Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 5 juli 2016

Utsatt för livsfara

Av Sigge Svamphund - 5 juli 2016 17:50

Det började alldeles som vanligt.

Gjorde min morgontoalett och sen skulle jag till skogen.

Var lovad att få bada idag.

 

Vadå bada?

Jag är i Spökskogen här hemma och där finns ingen sjö.

Bara en massa alldeles nyfödda kantarellvalpar.

 

Tog en runda där, men hittade inget spännande.

 

Jo Svarta trumpetsvampmycelet doftar.

Mer svampvatten så kommer de snart att födas.

 

Hamnade i min bil och åkte en bit.

Aha här är det bra.

 

Det trokar snabbt.

Titta på den här stackars kremlan som håller på att dö torkdöden.

 

ÄNTLIGEN!

Nu gäller det bara att planera hur jag bäst ska genomföra mina bad.

 

Badade mycket och länge.

Bäst att passa på för Vattentjuven är aktiv nu igen.

 

Efter massor med sköna bad så gick jag vidare.

Sist så kände jag hur mycelet doftade på mängder med platser.

 

Så klart min nos hade rätt.

Nu hade det fötts mängder med valpar, men alla var för små för att plocka

    

Gick och badade vid en annan av alla mina noga utvalda badplatser.

Tog många dopp där.

 

Hittade en Björksopp men den hade ansökt om medlemskap i PRO så den är kvar i skogen.

 

Här var det minsann aktivt mycel sist.

Jodå massor med nyfödda valpar.

 

Kollade av skogen.

Mängder med kantarellvalpar överallt.

 

Hittade ett par kremlor som såg fina ut.

Var de inte för de var alldeles fulla med hyresgäster.

Tröttnade på den här skogen.

Badade ännu mera på väg till min bil.

Åkte igen.

 

Nä jag vill inte vara här!

Jodå sa den fullkomligt omdömselösa matte, det vill du visst!

 

Vad har jag gjort för ont?

Varför blir jag bunden vid ett bord och matte tänker gå.

Jag är inte färdig med mitt hundliv ännu och vill inte alls möta den plågsamma död som väntar.

 

Bara en liten bit från bordet där jag var fångad.

Mängder med utsvultna svamphundsätande komonster, bara en bråkdel som syns på bilden.

Jag skulle alltså sluta som komonstermat.

 

Matte återkom innan komonsterna hade slukat mej.

Jag fick alldeles utsökt god glass.

Rekommenderar verkligen Grinda gårdsglass precis utanför Malmköping till glassugna hundar.

Åkte hem.

 

Eftermiddagsrunda.

Prylaffären var öppen så jag serverade mej en massa smarrig Frolic och lite annat godis.

Gick en runda, träffade Sirimatte.

 

Tog en sväng in i Pinnaffären.

Där var bara Eva men jag serverades vatten och provade ut en pinne.

I morgon ska jag jobba i nån annan skog.

 
 
Kasper

Kasper

6 juli 2016 00:20

Oh då, nu har vi sett det tråkiga med Siri. Vi känner djupt med hennes människor. Vi visste inte att hon var så sjuk. Känns säkert ganska svårt även för dig och din matte.

Matte har tittat på vårt eget kantarellställe precis vid nedre tomtgränsen, men inte en enda valp syns än. Trots att vi faktiskt fått en hel del regn senaste veckorna.

Tur för dig att de där komonstren tydligen redan ätit lunch och nu låg och vilade på maten.

Kattvalp är förresten en sötis, tror att kleptomani är en genetisk kanske missbildning hos alla katter. För mina är likadana. Fast som sagt, söta är dom ju...

http://kasperian2.blogspot.se

 
My custom essay

My custom essay

7 augusti 2017 07:58

It' actually a great and helpful piece of information. I am glad that you shared this helpful information with us. Please stay us up to date like this. Thank you for sharing. Wonderful blog has been shared by you keep posting more like this.

http://https://www.writemyessayz.co

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016
>>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards