Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under januari 2013

Av Sigge Svamphund - 31 januari 2013 17:51

Bara att inse att det inte alltid blir som jag tänkt mej.

Matte hade lovat att skjutsa mej till bra skog idag där jag förhoppningsvis skulle hitta en massa

bra spa.

Gröna männenskogen brukar vara utmärkt för såna övningar så dit ville jag åka.

Nähä, dit kom jag inte, sista kilometrarna är ju vägen som Vägverket glömde.

Efter ett par hundra meter på den så vände matte, glansis utan ett sandkorn och min bil gled trots

väldigt bra dubbdäck.

Bäverbäckskogen var det länge sen jag var i så den skulle vi till eller inte.

Matte tittade och såg bara en massa glansis plus öppen vägbom alltså inte den skogen heller.

 

Till slut så hamnade jag här vägen till Vithajssjön.

Halt där också men i alla fall bättre än Bäverbäcksvägen.

 

Bra hittade en liten spagrop ganska omgående.

Gäller att passa på medan de finns.

 

Nu var det inte överallt.

Här kämpar jag förtvivlat för att försöka döda onödiga isen, hade ingen framgång alls.

 

Tänk om................ typ att onödiga isen hade dött.

Då kunde jag ha tagit min pinne och kastat mej ut i Vithajssjön och simmat massor.

Har en utmärkt badplats här.

 

Till och med där det har varit öppet vatten så har isen försökt invadera.

För övrigt så fick jag som vanligt inte ens tänka tanken att närma mej vattnet.

Skitmatte!

 

Dagens enda fynd.

Dunkmissbruk, de ska inte vara sönderskurna.

Jag övergav dunkdelen ganska snabbt.

 

Superspagropen var det bara skit med.

Dags att onödiga isen tar och dör nu, finns säkert en fin regnbågsbro för onödiga isar,.

 

Detta är en mycket bra arbetsplats.

Hoppet är det sista som överger en svamphund så jag kollade noga iffall det kanske skulle kunna finnas

nån liten murkelvalp under lappmöglet.

Var tydligen alldeles för optimistisk, för det fanns ingenting alls.

 

Slet hårt för att få loss en grankotte som satt hårt fast i isen.

Lyckades efter mycket slit.

 

Så var det dags igen.

Skenheligheterna hade hittat några stackars träd som de glömt att hugga ner.

Obetydligt större än tandpetare.

 


Sörmlandsleden?????

Skenheligheterna vet tydligen inte ens var de är och skövlar.

Det heter nånting helt annat där.

 

Tänkte ta vägen till Skattkistesjön.

Men där hade man behövt ha skridskor, tur att jag har bra klor och matte extra klor på skorna.

 

SUCK<!!!!

Bakom mej så brukar det vara en perfekt nästansjö där jag ibland till och med kan simma.

 

Bäcken där jag brukar kunna göra underbara skuminpackningar den har nån snott.

Fanns bara en massa is där.

 

Nä nu ska till min bil och det omgående!

Har börjat falla en massa regn och jag kommer att bli svårt skadad.

Hade en bra bit till bilen så vissa skador fick jag.

Tro nu inte att det räckte, när jag åkte hemåt så fick jag syn på ett vidrigt komonster som var på fria

klövar i sin hage.

Enligt skitmatte blev jag hysterisk, gjorde jag inte alls!

Jag bara använde alla röstresurser för att få monstret att begripa att det inte kulle tänka tanken

att käka svamphund till lunch.

Åkte hem och slappade.

Gick ut på eftermiddan, då sken solen.

 

Kolla, jag hittade Färghandels Vilma!

Var evigheter sen vi dejtade så det var väldigt trevligt.

Fast hon hade nog inte ätit på flera veckor eftersom hon som vanligt stoppade hela huvudet i mattes jackficka

på jakt efter gois.

Så klart jag bjuder mina brudar på mitt godis.

Av Sigge Svamphund - 30 januari 2013 17:53

Tänkte inte alls göra någon morgontoalett.

Upptäckte att de kam massor med hälsovådligt regn, i och för sej är det alldeles utmärkt med sånt,

men jag ska INTE gå ut och skadas.

Blev en viljornas kamp i porten som matte tyvärr vann.

Hon påstår att nångång ska hon filma hur larvig jag är när det regnar.

Hoppas jag att hon gör för sen ska jag bifoga filmen till en anmälan till Hundombudsmannen.

Antar att hon åker dit för avancerat hundplågeri eftersom jag absolut inte ska släpas ut och skadas.

Sen skulle jag ut och åka, matte skulle fixa tråksaker i Eskilstuna.

 

Inledde med att hamna hos mattes mamma.

Konstigt, det var ingen lunchservering klockan tio på förmiddan!

Kollade kylskåpet men det fanns inget gott där.

Bjöd mej på ett par skorpor och nån kaka istället medan människorna fikade.

Så koppeltränade jag mattes mamma medan matte bar nån kartong till hennes bil.

Försökte få åka med i den bilen men det fick jag inte.

I stället åkte jag med min och passade den på ett par ställen medan matte fixade tråksaker.

Åkte hem igen.

Hade slutat regna så jag kunde gå ut utan att bli skadad.

 

Det tar sej, barmark runt trädet.

Försökte faktiskt markera antika fjälliga tofsskivingar, men hade ingen framgång med dom.

Ja, ja snart dags att jobba som murkelhund.

 

Det här gillar jag.

Barr och blåbärsris under tassarna i stället för lappmögel.

Snart kan jag nog återta mina skogar igen och använda alla mina bra stigar.

 

Eller som här.

Grus under tassarna är också väldigt, väldigt trevligt.

 

Hittade till och med ett litet spa.

Brukar aldrig finnas såna i närmaste skogen men  nu så.

Strålande tider väntar.

Sen blev det skumt.

  Kollade mina trädstammar där det brukar växta köttbuller eller blodpuddingg.

Enligt matte så växte det inget där i dag, bara det att jag tuggade på nåt.

 

Det växte nåt nytt och okänt godis där.

Måste vara nån annan hund som missat, nu är det i alla fall borta.

 

Undrar om det är den här typen som planterat ut det?

Han stod och smög bakom ett träd och såg inte så där väldigt vänlig ut.

Jag tackade i alla fall artigt för godiset.

 

Nu går det att hitta pinnar också.

Den här var väldigt bra, fungerade perfekt för att träna nackmusklerna eftersom den hade en massa

tungt lappmögel på sej.

 

Men nu blev det bekymmer.

Jag gillade ju pinnen skarp, men på en bänk hade någon vänlig människa eller om det nu var han bakom

trädet, lagt en massa kottar till mej.

Funderade länge på hur jag skulle göra.

 

Jag kan faktiskt inte motstå en grankotte.

Definitivt inte nu när de dessutom varit bristvara så himla länge.

 

Våren är definitivt på väg.

Kolla så stora och gröna knopparna på syrenerna blivit.

Känns mycket bra.

 

Äsch, tänkte att eftersom våren verkar vara på gång så kanske mina fontäner var i gång.

Kände för ett fontänbad eller två.

Skitkommun som inte fixat till dom åt mej!

Ska ringa och klaga!

I går kväll så var jag med matte när hon åkte och shoppade till katterna, de behövde en ny klöspelare

och matte hade hittat en bra.

 

Den har ett bo längst ner.

En viss kattvalp han har ingen som helst respekt för gamlingar inte.

Där tänkte gamla Paddis ta sin eftermiddagsvila, men Kattvalps Balder har inte begripit att gamla tanter

ska få sova i fred.

Nädå, klämma in sej och nästan mosa Paddis.

Han har dessutom så lång svans att den inte får plats.

I morgon är jag lovad att bli skjutsad till nån av mina bra skogar för en ordentlig inspektionsrunda.


Av Sigge Svamphund - 29 januari 2013 18:07

Med tanke på alla trevliga plusgrader så borde det finnas miljoner med spagropar nu.

Min päls är ju i akut behov av inpackningar.

Alltså gav jag mej ut och letade.

 

Vilda grisvägen ansåg jag vara bra för den syselsättningen eftersom det brukar finnas gott om såna

efter den.

 

Mycket positivt, sist när jag tänkte knuffa ner matte här så var det fullt med onödig is.

Nu hade den dött, men mina änder hade flyttat in så jag lät dom vara ifred där.

 

Bara att dra vidare och förhoppningsvis kunna nyttja alla som borde ha dykt upp nu.

 

Kollar ställe sjuttioelva eller nåt sånt.

Bara onödig is och lappmögel överallt, begriper ingenting, borde forsa vatten.

 

Jaha, där står min vägkon och är alldeles fastfrusen.

Av detta har jag lärt mej att inte förvara mina saker i diken när det blir kallt.

 

Hörru matte ta och gör nån nytta.

Skaffa fram en massa vatten till mej är väl det minsta jag kan begära.

 

Usch, det är bråttom.

I hagen stod minsann hästmonstret och blängde utsvultet efter mej.

 

Det var då verkligen på tiden!!!!!!

Jag har gått i många kilometer utan skymten av minsta lilla spa.

Fast det här fick jag gräva fram under lappmöglet.

 

Inte hade badsäsongen infunnit sej vid min andra sjö heller.

Detta är normalt en mycket bra badplats,

 

Kom ihåg att jag faktiskt gömt en röd dunk där för ganska länge sen.

Nu tänkte jag använda den, ggick inte den hade frusit fast.

Behöver tydligen ta hem alla mina fynd.

Fortsatte och konstaterade att Vilda grisvägen lever upp till sitt namn för det hade gått många

såna både på vägen och i skogen.

 

Här där jag skulle gå hade ingen gått på länge däremot.

Var länge sen jag passerade så jag hade mycket pyssel.

 

Så där jag kunde jobba.

Men det var bara 5 eller 6 vinterskivlingar på stubben och det räcker inte till macka.

Sen blev det väldigt underhållande.

 

Ser ni mej långt där nere?

Jag är en svart prick mitt i bilden.

Det är väldigt brant men jag sprang ner utan några som helst bekymmer, bara synd att jag inte tagit kameran från matte.

Hon skulle g ner todde hon.

Två steg så halkade hon och sen åkte hon på baken hela vägen ner!.

Tänk om jag haft kameran vilka bilder det hade kunnat bli, eller ännu bättre en film.

Fast utan ljud för hon lät förskräckligt illa under nedfärden.

Nu kommer jag visst inte att få gå där förrens det är barmark.

 

Så där, nu syns rälsen igen.

Det finns hopp!

 

Ännu mer hopp.

Dagens andra och absolut bästa spagrop, underbar var den.

Fast jag borde egentligen ha hittat flera tusn under min tre timmarsrunda.

 

Satsade på ån mellan sjöarna.

Nähä, inte ännu men snart.

Borde gå att simma nån av de närmaste dagarna tycker jag.

 

Välbehövligt.

En köttbullebuske blommade för fullt och jag var ganska hungrig.

Slukade alla.

Matte bara gnällde om att hon ville hem och sätta på sej torra byxor.

Tydligen hade hon blivit dyngsur av den snygga åkningen nerför backen.

Gick hem och slappade.

Resten av dgen har det inte hänt nåt av värde.



Av Sigge Svamphund - 28 januari 2013 18:00

Gjorde min morgontoalett i massor med nytt äckligt lappmögel.

Behövde absolut inte komma en flinga till av det.

Slappade en stund innan jag skulle på längre runda.

 

Min gata bestod just då mest av lappmögeldrivor, men det hade blivit varmt ute.

Sånt gillar jag för då dör eländet.

 

Jag tänker inte ta ett endaste steg till, jag tänker dejta.

 

Hej Schäfer Freja så trevligt att träffas igen.

Vi hade väldigt trevligt ett tag men klantmatte glömde att ta fler bilder eftersom hon ägnade sej åt en

massa tråkprat med Frejahusse.

Skildes från Freja och fortsatte min runda.

 

Här var det ett tag sen jag gick senast och då fanns det massor med trevliga spa.

Min päls är i ett bedrövligt skick eftersom onödiga isen förhindrat all pälsvård alltså tänkte jag göra

massor med inpackningar.

 

Men det var väl själva f-n!!!!!

Det är plusgrader då SKA det finnas spa, ska inte alls se så här bedrövligt ut.

Enligt matte så tar det ett tag innan lappmögel och onödig is förstått att de ska dö så jag skulle ha

tålamod.

Har inget tålamod.

 

Titta vad jag hittade under lappmöglet på ett annat ställe.

Ljuvligt och jag gjorde flera mycket välbehövliga inpackningar.

 

Drog vidare genom skogen, där fanns det inget skoj alls.

Varken spa eller kottar eller fynd.

 

Men så på andra sidan skogen.

Jag SKA ha det där som är fastfruset, slet som bara den med att försöka skrapa loss det.

 

Funkar det inte med klorna så får jag väl ta till tänderna då.

Krävde massor med arbete från min sida.

 

Så, jag fixade det!!!

En bättre begagnad tennisboll var verkligen värd allt slit.

Hade väldigt skoj med den.

 

Hade ju varit trevligt med ett avkopplande spa, men inte det.

Sist då forsade det så mycket vatten att matte förbjöd mej att spaa av den anledningen, nu hade onödiga

isen lagt sitt onödiga lock på allt vatten.

 

Jobbarabstinensen är svår.

Försökte råda bot på den genom att markera första bästa svamp jag såg.

 

Gammal klibbticka full med lappmögel blev inte godkänt.

Ja, ja för varje dag så kommer mitt murklehundsjobb närmare.

 

Om ett par dagar så kommer den här vägen att vara alldeles ljuvlig i alla fall om man är hund intresserad av

att vårda sin päls.

Brukar vara fantastiska leriga spa överallt.

 

Vadå komma och få onödigt koppel?

Behöver inte alls ha nåt sånt bara för att vi kommit tillbaka till bebyggelsen igen.

 

Enligt skitmatte ser jag korkad ut.

Gör jag inte alls!!!!!

Jag har faktiskt burit min väldigt viktiga tennisboll i många kilometer och den tänker jag inte slarva bort,

 

På Heden så slapp jag onödiga koplet en stund igen.

Busade ännu mera med bollen

Kan meddela att nu är den i säkert förvar här hemma, utslitna tennisbollar ska man vara rädd om.

Gick ut på eftermiddan och insåg att det blir bättre och bättre.

Alla gator förvandlas till spa och det forsar vatten överallt.

Mer plusgrader ttil hundarna.

I morgon då tänker jag minsann ägna mej åt omfattande pälsvård!

Av Sigge Svamphund - 27 januari 2013 17:58

Ännu mer ordning i tillvaron.

I dag bestämde matte att Hulken, alltså min bil, behövde motion.

Åka till de bra skogarna var ju inte att tänka på eftersom de säkert va nerlusade med jägareländen.

 

Hamnade här vid Båven till slut.

Har inte varit här sen jag jobbade och då gick det minsann att bada i Båven.

 

Bestämde att jag i alla fall ville gå och kolla alla mina bra arbetsplatser.

Tänkte att det kanske skulle vara lokal sommar på nån fläck.

 

Finns i alla fall rejäla granar för hundar i beov av såna.

För övrig så var det bara en massa lappmögel överallt.

 

Hm, jag vet att det var gott om kantareller här.

Men fanns inga kvar under lappmöglet tyvärr.

 

Det är rejäl storlek på ekarna också, jag ser ju liten ut bredvid stammen.

 

Tänk alla underbara simturer jag brukar ta här.

Båven är en mycket bra badsjö för hundar.

Fanns inte ens nåt litet pimpelhål att doppa tassarna i.

 

Titta Fegmatte jag har hittat skoterspår så du kan gå på onödiga isen.

 

Jag fick med henne, fast hon var tveksam.

Hörde en massa gnäll om att det blåste såna där med horn och bockfot ute på isen.

Märkte jag inte.

 

Undrar vem som skruvar fast sånt här i isen.

Funderade på om jag behövde det, men insåg att det nog skulle bli svårt att få loss.

 

När det ser ut så här så känns badsäsongen väldigt långt bort.

 

Fick syn på hembygdsgården som jag aldrig besökt.

Alltså bestämde jag att jag ville kolla den.

 

Behöver inte alls vara hembygdsgård där.

Känns som om jag skulle kunna bo här, perfekt med sjötomt då skulle jag kunna bada dygnet runt.

 

Tänk så trevligt med grus under tassarna, var ett tag sen sist.

Mycket bättre än lappmöglet.

Fortsatte att kolla lite runt husen utan att hitta nåt spännade.

 

Här ville jag in.

Gav mej inte och matte fattade inte vad som var så fruktansvärt spännande där.

Alltså jag vet minsann när det finns saker jag behöver.

Ok, jag har aldrig tidigare satt mina tassar i närheten av hembygdsgården men nos för fynd det har jag.

 

Titta vad det står under huset!

Orullade tunnor som jag behöver rulla med.

Matte begriper inte hur sjutton jag kunde veta att de fanns där.

Inte hade hon nån kofot med sej heller så jag kunde komma åt tunnorna.

 

Som sagt bra hund reder sej själv.

Matte vände ryggen till och jag är borta men det lät väldigt under huset.

Hon är ju av naturen trögtänkt så hon begriper inte hur jag tog mej in till tunnorna.

 

Tyvärr så fick jag inte med mej nån tunna ut.

I brist på tunna går det lika bra med en handske, eller såna gå ju inte att rulla med men jag kan ha annat 

skoj med såna.

 

Så nu är jag nöjd med min inspektion och kan gå till min bil.

Handsken hade jag självklart med mej.

 

Tillbaka på land.

Här är en av mina favoritbadplatser.

Vill simma nu och inte vänta i massor med månader.

Sjöng kampsången några gånger så kanske isen fattar att den ska dö nu.

Åkte hem, käkade lunch och slappade.

 

Är ute på eftermiddagsrunda.

Hej då matte, vi ses sen, jag har preccis sett nåt mycket trevligt.

 

Äntligen Zivadejt!

Har inte träffat henne på massor med evigheter.

Ett tag möttes vi nästan alltid när vi gjorde morgontoalett men nu sover visst hon när jag är ute.

Blev bara en bild för sen dog kamerabatteriet som klantmatte glömt att ladda.

Hur som helst hade vi väldigt trevligt och gick en sväng tillsammans.

Bjöd henne på en del av min torkade blodpudding också.

Man ska vara generös mot brudarna.




Av Sigge Svamphund - 26 januari 2013 17:55

Äntligen!!!!

Verkar gå mot bättre tider igen.

Matte har nästan slutat gnälla, ok en del av de nybildade hjärncelerna har hon snytit ut per

omgående men hon är piggare.

Ännu bättre är att kampsången hjälper.

Det har tagit sin lilla tid men så mycket som alla hundar, katter och andra djur sjunger så verkar det

om om Borefjanten kommit på andra tankar.

Var nästan vår när jag skulle göra morgontoalett med bara 5 minus.

Matte funderade på om hon skulle skjutsa mej nånstans, men så insåg hon att det är alldeles fel helg.

Sista helgen som jägareländena får jaga Hälge och rådjur, lika bra att hålla sej undan.

Fanns visst planer på Bäverbäcksskogen, men den får jag besöka en annan dag.

 

Milt brukar innebära spa.

Hittade ett spadike men det var upptaget.

Ser ni anden mitt i bilden?

 

Stackarna, de var fyra stycken och inte finns det mycket vatten till dom inte.

Man ska ju vara snäll mot sina meddjur så jag avstod från att spaa.

   

Hörru matte det är plogat mot hundbadet så idag ska vi gå här.       

Kan meddela att det var väldigt skönt att det var så varmt att jag slapp vara "påklädd" idag.

 

Kan nån vänlig människa ta bort det synnerligen irriterande däcket från vägkonen?

Går inte att rulla vägkon när den har ett däck på sej.

 

Gick ut på isen istället.

Fick med mej matte som inte gillar ispromenader nåt vidare.

Helst ska det ha gått en flock elefanter eller kört långtradare på isen för att hon ska lita på den.

Blir visst så om man som hon hade en pappa som varit med och hämtat oförsiktiga pimplare och sånt som

legat länge i vattnet.

 

Nån som funderar på vad jag gör?

Alltså jag vet att badsäsongen närmar sej och då ska det vara ordning i min sjö.

Alltså grävde jag fram och städade undan pinnar.

 

De stackars träden hade inte blivit av med all onödig vit päls trots att det var varmare.

Ser bara kallt och otrevligt ut det där.

 

Titta här fjantmatte, de har kört med traktor och plogat alltså håller isen.

Bara det att då såg hon sprickor i den och tänkte inte alls vara kvar.

 

Lika bra att gå mot land för jag behövde uppsöka en gran också.

Finns inga granar ute på sjön.

 

Stackars vassen hade rejält med päls på sej.

Tycker att allt sånt ska försvinna nu.

 

Om jag gräver och sliter riktigt ordentligt så går det faktiskt att hitta en grankotte.

Fick jobba hårt för att få bort den ur lappmöglet.

Sen kändes det genast bättre att gå i skogen är kotten var på plats i munnen.

 

Träffade ett stackars naturväsen som såg alldeles förtvivlat ut ver lappmöglet.

Kan inte vara skönt att ha lappmögelmössa.

 

Här är ett av mina bra Svarta trumpetsvampställen.

Hade svår jobbarabstinens och tänkte att nån kanske överlevt.

Nä inte ett spår, men snart kan jag nog jobba som murkelhund hoppas jag.

 

Nu blommar det överallt.

En köttbulletall hade precis slagit ut en massa blommor.

Det är synnerligen trevligt att hitta såna, de har en tämligen kort säsong, blommar bara när det inte

finns nån svamp.

 

Ni ser dimman där borta va?

Det är inte dimma, det har börjat blåsa så lappmöglet försöker slåss.

 

Så här går det när det där mordiska lappmöglet anfallit.

Det anföll ganska mycket ibland, ouppfostrat oskyldiga svamphundar ska inte drabbas!

Men då hade jag varit drygt två timmar i skogen så det var visst dags att gå hem.

Klenmatte klarade rundan utan att stupa på soffan sen, alltså finns det hopp för kommande dagar.

Var ute på eftermiddan och då såg jag att pälsen börjar försvinna från alla träd och buskar.

Fortfarande är det bara ett ar minus, jag ser fram emot mängder med underbara spa om ett par dagar

om detta får fortsätta.

Just ja, igår fick jag en fråga bland kommentarerna om var mitt täcke är köpt.

Det vet varken jag eller matte för jag har fått det av en annan hund som inte kunde ha det och den

ägaren vet inte för hon hade också fått det.

Men det är vadderat och varmt och skönt när griskylan slår till, är det under 10 minus så åker det på.






Av Sigge Svamphund - 25 januari 2013 18:00

Jag är uttråkad.

Matte snöt ut all hjärna igår och nu gnäller hon om at halsen gör ont i stället.

Känsliga människor!

Morgontoaletten var snabbt avklarad i 23 fullkomligt avskyvärda minusgrader.

Slappade medan matte höll på och hällde i sej en massa som ska stoppa eländet hon gnäller över.

Till slut så ansåg jag att det var dags att gå ut och uppsöka en gran och kanske hitta nåt skoj.

Fick med eländet till matte.

 

Släpade med henne ut på spårvägen så jag i alla fall får lite variation på rundorna.

Insåg att kräva att hon skulle skjutsa mej nånstans det var nog inte att tänka på.

För övrigt går hon alldeles för sakta också.

 

Visst är det otäckt.

Så kallt att björkarna skaffat sej päls.

 

För att inte tala om ogräset det har blivit långhårigt av all äckelkyla.

 

Så trodde jag att jag kommit på en väldigt smart idé.

Tänkte få tråkmänniskan över vägräcket och sen skulle jag sätta min plan i verket.

 

Skitkyla!

Jag hade tänk ge henne en knuff ner i vattnet så hon insett att av vinterbad håller man sej frisk och kry.

Men den eländiga onödiga isen har ju lagt lock på nästan allt vatten dessvärre.

 

Där inne i skogen är det nåt.

Tyckte först att det påminde om ett par mammutar, men när jag tittade ordentligt så var det bara rådjur

som inte ville vara med på bild.

 

Försökte få klenmänniskan att begria att det skulle vara utmärkt att gå här.

Då passerar jag räv/grävlinggrytet och en masa nadra trevliga ställen.

Hon totalvägrade för se den rundan orkade hon absolut inte med idag inte.

Irriterande att missa vägar som säket var alldeles utmärkta.

 

Verkar vara högsäsong för blommande köttbullebuskar.

Men det gäller att hitta dom direkt när blommorna har slagit ut så de inte hinner frysa.

Den busken blommar inte längre, jag slukade snabbt alla.

 

Av köttbullebuskar får jag energi så jag tyckte att vi skulle gå och titta på min å.

Hade fortfarande planen att knuffa ner skitmatte i vattnet.

Bara det att ungefär här så pratade hon om att hon inte riktigt visste hur hon skulle orka gå hem.

Blev alltså ingen koll av den trevliga ån som kanske hade öppet vatten.

 

Detta måste väl i alla fall vara ett vårtecken?

Massor med is på berget betyder att lappmöglet delvis dött där i alla fall.

 

Jag vill gå till hundbadet och så kan vi ta en runda på isen.

Nähä, inte det heller.

Bara tjat om att gå hem för hon frös och det var fel på allt.

 

Kan du tänka dej att kasta den här kvisten åt mej?

En gång gjorde hon det sen "orkade" hon inte mer.

Släpade hem den gnällande och stönade människoresten och placerade henne på soffan med bok, kudde

och filt.

Där låg hon och tyckte synd om sej och klagade över frossa.

Inte en tanke på den stackars svamphunden inte, jag fick bara vara ute 1,5 timmar.

Har släpat ut henne igen på eftermiddagsrunda, då var det vår med bara 8 minus.

Har hört nåt om att allt det där hon stoppar i sej hjälper för nu värker halsen mindre.

Hoppas verkligen att jag sliper V A M i morgon för det är både trist och tålamodsprövande



Av Sigge Svamphund - 24 januari 2013 17:59

Nu är det faktiskt riktigt synd om mej.

Göra morgontoalett i 20 minus är inte skönt och som om inte det räckte så började matte snora

alldeles väldigt medan vi var ute.

Så ja, på bara några minuter hade lappmögelallergin slagit till med full kraft.

Den lilla hjärna hon hade kvar rann snabbt ut genom näsan och följdes av huvudvärk och frossa.

Slappade och försökte låta bli att lyssna på allt mänskligt gnäll.

Sen ansåg jag att det var dags att gå ut igen, rena sommaren med bara 17 avskyvärda minusgrader.

Släpade med mej vraket som måste stanna och snyta sej varannan minut.

 

Insåg snabbt att med tanke på det skick hon befinner sej i så skulle jag få roa mej själv.

Hittade en gammal påse i brist på bättre.

Jo jag kan ha skoj med såna också.

 

I brist på granar så fungerar det faktiskt med en tall också, fast granar är bäst.

 

Ha!!!

Trodde jag inte, men tänk det blommade en köttbullebuske i skogen.

Var bäst att snabbt käka upp alla innan de blev djupfrysta.

 

Bedrövligt så stelfruset det ser ut.

Matte bara gnällde hela tiden.

 

Om nu allt var så jobbigt och besvärligt så kunde hon ju sätta sej på bänken och vila.

Den ser ju så inbjudande ut.

Tråkkärringen totalvägrade.

 


Men spring då så håller du värmen.

Hade ingen framgång med det förslaget heller.

 

Är du medveten om att du är världes tråkigaste matte?

Bara en massa gnäll och så det där papperet under näsan hela tiden.

 

Bara att inse att istiden är tillbaka.

Tallarna är numer alldeles djupfrysta.

Kommer troligen att se både mammutar och sabeltandade tigrar inom en snar framtid.

 

Kollade mina godisstockar.

Växte köttbullar där idag.

Växer inga nu.

Drog runt en stund till på gnällkärringen men sen började mina tassar att protestera mot griskylan.

Gick hem och tinade upp.

 

Detta lever tråkmatte på just nu.

Echinacea och propolishonung för att försöka få stopp på allergin.

Den andra honungen för att halsen börjat värka och så finns det visst nån överlevande hjärncell kvar som 

gör ont ibland också.

De där pappersnäsdukarna kan hon inte gå en meter utan att släpa på.

Tänk om hon levde som jag, spaade få fort tillfälle bjuds och simmade i allt öppet vatten.

Då skulle jag ha en frisk matte, det är jag övertygad om.

Jag blir ju aldrig förkyld eller allergisk.

Tror att hon drabbas eftersom tortyrkammaren används för flitigt, sån är hälsovådlig.

Hur som helst är hon synnerligen stillsam och tillbringar mesta tiden i soffan.

Släpade ut henne för eftermiddagsrunda. hon klarade den utan att somna i nån lappmögeldriva.

Jag hoppas att alla de där huskurerna hjälper snabbt mot lappmögelallergin så jag kan få en mer normal

dag i morgon.

Det är dötrist att vårda gnällig kärring!



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards