flytta dit.

Desto mer avlägset desto bättre, detta hade nog passat bra.

 

Allt kan man hitta långt bort i skogarna.

Som här en lite bro mitt i skogen fast det varken finns väg eller stig där.

 

Till min enorma gläje så finns det ju ett och annat spa nu.

Här pågår svansinpackning.  

Hittade ännu en sjö.

Men en sån där korkad sjö som inte är badvänlig.

Måste forcera flera mil med vass för att nå vattnet tyvärr.

 

Så delade sej vägarna.

Detta gjorde matte väldigt nyfiken, naturreservat brukar vara trevliga ställen.

Att det helt plötsligt dykt upp Sörmlandsledsmarkering som är blå innebär att det är en avstickare från

ordinarie leden till nåt sevärt.

Nu blev det inte det stället idag, det ska vi besöka inom en snar framtid.

 

En utfodringsplats, men ingen som tänkt på svamphund i behov av nåt att käka inte.

Fanns inte ens nåt till Hälge eller Vilda grisarna.

 

Jaha, flyttdags igen.

Tänk om matte kunde ta och bestämma i vilket av alla hus hon hittar som vi ska bo.

Detta ligger väldigt långt bort så det passade henne utmärkt.

Jo, jag och katterna skulle säkert trivas där.

 

Fortsatte efter vägen och till slut stötte vi på Sörmlandsleden, alltså den vanliga.

Där satt den här skylten som berättade om vad som finns vid de där pilarna som vi passerade ett par

kilometer bort.

Sånt här får matte att gå i gång på alla, dit bara hon ska och det inom en snar framtid, typ i förra veckan.

I sån skog kan det finnas en massa sällsynta svampar t ex.

 

Men nu skulle vi gå leden tillbaka genom skogen.

Var alldeles fullt med gamla gruvhål.

Förbjudet för svamphundar att bada i såna enligt tråkmatte och tråkmänniskor som satt stängsel.

 

Det syns på berget hur mycket vatten som faktiskt saknas i det.

Vattnet borde befinna sej vid den ljusa randen.

 

Fanns faktiskt ett och annat skogsspa som utnyttjades ordentligt.

Gick genom väldigt fin skog som säkert kan erbjuda mängder med arbetstillfällen ett normalt år.

Finns ytterligare ett spännande naturreservat där, men dit kom vi inte heller.

Jägaruslingar som glömt att gå hem pajade de planerna för flera gånger hördes skott.

 

Säj hej till trollet!

Mycket vänligt sinnat troll var det.

 

Men varför gapar du?

Jag är ju här, om du inte drog benen efter dej så skulle du vara på samma ställe som jag.

Förresten så har jag faktiskt jobbat.

 

En Frostvaxskivling, blir du glad nu matte?

Hittade faktiskt lite trattkantareller också, men de blev kvar i skogen.

Hörde avlägsna skott flera gånger och matte gillade det inte alls eftersom jag inte hade reflexväst.

 

Men titta!

Helt plötsligt så befann jag mej vid Bottallen.

Det hade hela tiden varit mattes plan att vi skulle komma dit.

Hon som går vilse på ICA Maxi, men skogen då hittar hon alltid även om det är okända skogar.

Efter att jag botat mej från mina obefintliga sjukdomar igen så skulle jag gå till min bil.

 

Kändes faktiskt skönt att veta att min bil bara är en liten bit bort.

Drivande jakthundar och skott medan jag är i skogen är ingen höjdare.

Dessutom hade jag varit ute i många timmar.

Var väldigt bra nya vägar jag provade idag och nu ska ju de där reservaten snart undersökas.

I morgon ska jag få göra nåt trevligt och så ska vi till nån Grisöronaffär och köpa en ny reflexväst till mej.

Måste ha en sån för att vistas i mina stora skogar när jägaruslingarna går lösa.

 

Av Sigge Svamphund - 29 oktober 2013 18:06

Inte blev det nåt oväder här inte.

Matte som älskar oväder kände sej väldigt lurad.

Kunde gott ha kommit hit också enligt henne, jag tycker det räckte med att tvingas

ut för kvällstoalett i svampvattennedfall.

I dag drabbades jag av hennes dumma påhitt igen.

Bara för att jag hade en massa att göra igår så kunde jag ta det lugnt idag.

Fullkomligt onödigt, jag kan minsann ha fullt upp varenda dag.

Inte tal om att få åka till nån trevlig skog idag, nä jag kunde hålla mej i hemmaskogarna.

 

Trevligt, finns stora spa på Heden.

Men skitmatte ansåg att hela Malmköping behövde inte alls utsättas för njuta av mina spaskall.

Tror säkert att de hade blivit uppskattade om jag hade fått chansen.

 

Tråkspårvägen.

I bland kan jag ju träffa nån trevlig hund där, men idag var det alldeles övergivet.

 

Hm, trots allt svampvatten verkar det inte ha blivit nån påfyllning i sjön.

 

Äsch!

Jag vill simma, här borde det gå alldeles utmärkt, gick inte alls.

Gav upp och gick till skogen istället.

Tänkte jobba.

  

Började inget vidare.

Döda Svartnande kantareller är inget att ha.

 

Dessa vet jag inte vad jag tycker om.

Vinterskivling, antingen är det ett dåligt tecken på att det tänker bli vinter.

Men eftersom dessa inte var i bästa skick så har jag bestämt att vintern är slut.

 

Gå du, jag kommer sen.

En av mina spagropar har återuppstått så jag blir upptagen en stund.

 

Buuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!

Även Sprängtickorna firar Halloween, eller i alla fall denna.

Drog runt och hittade inget spännade nånstans.


 


Jaha Svamphunden är försvunnen eller...........................??????????????????

 

Nädå, jag var bara och hämtade min gömda dunk

Roade mej ordentligt med den ett tag.

 

Äsch, en snygg vinterskivling.

Bäst att förtränga den så det inte blir vinter helt plötsligt.

 

Kolla min fantastiska nosinpackning.

Gäller ju att hålla mej i topptrim.

 

Kolla stilstudien av lerinpackning i utsökt spa.

Otroligt välgörande.

Att skitmatte stod och hotade mej med tortyr det vägrade jag lyssna på.

För övrigt så hade jag andra planer.

 

Inpackningar sköljs bäst bort i sjöar, alltså tog jag vägen förbi hundbadet.

Ingen vattenpåfyllning i den här delen av sjön heller.

Normalt ska det vara vatten upp till gräset i bildens nederkant.

 

Illa, illa men jag avvärjde i alla fall hotet om tortyrkammaren.

I morgon är jag LOVAD att få åka till en av mina bra skogar.

Har arbetsplatser som behöver inspekteras bland annat.


Av Sigge Svamphund - 28 oktober 2013 18:06

Har haft en upptagen hunddag, alltså helt i min smak.

Visste att jag var bjuden på lunch men innan dess skulle jag till skogen.

Planen var att jag skulle ha besökt nån bra skog på väg till Eskilstuns, men demensmatte

glömde min reflexväst hemma.

Alltså blev det inte nån av de skogarna,nåt om dumt att chansa ifall nån jägare glömt att gå hem.

 

Hamnade på Djurgår´n mitt i Eskilstuna istället.

Ja, ja går lika bra det ibland.

 

Mycket svampvatten har det ju kommit, men inte fanns det spa där det brukar inte.

Troligen har snustorra marken sugit åt sej allt.

Blev ganska besviken då jag planerat pälsvård.

 

Kan jag inte spaa får jag väl roa mej med annat.

Under en massa löv gjorde jag ett fynd.

 

En borttappad människovalpsvante.

Såna kan man ha mycket skoj med.

Med tråkmatte snodde den till slut och hängde den i en buske.

Så började jag snurra runt en tall, visst att matte behövde ha nåt skoj idag.

 

Jodå, det går minsann bra att jobba mitt i Eskilstuna också.

En blomkålssvamp höjde mattes humör ordentligt.

 

Dessutom ett ovanligt snyggt exemplar och ganska stort.

Fick massor med beröm för mitt väl utförda jobb.

 

Nähä, inte här heller.

Bakom mej borde det vara ett perfekt spa men tröstiga marken hade snott allt svampvatten.

Hade ju annars varit perfekt belöning efter svamphundsjobbet.

 

Hittade ett ypperligt markeringsverktyg och tänkte jobba mera.

 

Äsch, har brukar det finnas arbetsplatser med svart trumpetsvamp.

Men inte i år var alldeles dött.

 

Rotade under några stenar, tänkte att det skulle finnas skoj fynd där.

Gjorde det inte.

Sen var det dags att gå till min bil.

 

Nu är det bråttom.

Matte har sagt det magiska ordet.

LUNCH.

 

Serverades köttbullar, potatis och stuvade morötter hos mattes mamma.

Utsökt gott.

Sen blev det underligt, helt plötsligt så fick jag leta godis hemma hos mattes mamma.

Upptäckte att matte försvunnit och jag skulle passa mattes mamma.

Är ett enkelt jobb att passa henne.

Matte återkom efter att ha varit hos Bödeln.

Hörde märkliga historier om hemska blå spännband runt huvudet, spotta vassa saker tvärsöver ett rum.

Bäst att bespara er detaljerna om mattes uppförande där.

 

Jaha och ni fikar, skulle jag kunna få nåt kanske?

Jodå jag blev bjuden på skorpor.

Sen var det dags att åka hem igen.

När jag åkte hem så började svampvattnet vräka ner.

Nu hoppas jag att alla klarar av stormen utan att blåsa bort eller drabbas alltför hårt.

Håll hårt i era människor om ni måste ut.

Av Sigge Svamphund - 27 oktober 2013 18:07

Tänkte inte göra morgontoalett.

Var nedfall av svampvatten precis då, släpades i alla fall ut under protester.

När jag kom hem igen så upphörde det.

Matte jag egentligen planerat för att jag skulle få åka till en skog med arbetstillfällen.

Men så började hon prata om att det var ingen idé eftersom en larvig svamphund alltid ska

hem om det börjar falla svampvatten.

Känner ingen larvig svamphund och själv är jag ju bara mån om att inte bli skadad.

Alltså får skogen med de eventuellt bra arbetstillfällena vänta tills en annan dag.

Blev i alla fall skjutsad för matte ville till garanterat folktom skog.

 

Döda älgenskogen.

Bra där har jag inte varit sen jag ville hem pga det där okända.

Hoppsan, ett träd hade stillsamt dött sen mitt senaste besök.

 

Enligt matte vore det mycket bättre att den här björken trillade.

Ser ni den svarta klumpen högt uppe i trädet?

Det är en stor Sprängticka och anledningen till att matte önskar livet ur björken.

Ska visst storma rejält om ett par dagar, kanske att den trillar då, matte gav den onda ögat i förebyggande

syfte.

 

Nog för att det har kommit en del svampvatten senaste tiden, men min bäck har fortfarande inte fått 

önskvärd påfyllning.

Dög till tasspa men inte mer.

 

Det är nåt här som inte ska vara här.

Jag var ganska vaksam idag också.

Inte som förra gången men mycket lukta och hålla koll på detta något.

Vilda grisar är det i alla fall inte för de lämnar ju spår överallt.

 

I Döda älgenskogen går Sörmlandsleden.

Vid skärmskyddet hade tydligen någon eller några vandrare haft party.

Svårt att ta med den tomma flaskan tydligen.

 

Detta var ännu värre och fullkomligt livsfarligt.

Nån idiot hade satt en vass glasskärva rakt upp, som gjort för att någon skulle skada sej.

Glasskärvan tog matte och den finns numer i våran soppåse så ingen blir skadad.

 

Ingen påfyllning av sjövatten heller.

Lika lågt som sist.

Dessutom fick jag ligga och vänta i flera veckor innan jag blev avklädd så jag kunde bada.

 

Service till uttråkad svamphund.

Två tunnor så jag rullade mycket.

 

Hittade ännu flera under bryggan och tänkte testa dom också.

Men nån hade satt fast dom så jag kunde inte rulla med dom.

 

Människor är så känsliga.

Begriper inte varför jag blev tillsagd att omgående gå bort från bryggan.

Jag kan faktiskt hålla reda på mina tassar och tänkte inte alls kliva ner i alla hål.

 

Inventerade dunkparadiset.

Finns fortfarande mängder av såna kvar till mej.

Funderade på att ta med nån men så lät jag alla vara kvar.

 

Äsch, det var bra korkat att inte ta med nån.

Den jag hade gömt i skogen var ju trasig, dessutom så trasig att den snart inte går att använda.

 

Ja, ja det är faktiskt inte mycket som slår en redig lerig spagrop.

Titta noga så syns det hur mycket ljuvlig inpackningslera det faktiskt finns där.

Välgörande för min päls.

 

Dagens enda svamp.

Döda älgenskogen har varit värdelös hela säsongen.

 

Det finns hopp.

Detta spadike har inte haft vatten sen typ lappmögelsmältningen i våras.

Utnyttjade det självklart mycket.

 

Sen började jag vara så där vaksam igen och hade nosen mycket i backen.

Nu var ju vägen som går precis nedanför ganska lerig men inga spår syntes.

Nåt har flyttat till Döda älgenskogen och jag gillar inte detta något.

 

Äsch då, slut på friden.

Kom typ 30 människor på cyklar, eftersom vägen tar slut ett par kilometer bort så ansåg folkilskna

matte att det var lika bra att vi gick åt ett annat håll.

För alla de där människorna skulle säkert dyka upp snart igen.

Förretsen började det bli dags att åka hem.

 

Tänker du komma nångång?

Jag vill till min bil.

Jag VET att det snart kommer att börja falla svampvatten och då tänker jag inte vara ute.

Mycket riktigt så kom det en skvätt svampvatten när jag åkte hem.

Hoppas att matte lär sej att hon ska lyssna på sin hund som alltid vet bäst.

I morgon har jag visst en mycket upptagen dag.

Bjuden på lunch och matte måste till människoveterinären igen och så ska jag hinna med skogen också.


Av Sigge Svamphund - 26 oktober 2013 18:06

Artade sej till en ny tråkdag detta.

Inte tal om att bli skjutsad till nåt bra ställe, svampvattnet hängde i luften och de bra skogarna

var troligen invaderade av jägaruslingar.

 

Långt där borta är det två hundar, men inga som jag känner.

Kom närmare och ingen av dom verkade vilja stifta bekantskap med uttråkad svamphund.

 

Titta uppe i skogen där är det en mörk prick.

Turen verkar vara med mej.

Jodå, Siri var ute och rastade sin matte.

 

Bra, de skulle åt samma håll så jag skulle få sällskap.

I alla fall nåt roligt.

 

Hm, detta verkar märkligt.

Har Sirimatte hittat svampar utan att jag jobbat>?

Nu var det inte så illa, hon plockade bara nåt tråkris.

Var faktiskt orolig en stund för att jag skulle ha missat nån av de få arbetsplatser som finns.

 

Jag lyckades faktiskt jobba lite och hitta en del trattkantareller till Sirimatte.

Matte ville inga ha, hon hittade 15 liter torkade i klädkammaren för några dagar sen.

Bortglömda sen förra året.

 

Tog med Siri och drog vidare.

Ägnade en hel del tid åt att kolla tomma arbetsplatser och diverse vanliga hundgöromål.

 

Hörru Sirimatte vad har du hittat?

Jaså en svamp utan min inblandning.

Bäst att kolla så du inte plockat nåt giftigt eller larvangripet.

Var rödgul taggsvamp så det kunde jag godkänna.

 

På väg hem från skogen.

Matte skulle prata med en loppis om nåt så jag och Siri passade hela stället några minuter.

Skildes från Siri och passerade över torget.

 

Hej Nikki!

Det var länge sen, mycket trevligt att träffas.

Hon jobbade med att passa hela torget.

 

Utnaför affären satt GrannGizmo och höll som vanligt på att svälta ihjäl.

Hon var mycket mer intresserad av mattes godis än av att umgås med mej.

Gick hemåt och passade på att säja hej till Pinnaffären.

Kom hem och svampvattnet började ösa ner.

Underbart och ännu bättre att jag kunde vara inne och slappa då.

Var ute på tråkig eftermiddagsrunda, började falla svampvatten igen så jag gick hem.

Med tur så kan jag åka till en skog i morgon som bör vara jägarfri.

Känner mej i alla fall ganska nöjd med dagens hundumgänge.

Av Sigge Svamphund - 25 oktober 2013 18:05

I dag skulle jag till nån garanterat folktom skog.

Matte har väldiga och mycket jobbiga bekymmer sen gårdagen och fundera

över såna gör hon bäst i nån avlägsen skog.

Såg att det fixades mackor till mej och bryggdes kaffe till henne.

Hamnade i bilen och hade ingen aning om vart vi skulle, det hade inte matte heller.

Åkte och passerade ett par tänkbara ställen som det inte blev.

 

Till slut så hamnade jag här.

Mycket bra var evigheter sen jag var här sist.

 

Hade självklart massor att kolla överallt.

Bland annat en massa arbetsplatser, men de var tomma.

 

Där emot så fanns det en och annan spagrop.

Inte de perfekta som vanligtvis finns där utan bara såna här små.

Välbehövliga svampvatteneffekter.

 

Här inne brukar det vara mycket kantareller.

Tomt, hittade bara tre trattkantareller, löljigt!!!!!

 

Om ni funderar på vad jag pysslar med så håller jag på och gör en inpackning av svansen.

Funkar jättebra att ligga så här då medan svansen drar åt sej leran.

 

Hej då matte!

Du är så eländigt långsam så vi ses sen.

Jag har väldigt, väldigt bråttom just nu.

Försvinner som en prick i fjärran.

 

Dags att komma nu?

Jag har suttit här vid Krusbärssjön i flera veckor och väntat på dej!

Har inte badat här sen nån gång i somras.

 

Som med alla andra sjöar.

Ett elände när jag ska simma, det gick men jag fick ge mej långt ut för att kunna göra det.

 

Vattentjuvens våldsamma härjningar syns.

De där stenarna har alltid varit dolda av vattnet tidigare.

 

Tänker du stå där ute hela dagen?

Jag brukar minsann alltid käka mina mackor här och det är dags nu.

Jo hon kom, men det blåste så kallt där att vi skulle leta reda på ett annat fikaställe.

 

Fortsatte längs med sjön.

Badade mer och kollade arbetsplatser.

Mest elände, lågt vatten och inga arbetstillfällen.

 

Titta, jag har hittat en annan grillplats.

Ska vi grilla?

Skulle vi inte göra.

 

Ta fram MINA mackor!!!!!!!

Jag är hungrig!

Begriper inte varför människor alltid är så långsamma.

 

Äntligen lite ordning.

Mycket gott med macka efter allt badande.

 

Här blåste det inte så det var ganska varmt och skönt.

Efter fikat så kollade matte typ en miljon tallar ifall det skulle växa blomkålssvamp vid nån av dom.

Gjorde det inte.

 

Ytterligare en sån där sten som aldrig nånsin synts till förr.

Då har matte varit vid Krusbärssjön många gånger varje år sen urminnes tider.

 

När fika och bad var avklarat så ansåg jag att vi skulle fortsätta ännu längre bort i skogen.

Men matte hade andra åsikter och dessutom påstod hon att hon visste att det inte skulle finnas

några arbetstillfällen för mej.

 

Kom på att jag faktiskt missat ett viktigt ställe.

Lika bra att snabba på dit.

 

Äsch, här var det alldeles omöjligt att simma.

Brukar vara en utmärkt badplats.

 

Jaha påklädd igen så det är väl bara att torka av mej det värsta då och inse att det är slut

på det roliga.

 

Syns knappt men jag hittade i alla fall en trevlig spagrop.

Gäller att passa på innan marken slukar dom, de försvinner nämligen ganska snabbt.

Marken behöver varenda droppe av svampvattnet.

 

Sista försöket att jobba.

 

Tre röksvampar är ju bättre än inget.

Men de står kvar i skogen, de och två trattkantareller hade inte räckt till nåt.

 

Tillbaka i min bil efter ganska många timmar i skogen.

Ägnade hemresan åt en del pälsvård.

Resten av dagen har det inte hänt nåt av värde.

På eftermiddagen fick jag inte ens varken tigga godis vid Prylaffären eller hämta pinnar i Pinnaffären.

Det är faktiskt en hundlig rättighet att göra sånt varje dag.

Av Sigge Svamphund - 24 oktober 2013 18:08

Tur att jag kunde roa mej i går ihop med min blivande fru.

Idag har varit en tråkdag.

Matte har inte varit kontaktbar på hela dagen.

Hela morgonen och förmiddagen ägnades åt en massa mutter om kommnade avrättning.

Lyckades i alla fall få med henne till skogen en stund.

 

Trevlig svampvatteneffekt.

Ett vägspa, inte så mycket i det men i dessa tider får jag vara glad för det lilla.

 

Ska du sluta snubbla runt och prata om bödlar och avrättningar?

Finns faktiskt viktigare saker att koncentrera sej på i skogen, typ pinnar och svamp.

 

Tänkte att lite rödgula trumpetsvampar skulle kunna muntra upp henne.

Fanns faktiskt tämligen nyfödda valpar också.

Nä ska inte ha några såna, i alla fall inte idag.

Tråkkärring!!!!!!!

 

Men Bleka taggsvampar då?

Det har jag minsann hört tjat om hela hösten.

Nä de passade inte heller.

Vadå, här lyckas jag jobba och ingeting passade.

Bara tjat om att hon inte skulle överleva eftermiddagen.

 

Gjorde ett test med trattkantareller också, men de passade inte heller.

 

Lyckades göra ett fynd istället.

 

Någon som behöver ett par varma strumpor?

De är kompletta med mögel och allt.

 

Bestämde mej för att göra två flugor på smällen och tvätta dom i en liten spagrop.

Gick utmärkt att tvätt strumpor och spaa samtidigt.

 

Hon där där totalt frånvarande, höll på att glömma mej medan jag tvättade strumpor.

Syns som en liten prick nere bland träden.

Gömde strumporna och sprang ifatt matte.

 

Tänk den här tog hon!!!!!!!!

Det är en ganska liten Sprängticka som hon sparkade loss.

Tog tydligen ut nån frustration på den.

Gick hem, drabbades ganska omgående av passa huset.

Matte försvann enligt hennes skulle hon troligen avrättas och hade sån panik att det visst var knappt att

hon klarade av att köra bil.

Hörde historier om att hon sett fel på en röd Volvo och en älg, alltså hon trodde att bilen var Hälge.

I alla fall så hade den där bödeln, tandläkaren, människoveterinären inte lyckats avrätta henne.

Enligt matte bara på grund av att hon kastade sej ur elektriska stolen på en hundradels sekund.

Har varit ute på vanlig tråkrunda på eftermiddagen.

Just nu är det mest frågan om att hålla matte på benen efter en sömnlös natt och större delen av dagen

utan mat.

Blev inte sån förrens besöket hos bödeln var avklarat.

Men i morgon så är jag lovad att få åka till nån trevlig skog som kompensation för denna tråkdag.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards