Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 2 juli 2016

Jobbat en del och en massa svampvatten

Av Sigge Svamphund - 2 juli 2016 17:51

TACK för alla fina kommentarer igår när allt blev så sorgligt.

Siris människor hälsar till er alla och tackar för hälsningar och omtanke.

När jag vaknade i morse så hade det kommit en del svampvatten och det skulle komma mera.

Klarade i alla fall morgontoaletten utan att bli skadad av det.

  Mattes fynd på min morgonrunda.

En fyrklöver, enligt henne skulle den innebära en bra dag.

Var inte tal om att jag skulle åka till nån trevlig skog eftersom mer svampvatten väntades.

 

Skulle vara sån där loppis på Heden men...............

De få som stod där ångrade sej och packade ihop igen.

 

Fast allra viktigaste stället hade inte packat ihop.

Alltså kunde jag köpa en korv.

Tycker att matte kunde ha köpt hela lagret till mej eftersom det inte var några människor ute.

 

Kollade till mina kanatreller som växer nu när det kommer en del svampvatten.

 

Hittade några Kantkremlor också.

God svamp men de hade hyresgäster allihopa.

 

Helt plötsligt så hade det kommit Grynsoppar också.

De är också goda, men det tyckte larverna med.

 

Gick till närmaste skogen för att kolla arbetsplatser.

 

Gick bra att jobba.

Hittade en del fina Bleka kantareller.

 

Nu börjar hundgodiset blåbären att mogna.

Såg till att matte plockade många till mej, nån nytta ska hon göra.

 

Växte faktiskt lite godis i ihåliga trädstammen.

Slukade allt.

Men titta bredvid mej.

 

Jobb!

Massor med Blek ostronmussling som är en god matsvamp.

Perfekt detta att det kommer en massa olika svampar att jobba med nu.

 

Kollade fler arbetsplatser men hittade mest blåbär så jag såg till att det plockades mer såna till mej.

 

Här borta brukar jag kunna jobba med Föränderlig tofsskivling.

Tyvärr var mina stubbar tomma.

Fast matte såg nåt annat som hon filmade.

Lovar jag ska se till att den dementa kommer ihåg att ladda upp filmen i morgon.

 

Inte var det mycket till spa, men bättre än inget.

Gäller att utnyttja de få som finns.

 

Gick och badade.

Var flera veckor sen jag badade sist.

Enligt matte utan tidsuppfattning var det bara igår jag missade bad.

 

Jo jag tänkte faktiskt gå till Siris ledsna människor och trösta dom.

Alltså försökte jag smyga iväg.

Fick inte för matte som sa att de kan behöva få vara ifred ett tag och bearbeta sorgen.

 

ÄNTLIGEN!!!

Hela vecka har jag letat efter Pinnaffären i hans butik, men han har varit spårlöst borta.

Idag var han äntligen där.

Dumheter att ha nån töntkurs nån annanstans när jag behöver umgänge och pinnar.

 

Gick till Prylaffären och bjöd mej på en massa välbehövligt godis.

Mycket gott.

Gick hem och slappade.

Ute började svampvattnet falla och till mattes oerhörda glädje så kom Åskar och hälsade på.

Så knackade det på min dörr.

 

Jag och matte fick en jättefin blombukett av Siris matte.

Pratade en stund med henne och jag har lovat att gå dit och fika snart.

 

Ett gulligt kort sitter det i buketten också.

Resten av dagen har det inte hänt nåt av värde.

I morgon ska jag jobba åt en av alla mina bästa människovänner.

Hoppas på att nosa upp mycket olika svampar.





 
 
Ingen bild

Christina Johansson

3 juli 2016 16:16

Så tråkigt att du har tappat en hundvän. Förstår att du är sorgsen och din matte Helena är också sorgsen.
Bra i alla fall att du är ute på dina upptäcksfärder eller rättare sagt dina arbetsplatser i skogarna. Det har ju blivit ett bra resultat. Fint också att du besökte Pinnaffären. Hoppas att du fick en pinne eller godis av honom. Sköt om dej kära Sigge och sköt om din matte också. Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016
>>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards