Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 8 juli 2016

Älskade, älskade Sigge Svamphund

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen.

Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre.

I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron.

Sigge blev 12 år 4 månader och 6 dagar, när han flyttade till mej lovade jag ett livlångt hem.

Vi fick 10 år tillsammans.

Jag går sönder av sorg och saknad.

Som ni alla vet så älskade Sigge sina katter över allt annat.

Om någon vill hedra Sigges minne så skänk en slant till Snuffefonden. Där får katter (och även nån hund) hjälp till akut veterinärvård när husse/mattes pengar inte räcker.

Swishnumret för SnuffeFonden är 070-227 83 53
Konto: Swedbank överföring till clearingnr 8270-1, konto 4661 923-5.

Märk betalningen med Sigge..

Nedan några bilder från sista morgonrundan och den allra sista en hälsning från Sigge som vi såg när vi åkte hem.

STORT TACK till veternär A och Siris matte Eva som skjutsade oss, jag ska inte köra bil idag,

Nån dag när jag orkar kommer ett minnesinlägg.              

Jag tror att ni alla ser hunden i himlen här.

 
 
Eva H

Eva H

8 juli 2016 12:00

Du vet vad jag känner så det blir bara fler kramar den här vägen också.
Molnet är ju bara helt underbart o SÅ klart en hälsning!
Du finns i tankarna här.

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Elisabeth

8 juli 2016 12:07

Jag gråter med dig jag vet hur ont det gör att förlora en kär vän Varmkramar från Elisabeth

 
Arlo

Arlo

8 juli 2016 12:39

Så har Sigge fått träffa Rudi igen. Nu kan dom gruffa på varandra och kanske bli bästisar till slut. Det gör så outhärdligt ont...jag vet...stor kram till dig <3 // BMW

http://www.arlosfoton.blogspot.com

 
Berit E

Berit E

8 juli 2016 12:39

Helena, just nu saknar jag ord. Så svårt, så fruktansvärt svårt för dig. Trognaste vännen borta. Vandrarkompisen. Arbetskamraten. Kattskötaren.
Sigge skulle inte varit Sigge om han inte fortsatt håller lite koll på dig, från sin himmel - jag menar allvar här.
*Tänker på dig.*

http://kasperian2.blogspot.se

 
Wille

Wille

8 juli 2016 12:52

Vila i frid fina Sigge. Kanske får du träffa Hector där borta på andra sidan regnbågsbron......
Min matte vill skicka en stor KRAM till Siggematten också, och jag skickar en nospuss jag.....

http://willebuz.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

8 juli 2016 12:59

Sigge får det nog bra i hundhimlen där svamparna växer året om efter att ha varit en älskad kompis hos dig och alla katter.i tio år.,, Kramis från hela flocken!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Ingen bild

Björn

8 juli 2016 13:28

Jag blir helt chockad när jag läser detta. Hur kunde det gå så snabbt? Ibland känns allt så orättvist. Det som väger upp lite lite grann är att vi vet att du haft ett av de bästa liv en vovve kan ha.
Sedan får du träffa älskade Siri igen i hundhimlen det känns också bra men det hjälper inte jag gråter ändå.
Massor av tröstkramar till matte! Jag förstår precis hur tomt det måste kännas nu. Saknaden efter en älskad familjemedlem går inte att sätta ord på!

 
Ingen bild

Ulla Hörn

8 juli 2016 13:55

Så ledsamt att höra, du har tappat din bästa vän, enda bra i detta är att Sigge inte behöver ha ont och behöver inte vara med om att inte kunna gå. Det är så sorgligt, kram på dig Helena.❤️❤️❤️

 
Ingen bild

Diana Vicei

8 juli 2016 14:31

Åh nej, så ledsamt Helena. Du har delat så mycket om Sigges liv som har varit helt underbara historier. Styrkekramar ❤

 
Ingen bild

Christina Johansson

8 juli 2016 15:50

Oj, jag gråter, så otroligt tråkigt att Sigge Svamphund har lämnat denna jord. Jag är tacksam över att jag har boken om Sigge Svamphund. Ska läsa den om och om igen. En mycket bra bok.

Kram till dej Helena. Tänker på dej och tänker på Sigge.

 
Ingen bild

Bengt

8 juli 2016 17:51

OJ!! Mina tårar rinner nerför mina kinder. Det känns som om jag också har förlorat en fin vän idag.
Varje kväll har jag gått in på din blogg och läst om dina "äventyr" med svampletning m.m
Även om Sigges två första år tydligen var ganska "hårda" så fick han uppleva 10 underbara år tillsamman med "klenmatte".
Han måste ha varit en mycket lycklig hund som fick vara ute i skog och mark så mycket, både som "svamphund" och "fyrbent etappledare" på Sörmlandsleden.
Mina tankar går både till Dej, Helena och till Sigge på andra sidan av "regnbågsbron".
Också jag vill sända kramar till dej Helena och jag skall bevara minnet av Sigge i mitt hjärta.
//Bengt

 
sr. Carina

sr. Carina

8 juli 2016 18:31

Tårarna brinner i ögonen... det finns sådant man absolut inte vill höra, inte vill tänka, och att Sigge skulle tassa över bron så tidigt var en av dem. Å, Helena, jag kramar Belle och känner din fasansfulla sorg! Först Siri och nu Sigge, så tätt inpå varandra och båda så oväntat... sänder min allra största kram och försöker sända styrkande tankar som kan hålla dig uppe trots alls. Katterna behöver dig, din mamma också... och vi, alla dina vänner, som är tacksamma att Sigge förde oss samman (för det var den här bloggen som öppnade den dörren för mig).

http://dagboksanteckningar.skuggan.se

 
Göran

Göran

8 juli 2016 20:42

Mitt djupaste deltagande i din svåra sorg. Jag har följt er i flera år och kommer att sakna alla bilder och berättelser som du hjälpte honom att sätta på pränt. Har själv fått begrava några fyrbenta vänner genom åren och vet en del om hur svårt det är. Men du gjorde säkert alldeles rätt och det är säkert Sigge tacksam för i sin himmel.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
Lillian

Lillian

8 juli 2016 22:35

R.I.P takk for alle de trivelige skogsturene vi fikk følge med på <3

http://www.sognafaret.no

 
Kicki

Kicki

8 juli 2016 23:50

Så sorgligt! Tyvärr blir dom ju aldrig så gamla som vi skulle önska att dom blev.
Men sällan har väl en hund haft en härligare liv en Signe.
Jag känner så för dig nu. Dessvärre närmar sig den dagen även för min 12-åring.

http://www.travarenskennel.bloggplatsen.se

 
Hillevi

Hillevi

9 juli 2016 06:34

Åh, Sigge!
In i det sista den lyckligaste hund som tänkas kan. Svampskogarna började just fyllas igen och vattentjuven lämnade tillräckligt med vatten för att det skulle gå att bada.
Kommer att sakna dig så mycket och känner så djupt med din matte.
En vacker hälsning från himlen, javisst var det du.

http://gyllensilver.wordpress.com

 
Ingen bild

Elisabet B.

9 juli 2016 08:01

Underbara Sigge, du fattas oss!
Jag saknar dig, jag som aldrig träffat dig, men jag har ju läst om dig och din "virriga klenmatte", dina katter, din senaste kattvalp, om alla dina äventyr i skog, mark och vatten. Du har ju haft ett så underbart liv som alla hundar borde få ha, i alla fall de sista 10 åren.
Du lämnar ett stort tomrum efter dig, både i bloggvärlden och i Malmköping med omvärld.
Tårarna rinner och mina tankar går till din älskade matte. Det är så svårt i sådana här stunder. Jag tänker också på mina hundar och katter jag mist, saknar dom fortfarande, även efter många, många år.
Kära Sigge Svamphund, nu kan du springa, bada, busa, och leta svamp av hjärtans lust, precis som du vill. Ströva runt, uppsöka nån gran vid behov, käka köttbullar, korv och glass, i väntan på återseendet med dina kära!
Sänder mitt djupaste deltagande i sorgen, matte Helena! Kram!

 
Ingen bild

Anna Lena

9 juli 2016 08:19

Finaste Sigge 💛💚💖 tack Helena för möjligheten att delta i omtanke genom att kunna swischa till fonden!

 
Itte, Alice o Kajsa

Itte, Alice o Kajsa

9 juli 2016 13:18

Många ❤️kramar från alla oss på Sagostigen!

http://WWW.sagostigen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Av Sigge Svamphund - 5 juli 2016 17:50

Det började alldeles som vanligt. Gjorde min morgontoalett och sen skulle jag till skogen. Var lovad att få bada idag.   Vadå bada? Jag är i Spökskogen här hemma och där finns ingen sjö. Bara en massa alldeles nyfödda kantarellvalpar. ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016
>>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards