Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under oktober 2012

Av Sigge Svamphund - 31 oktober 2012 18:13

Blev väldigt bra detta.

Skulle inte bli skjutsad till nån av mina bra skogar idag, enligt matte var det snorthalt.

Skulle ut på långrundan.

Började med dejt med Gizmogrannen i trappen.

Skitmatte glömde ta bild på det.

Så skulle jag då ut nånstans.

Det händer att matte gör en eller annan vettig sak ibland.

Som nu på min väg mot skogen.

 

Kolla vilken tur jag hade!

Matte skulle prata med Schäfer Frejas husse så det blev dejt för mej.

Perfekt!

När allt mänskligt tråkprat var avklarat så skulle jag vidare.

Matte virrade som vanligt lite på de små villagatorna.

 

Se där, hon klarade gatorna utan att alldeles villa bort sej och jag kan vara på fria tassar.

 

Korkade lata människor som inte orkar öppna en lucka till en container och slänga sina sopor!

 

Vägen över åkrarna har jag inte gått på flera evigheter.

Hade alltså mycket att greja med.

 

Tänk om onödiga isen hade varit död.....................

Gissa vem som skulle ha gjort fantastiska pälsinpackningar då!

 

Måste visa det senaste inom hundmode.

En snygg svansprydnad i form av ett par kardborrar.

De här tänker jag ha kvar länge, sen om matte gör nåt som jag anser att hon ska straffas för så

tar jag bort dom i hennes säng så hon lägger sej på dom.

Har testat och det fungerar ypperligt, blir förstäs ett väldigt gnäll men det för man stå ut med.

 

Efter att haft turen att hitta en bäck med ljuvligt lerigt vatten så fyndade jag en utmärkt pinne.

Gjorde ett par avstickare in i skogen och hittade självklart svamp som matte inte ville ha.

 

Nu är det lite ruskigt.

Här brukar det finnas hundätande hästmonster.

Smög förbi och inte ett monster eller ens några spår av såna fanns det.

Skönt.

 

Men kolla vad jag hittade!

Uppe i skogen så fyndade jag TRE snygga tikar!

Tur att jag hunnit göra inpackningar och pryda svansen.

 

Här är alla tre, var enligt matte inte speciellt enkelt att på med alla på bild.

De bor där hästmonstren bodde.

Alltså borde jag få gå förbi där minst fyra gånger per dag så.

Lär säkert träffa dom igen.

Tyvärr skulle vi åt olika håll.

 

Solen kan göra underverk!

Det gick att döda onödiga isen så jag kunde faktiskt spaa ännu mer.

 

Vadå vänta på långsam människa?

Jag bara måste kolla om bäcken mår bra.

Den mådde utmärkt alldeles utan is så jag använde den rejält.

 

Ja, jo jag vet att jag redan dejtat Schäfer Freja, men jag hade planer på att göra det en gång till.

Skitmatte påstod att jag skulle vara nöjd med de fem brudar jag träffat inklusive Freja.

Dumheter, man kan aldrig dejta för mycket!

Gick hem och slappade.

Har varit ute på vanligt trist eftermiddagsrunda.

Nu tänker jag vila mej i form för i morgon ska jag åka bort och ha väldigt skoj.

Så till sist.

 

Detta skulle ha blivit en söt bild på Kattvalps Balder med "mamma" Askur.

Blixten ville inte just då så det blev rena spökbilden.

Kan ju passa nu i Halloweentider.

 

Så här ska det se ut när blixten vill.

Kolla Balders svans, den växer snabbare än vad han för just nu.


Av Sigge Svamphund - 30 oktober 2012 18:07

Inga katastrofer i dag heller.

Skulle en sväng till Eskilstuna idag och på väg dit skulle jag ha min vanliga skogsrunda.

Hamnade på Sagostigen för matte skulle göra nåt fär.

Trodde jag skulle ut på min korta Sörmlandsledsetapp, men matte tror att den står under vatten.

I alla fall vissa delar av den.

 


Blev den andra vägen till skogen istället.

Spelar ingen roll huvudsaken är att jag får mina skogsrundor.

 

Jo matte, det växer Svart trumpet här.

Det är händelsevis inte så att du vill ha dom?

Nähä, inte i dag heller..........

 

Gå och gör nåt vettigt människa istället för att hojta om att jag inte alls ska bada vid Askungens slott.

 

Det var inte alls kallt i vattnet.

Bara väldigt skönt att kunna simma ordentligt.

Vad hon på land sa vill ni inte veta.

 

Drog in i skogen och jobbade.

Men numer är otack svamphundens lön.

Inte en endaste trattkantarell ville hon ha!

 

Sluta tjata om att vattnet är strömt.

Jag tänker visst sköta min älskade bäck, strömt eller ej.

 

Var inge som helst bekymmer att komma över till andra sidan.

Men matte vägrade komma.

Korkade idéer om att inte ha stövlar och annat onödigt tjafs.

 

Gick inte ens att locka över henne genom att visa en massa trattkantareller.

För övrigt så har de tydligen tagit stryk av att det varit så kallt.

Jag gillar det inte alls eftersom jag vet att arbetslösheten väntar.

Kan det bli vår i nästa vecka så jag kan jobba som murkelhund?

 

Flisade upp en gammal stubbe.

Kan ju altid försöka sälja flis i vinter då.

Drog runt en stund till i skogen, var en sväng på Sagostigen och insåg att det inte alls gick att köpa glass

åt mej i caféet.

Enligt matte får jag vänta på det också till våren.

Åkte till Eskilstuna.

 

Har bråttom, det doftar underbart från min lunch.

Blev bjuden på pannbiff med potatis och sås.

Mycket gott, kunde ha smällt i mej mycket mer.

Sen skulle matte greja med sin mammas tröga dator.

 

Medan matte lekte datatekniker så passade jag på att tala om för mattes mamma att det ALDRIG är nån

som kelar med mej.

Jo jag tackade ordentligt för den goda maten också.

 

Jaha, matte fortsatte att greja.

Jag passade på att ta en liten middagsvila.

Sen var det fika och jag käkade ett par skorpor.

Dags att åka hem igen, fast jag fick passa min bil ett par omgångar medan matte fixade mänskligt tråk.

Hemma igen så har jag mest slappat.

Hoppas jag kan hitta på nåt skoj i morgon.


Av Sigge Svamphund - 29 oktober 2012 18:22

Äntligen en ganska bra hunddag, behövs efter de senaste dagarnas elände.

Ingen otäck frost i morse och matte sa att jag skulle få göra nåt skoj.

Litade jag inte ett ögonblick på, i hennes värld är det ju skoj att tortera oskyldiga hundar och

andra dumheter.

Hamnade i min bil, skulle ut och åka.

Enligt matte skulle vi för femtioelfte gången mäta en vägsträcka eftersom det är dags att befria

Sörmlandsleden från pengar (läs årliga reseersättningen).

Virrmatte lyckas alltid glömma hur långt det är dessutom.

 

Blev bra för jag hamnade i andra änden av min långa Sörmlandsledsetapp.

Nu ska det spaas, min päls stinker fruktansvärt efter grön såpabehandlingen igår.

 

"%¤)/% onödiga is!

Min normalt perfekta spagrop går inte att komma åt för iseländet var för tjockt.

 

Oj då!

Sällsyntheten en vandrare på Sörmlandsleden, det är extremt sällan vi möter nån.

Jag roade mej rejält med honom medan han hm, diskuterade med matte.

Matte vet numer att hon som etappansvarig ska se till att leden INTE är översvämmad av regnvatten bland 

annat!

 

Superbra!

Han kastade pinnen i bäcken åt mej, kunde ha hållit på hur länge som helst, men av nån anledning så

ville matte vidare.

 

Arbetsnarkomanen arbetar.

Fanns massor med Svarta trumpeter där men alla var djupfrysta och enligt matte innebär det att de

är döda.

Shit!

Vill inte vara arbetslös.

 

Vadå, ser jag stöddig ut?

Gör jag inte alls, har bara hittat ett gäng djupfrysta kantareller som också är kvar i skogen.

 

Skulle kolla så allt var ok med mina engelska kompisar hus.

 

Ingen där och ingen hade krossat nån ruta eller andra dumheter heller.

Mycket bra!

 

I brist på annat så fyndade jag ett skoj rött lock.

Tänkte att det kunde duga.

Men matte skulle kolla runt huset.

 

Titta jag hittade mina älskade tunnor!!!!!

 

Rullade massor!

Det är livet detta att rulla tunna.

 

Så äntligen lite öppet vatten!

Spaade självklart massor, allt för att få lite ordning på pälsen.

 

Där ligger det minsann en dunk och den vill jag ha.

Skitmatte förbjöd mej att ta dunken.

Vadå, skulle ju bara "låna" den och lägga på ett bättre ställe.

Sen ansåg jag att jag skulle gå och kolla hur Bäversjön mår, skulle jag inte alls enligt matte som påstod att

det stormade och säkert var synnerligen otrevligt vid sjön.

 

Du matte det växer massor med trattkantareller här.

Vill du ha?

Ville hon självklart inte.

Skulle nån svamp plockas så skulle det vara Frostvaxskivling.

 

I bland finns det massor i den skogen.

I dag hittade jag bara dessa två, blir ingen middag av det inte alltså är de kvar.

 

Ja, ja jag ska följa med hem, men först måste jag kolla nåt viktigt.

 

En annan del av Bäversjön.

Bäver hade jobbat väldigt hårt för överallt låg det fällda träd.

Jag gillar inte alls att det flyter runt ett i min sjö.

Kan faktiskt hindra mina bad, alltså planerade jag att simma ut och hämta det.

 

Kom aldrig längre än så här.

Enligt matte skulle jag inte alls ut och simma precis där.

Vattnet är väldigt strömt eftersom min roliga bäck har sitt utlopp alldeles i närheten.

Förr eller senare ska jag väl få tag på det där trädet.

Gick till min bil och åkte hem, matte hade inte en enda svamp med sej trots att jag hittat så många.

Sen har jag mest slappat.

Ute har det hälsovådliga regnet försökt anfalla och det stormar.

Men man ska se positivt på tillvaron, jag antar att onödiga isen dör nu igen och alla sjöar blir normala.



Av Sigge Svamphund - 28 oktober 2012 18:08

Tänker redan nu varna känsliga läsare för riktigt, riktigt otrevliga bilder i slutet

av detta inlägg,

Var bra kallt om tassarna att göra morgontoalett 7.3 minus.

Vidrigt!

Sen skulle jag på långrunda, matte sa först att jag skulle gå en väg jag inte gått på evigheter

pga passage genom komonsterhage.

Men det hördes hundar och skott från det hållet så det blir en annan dag.

 

Titta så äckligt.

Staketet är alldeles vitt!

 

Hm, gräs ska vara grönt och inte vitt!

Sen kom jag på att jag skulle nåt viktigt och drig iväg.

 

Hundbadet har jag inte besökt på evigheter.

Ingen onödig is i sikte heller.

 

Åååååååå så alldeles underbart!!!!!!!

Kunde ha badat resten av dagen, sånt här gör verkligen hundlivet värt att leva.

 

Gick ut på udden där jag har bra badplatser och hade många och stora planer.

Om det nu inte varit för skitmatte, blev inte mer bada.

 

I går så slog jag ihjäl den onödiga is som fötts.

Titta där ute mitt i sjön vad som lever.

Hade verkligen behövt simma ut och mörda den.

 

Fick inte med hänvisning till att min päls såg ut så här.

Jaha, rimfrostinpackningar är det faktiskt inget fel på!

 

Hämnades genom att leta upp kantarellvalpar.

Matte plockade inte.

Skitmatte!

 

Hon ägnade sej åt att beundra detta.

Nåt om spegelblank sjö och det är knappt man vet vad som är upp eller ner.

 

Men långsamma människa, se till att komma nångång då!

Finns viktiga saker här.

 

Jo, jag erkänner jag är arbetsnarkoman alltså jobbade jag.

 

Titta så fin!!!!

Den som är uppmärksam ser dessutom ett enligt matte jättegulligt lövmonster bredvid svampen.

Enligt alla regler borde svarta trumpeterna vara döda eftersom de inte tål kyla.

Men det fanns ganska många som levde och frodades, behöver jag tala om att de är kvar i skogen.

 

Vidrigt!

På ängen ska det vara grönt gräs och inte detta äckliga vita!

Lämnade ängen för matte trodde att hon såg fel och tänkte gå och kolla.

  Stackars snokvalpen fick aldrig bli stor snok innan den hamnade ivägen för en spårvagn.

Hoppas den har det bra på andra sidan regnbågsbron.

 

Fullkomligt fruktansvärt!!!!!!!!

Detta är min andra sjö som jag gick runt i går, då levde det lite onödig is i vassen i andra änden av sjön.

Titta på detta!

Ismonstret har snott nästan hela sjön!!!!!!!!

Fruktansvärt är det, jag måste faktiskt bada väldigt mycket mer!

 

För övrigt har jag insett att jag inte alls passar i rimfort.

Usch, skakade av mej det snabbt.

Gick hemåt.

 

Jag VILL dejta!

Där bor Schäfer Freja och jag vill träffa henne.

Blev viljornas kamp mellan mej och matte och det tar verkligen emot att erkänna att hon vann.

Gick hem och deppade över sakernas tillstånd.

Arbetslöshet, onödig is, ingen dejt och bara elände.

NU KOMMER BILDERNA JAG VARNADE FÖR, DE ÄR HEMSKA!!!!!!!


Var så inne i mitt deppande att jag inte tänkte mej för när matte kallade.

 

Släpp UT mej.

Jag vill INTE torteras till döds!!!!!!!!!

Jag VILL leva ett tag till!!!!!

 

Borde egentligen inte visa denna bild.

Hund håller på att torteras till döds.

Tänk om katteländena behagat öppna dörren åt mej!

Är övertygad om att de satt på andra sidan och fnittrade!

Att matte satt på mej ett gammalt halsband för att kunna dra tillbaka mej närmare tortyrredskapet vill

jag bara förtränga.

 

Jag ska UT!!!!!!!!

HJÄLP MEJ NÅN!!!!!!!!!

Fullt med äckel i min förut så fantastiska päls.

 

Detta är en söndertorterad hund med numer stinkande päls.

Ser ni att jag är så nära döden att jag inte ens orkar hålla upp huvudet?

 

Jag blev så fruktansvärt skadad att jag helt glömde att jag aldrig tar mutor efter tortyr.

Egentligen borde jag ha gömt burgaren läääänge.

Skäms över att jag utan att tänka mej för åt upp den.

Nu påstår matte att jag har så fin fluffig päls och luktar så gott.

Jag stinker!

Ett halvårs jobb med pälsen är totalt förstört!

Kommer inte att kunnna visa mej för andra hundar på många månader!


Av Sigge Svamphund - 27 oktober 2012 18:10

Tycker inte alls om alla otäcka tecken jag sett idag.

När jag gjorde morgontoalett var det griskallt, men sånt brukar ge sej.

Skulle ut på långrunda och hade en hel del plander.

Inte blev jag skjtsad till lämplig skog idag heller.

Enligt matte så var det bäst att hålla sej undan eftersom det är helg och troligen fullt med jägare.

 

Titta så vidrigt!

Onödiga isen har anfallit vattenpölarna och tjock var den dessutom.

 

Gick till spårvägen, massor med otäck rimfrost överallt.

 

Titta så trevligt1

Min sjö är så full med vatten att även den lite högre bryggan snart försvinner.

Självklart tänkte jag ta massor med uppfriskande bad.

Du ska INTE bada sa badkrukematte, det är minusgrader och då badar man inte!

 

Närmaste bad jag kom innan jag blev tillsagd att komma upp på land igen.

Men jag upptäckte minsann riktigt, riktigt otrevliga saker.

 

Titta bland löven.

Vidriga onödiga isen försöker överta MIN sjö och MITT badvatten!

Ska vi minsann bli fler om, jag dödade självklart den som fanns med några välriktade slag med tassen.

Drog vidare, försökte bada men fick inte.

Tänkte leta Ostronmussling men det skulle jag inte heller göra.

 

Ja, ja matte om du tar bron så simmar jag över ån mellan sjöarna.

Skitmatte, hon påstod att o jag simmade över så skulle jag få gå hem direkt.

Tog bron eftersom jag ville vara ute längre.

 

Min andra sjö såg i alla fall ut att ha klarat sej från onödiga isen.

Passerade ett utsökt spakärr som dessvärre var invaderat av is.

 

Dessa långsamma människor.

Vadå lerig uppförsbacke, det är bara att springa.

Fick vänta i flera evigheter.

Kom på att det var väldigt länge sen jag gick där så jag hade mycket att kolla.

Allt verkade vara i sin ordning.

 

Utom här då.

Brukar vara perfekt lerspa.

Nu var det invaderat av onödiga isen och dessutom plöjt på åkern.

Blev inte alls så bra spa som jag planerat.

 

Hörru slöa människa, kan du tänka dej att ta bort onödiga isen här?

Den var så tjock att jag tyvärr inte rådde på den på egen tass.

Tro inte att hon tog bort den åt mej inte.

Gick ut på Vilda grisvägen som jag inte heller gått på evigheter.

 

Nådde andra änden av andra sjön och jag hade storsalgna planer på massor med trevliga bad.

Men.......................

 

Ser ni så vidrigt!

Onödiga isen är vid liv och har invaderat massor med vatten.

Dess utom måste jag först simma genom vassen och där var isen.

Blev blåst.

Började ha vakenmardrömmar om min päls som kommer att bli i ett fullkomligt miserabelt skick om jag inte 

kan simma och spaa.

Ska det börja redan kommer det inte att dröja innan jag inte kan visa mej ute på grund av pälsen.

 

Hittade i alla fall min vägkon i diket.

Ingen hade rört den sen jag placerade den där för ett par månader sen.

Tröstade mej med den en stund.

Vandrade vidare och hittade bara en massa äcklig onödig is överallt.

Jobbade inte ens som svamphund en endaste gång idag.

 

Tänkte spaa i bäcken.

Blev förbjuden.

Ni vet det där korkade mänskliga påfundet om alldeles för strömt vatten.

Gick hem och deppade, vill inte alls både drabbas av arbetslöshet och inte kunnna bada och spaa.

Bara för att göra saken ännu värre så hade tydligen matte långtråkigt och det drabbade mej.

Hin borde faktiskt ha ont i båda armarna i stället.

Nu fungerade högerarmen alldeles utmärkt så hon kammade av mej i princip all päls.

Nåt om att jag fäller.

Ja det gör jag, men jag klarar mitt pälsbyte på egen tass utan kam.

Blev en hög päls som hade räckt till en större valpkull eller så.

Fast jag har fått en fin award

 

Tack snälla Klosterkatterna för denna!

Ska egentligen skicka den vidare till ett gäng men gör som vanligt.

Varsegoda att ta den ni som vill, den är till alla mina bloggvänner!


Av Sigge Svamphund - 26 oktober 2012 18:16

Har i alla fall inte kommit nåt mer otäckt nedfall av lappmögel.

Skönt, hoppas att det inte kommer mer heller.

Svinkallt har det däremot varit hela dagen.

Tro inte att skitmatte behagade skjutsa mej till nån av alla mina bra skogar nädå.

 

Hamnade i min närmaste skog.

Ska inte drabba mej att hon är blåslagen och snorar.

Började allvarligt fundera över den där Blocketannonasen igen.

Inte ville hon ha alla fina djupfrysta Fjälliga tofsskivlingar heller.

 

Drog runt och försökte jobba.

Trattkantareller skulle det fortfarande inte vara.

 

Streckmusseroner är väldigt goda, men dessa var alldeles djupfrysta så de dög inte heller.

 

Passerade min skoj ramp som är ännu trasigare nu.

Trotsade skitmatte och sprang på den i alla fall.

 

Enda fördelen med att den är trsig.

Växte ganska mycket Ostronmusslingar i hålen.

De ville matte i alla fall ha.

 

Drog vidare och hittade en flaska att roa mej med.

Funderade ännu mer och började närma mej ett beslut.

 

Kolla här, jag försöker roa mej på egen tass med fyndade flaskan.

Brast väl lite i uppmärksamhet för helt plötsligt blev jag ombedd att leta.

Hittade min skoj boll, den där som jag produktestade för ett tag sen.

 

Använde den som markeringsvertyg igen, men det skulle fortfarande inte vara trattisar.

 

Övergick till att jaga den nerför en lång backe.

Titta jag springer så snabbt att jag ser enbent ut.

 

Nä, det är inte vinter.

Kollade mitt Vinterskivlingsträd och det var tomt.

Alltså är det fortfarande höst!

 

Korkade påhitt!

Jag ska sitt och vänta, sen när jag får komma har jag alltid ett väldigt göra att hitta bollen.

 

Vadå, jag smyger inte alls på dej matte!

Absolut inte, tänkte bara kolla var du tänker gömma bollen, förövrigt gillar jag inte att inte ha dej inom

synhåll du är så virrig att du lätt kan försvinna.

Fungerade inte.

Fick gå och sätta mej igen och sen hade jag ett fasligt göra att hitta bollen.

Alla gånger jag satt och väntade så funderade jag mera.

 

Skitmatte!

Nu finns bollen nånstans bland alla löv.

Men självklart så hittade jag den.

 

Hittade fler ostronmusslingvalpar också, men de är så nyfödda att de får växa några dagar till.

 

Detta är fullkomligt onödogt.

Jag skulle ha varit snabbare då hade jag kunnat sticka innan jag fastnade i onödiga kopplet.

Schäfer Freja bor nämligen snett över gatan och jag hade funderingar på dejt.

 

Vadå gå hem och blåser såna där med horn och bockfot?

Jag är gärna ute och roar mej med bollen i flera timmar till!

Blev tvungen att följa med.

Fast ok, jag hade tänkt klart och fattat beslutet.

Så gnällig och oanvändbar matte varit några dagar nu så hade jag nästan beslutat mej för att sälja henne.

Men så tänkte jag till.

Om jag satt ut annons så hade troligen en eller flera andra hundar svarat, nån hund hade offrat av sitt 

grisöronförråd för att köpa henne.

Den stackars hunden hade då drabbats av att släpa runt på den gnälliga och snoriga.

Nä, jag behåller henne för jag vill faktiskt inte att nån av mina medhundar ska drabbas.

I stället får jag väl satsa på att försöka få henne i mer normalt skick igen.


Av Sigge Svamphund - 25 oktober 2012 18:13

Har faktiskt haft bättre dagar i mitt hundliv.

När morgonrutinerna var avklarade så skulle jag på långrunda.

Alltså stod jag i hallen och stirrade på min reflexväst fullt övertygad om att jag skulle till

nån bra skog och jobba.

Hamnade i bilen UTAN reflexväst och trodde att senilmatte glömt den.

Nähä, jag skulle till Eskilstuna och enligt skitmatte kunde jag ha en ledig dag.

Dåliga utsäkter bara för att hon bara har en och en kvarts arm och snorar.

 

Hamnade på Djurgår´n där matte ansåg att jag kunde ta min längre runda.

Hade hänt en del sen mitt senaste besök läste jag mej till.

 

Bäst att tala om att jag anlänt.

Kände att det luktade väldigt got efter ett par tikar och de kanske skulle vilja dejta mej.

Såg aldrig till dom tyvärr.

 

Matte får vara hur gnällig hon vill, jag tänkte jobba.

Struntar fullkomligt i vad hon tycker.

 

Som här.

Hittade Oxtungsvamp.

Ville inte matte ha, hon provade en gång för massor med år sen och den är ingen höjdare.

För övrigt är den sällsynt så den är kvar.

 

Ser ni det där äckliga vita?

Gräsmattan är alldeles full med otäck frost.

 

Finns fördelar med Djurgår´n fast jag är inne i Eskilstuna så går det all låtsas att jag är långt bort

i mina milsvida skogar.

 

Gick dessutom alldeles utmärkt att fortsätta att jobba.

 

Titta vilka fina trattkantareller jag hittade!

Matte totalvägrade, de kan stå kvar till nån som inte kommer ut i skogen och vill ha såna.

 

Fanns ovanligt bra pinnar där också.

Den här hade jag mycket skoj med.

 

Passerade en gräsmatta.

Titta vilken äcklig frost.

Sån brukar innebära att onödiga isen kommer att försöka lägga sej på alla mina sjöar och spagropar.

 

Ja, ja det är ju trevligt att hitta godisekar.

Men tyvärr så brukar det börja växa godis på dom när arbetslösheten närmar sej.

Tänker inte alls bli arbetslös på länge än, helst inte alls eftersom svamphundar saknar a kassa.

Efter ett par timmar på Djurgår´n så gick jag till min bil.

Passade den medan matte var på sitt favorittillhåll Rudimattens tråkjobb.

Så skulle nåt handlas i en tråkaffär.

 


Vidrigt!!!!

Ska inte finnas såna nu och dessutom säjer matte att för ett par veckor sen såg hon nån skylt om att

de sålde semlor!

Inte var jag bjuden på lunch heller, enligt matte var hennes mamma nån annastans så det kunde jag glömma.

Åkte hem, placerade matte i soffan ihop med bok och snorpapper där hon stillsamt somnade.

När hon behagade vakna så skulle jag ut på eftermiddagsrunda.

Nu blev det riktigt, riktigt obehagligt.

 

Den som tittar noga kan se några få ljusa prickar i min päls.

Vidirgt, det föll faktiskt typ fem flingor lappmögel!!!!!!!

Sånt ska ju vara avskaffat i alla fall söder om Mälaren.

Blev bara de fem och matte sa positivt att nu har minsann vinterns nedfall av sånt kommit så mer behövs inte.

Fast vi har sett på Facebook att en del fått ganska mycket.

Ja, ja bara det inte hamnar här så.

Min bol har inte fått vinterdäck och det lär dröja en stund.

Matte kan inte släpa upp dom ur källaren förrens armen börjat fungera igen.

I morgon förutsätter jag att jag kommer till skog och kan jobba ordentligt.

Av Sigge Svamphund - 24 oktober 2012 18:11

Börjar med dagens stora och MYCKET glädjande nyhet.

Taxen Enzo är hittad och lyckligt hemma hos sin familj igen!!!!

Men det hade inte hänt när jag skulle släpa ut handikappade matte på långrunda.

Nu skulle vi leta i annan skog efter stackars Enzo.

Matte har vissa bekymmer med att köra bil men med envishet fungerar det.

 

Bra utrustning om man ska leta försvunnen tax.

Mitt urvuxna halsband, ett gammalt onödigt koppel och en rulle med snitselband.

Snitselband bara för att om vi skulle se honom och han inte skulle komma så skulle vi i alla fall kunna

markera platsen.

 

Åkte i lusfart på vägar som jag väldigt sällan åker på.

Matte hade fullt span på sidorna av vägen i fall Enzo skulle vara ute och gå där.

Ingen tax och inga andra djur heller synliga.

 

In i skogen och gick på stigar jag aldrig använt.

Fanns mycket intressant men inga spår av nån förrymd tax.

 

Ut på en liten skogsbilväg i stället.

 

Spaade massor och lät mina berömda spaskall eka.

Men tystnaden i skogen var total, ingen som svarade mej.

 

Enda liv vi såg i skogen.

Sniglar är ju dessutom väldigt tystlåtna typer.

 

Jag försökte lyssna om jag skulle höra nåt eller möjligen känna lukten av annan hund.

Hittade bara en massa kantareller som matte somm vanligt inte ville ha.

 

Bra skog. Hittade en liten bäck där jag kunde göra rejäla skuminpackningar.

Perfekt för pälsen.

Som omväxling till vägar och stigar så ansåg jag att voi kunde gå i traktorspår ett tag.

 

Titta så bra traktorspår är!

Mängder med trattkantareller.

Men tro inte att matte plockade, nädå såna skulle vi inte ha och en massa urusla ursäkter.

 

Jaha, dags att ge upp Enzojakten och inte ett spår av honom.

Men precis när den här bilden togs då pep mobilen om sms.

Enzo var hittad,, vid liv och mår bra!!!!

Han hade hittats utefter en väg en bra bit från där vi letade.

Nu är han hemma hos sin familj och får vila upp sej!

Alldeles underbart att det blev ett lyckligt slut och han slipper vara vilsen, frusen och hungrig längre.

Hoppas han håller sej hemma i fortsättningen.

Mattes handikapp då.

Jo så här var det.

I går eftermiddag skulle hon göra nåt i sovrummet.

Då så drog antingen nån bort golvet eller så hoppade sängen upp och anföll.

I alla fall så landade matte mot sänggaveln och det ordentligt.

Jag hörde en hel radda med ord som absolut inte ska upprepas.

Gnälldes lite i går över ont, men det är ingenting emot idag.

Hela vänstra sidan är alldeles blåslagen ( ser ut som om hon åkt på storstryk) vänsterarmen värker

från axel ner till handleden och revbenen mår inte heller speciellt bra.

Jag tvingas alltså lyssna på gnäll hela tiden eftersom det tydligen är besvärligt att vara enarmad och

så ska hon helst inte hosta eller skratta.

För delen är väl att jag får ha min dator ganska mycket ifred eftersom det är jobbigt att skriva på den

men mest bara ena handen.

I skogen förelog jag att hon skullle ta några rejäla spa för att må bra igen.

Korkade människan vägrade, men hemma igen inbillade hon sej att varmt vatten i tortyrkammaren skulle

lindra.

Sånt förvärrar ju bara!

Finns ungefär en fördel med handikappad matte, jag slipper torteras!

Har hört ganska länge att jag behöver duscha och schampooneras vilket jag självklart inte behöver!

Min päls är perfekt och doftar ljuvligt!!!!! 

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards