Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under november 2011

Av Sigge Svamphund - 30 november 2011 18:01

I dag så skulle jag jobba som hundlig assistent åt mattes mamma igen.

Men innan jag åkte till Eskilstuna för det uppdraget så hann jag med en liten skogsrunda.

 

Blev hemmaskog och jag tänkte självklart jobba.

Nähä, tråkkantarellerna var slut där de brukar växa, matte som inget begriper ansåg att det var minsann

alldeles utmärkt.

 

Så hittade matte nåt sånt där naturmonster igen.

Fullkomlig onödigt med bilder på såna.

Alla blev så här, bilder utan mej är värdelösa.

OBS att det är jag till vänster!!!!!!!!

 

Jobbade mer som svamphund, men inte skulle det vara trattkantareller idag heller.

Ok, jag får ju beröm och min grankotte kastad men jag anser att matte ska plocka alla svampar också.

Hon vägrar fortfarande.

 

Detta är inte jag!!!!

Jag hittade minsann en godisbuske som blommade, men tydligen fanns det nåt monster i skogen också som

tömde en godisbuske.

Gick hem och slappade en stund.

Sen var det dags att åka till Eskilstuna och jobba.

Hämtade mattes mamma och skjutsade henne till människoveterinären.

Jag fick först passa bilen medan matte var på Rudis mattes tråkjobb.

 

Det är vår i Eskilstuna också för utanför det där tråkjobbet så kommer lökväxterna upp ur jorden.

Jag blev befriad från bilpassandet och gick en liten sväng.

 

Pinkade självklart in rabatterna vid det där tråkjobbet.

Måste ju upplysa om att jag varit i stora staden.

 

Nähä, inget bad i fontänen inte.

Vattnet var stulet, misstänker att Rudi varit och druckit ur allt.

Så åkte jag och hämtade mattes mamma.

Människoveterinären hade tagit bort alla stygn i hennes opererade fot.

 

Hemmas hos mattes föräldrar så fikade matte.

Jag bjöd mej på en skål med smarriga matrester och en stor korv.

Var utsökt gott, dessutom fick jag en stor korv med mej hem.

Den slukade jag ganska omgående när jag kom hem.

Borde få jobba som hundlig assistent varje dag med sån lön.

I morgon då ska jag dejta Leonberger Cleo och visa en ny skog för henne.

Var evigheter sen vi umgicks så det ska bli trevligt!

Av Sigge Svamphund - 29 november 2011 18:01

Har haft en tämligen lugn hunddag.

Blev inte skjutsad nånstans för matte hade ingen lust att ut och åka med bilskrället.

I stället så fick jag dra runt i närmaste omgivningarna.

 

Hamnade vid spårvägen igen för matte hade idéer om att kolla på en lämplig runda där en stor del av

spårvägen ingår.

Jag var lite misstänksam, har liksom inte glömt läbbiga bron där hon trodde att jag skulle gå.

 

Slapp den för vi skulle vidare på en liten väg som jag aldrig gått på.

Trevligt, gillar nya ställen.

Finns alltid en massa skoj att kolla på efter såna.

Hittade inga skoj fynd och till slut var jag ute på spåren igen men hade var på anra sidan läskiga bron.

 

Där fyndade jag nåt nytt.

Har aldrig hittat nån branssläckre tidigare.

Försökte ta den med mej, men lyckades aldrig få till nåt bra grepp om den.

 

Suddig bild, men jag fyndade en gammal ölburk istället.

Såna kan man ha mycket skoj med.

Fortsatte längs spåren.

 

Kolla här, på höger sida om spårvägen är en annan av mina sjöar Östersjön

 

På vänster sida min vanliga sjö Hosjön.

Mellan de två sjöarna rinner det en liten å som jag självklart kastade mej i.

Bara det att liten å och spårväg innebär........................

 

Just det!

En ny läbbig bro som jag självklart vägrade att sätta ens en klospets på.

Skitmatte började prata nåt om att det där ska vi minsann bli fler om och nån fullkomligt onödig träning

framöver.

Jag hoppas verkligen att hon glömmer bort det!

Såna här broar är fullt i klass med häst och komonster.

Vände och gick i en ny skogsbacke.

Enligt matte en bra backe där det säkert kan finnas massor med intressanta svampar nästa år.

 

Vadå nästa år?

Jag hittade minsann en gammal asplåga full med vinterskivling!

Fast de hade passerat bäst före datum så de är kvar där.

 

Det är vår!!!!!!!

I alla fall vilken dag som helst för detta är en blåsippsknopp!

Bra då kan jag snart börja jobba som murkelhund igen.

 

Förbjuden sysselsättning.

Jag funderade på att hälsa på hemma hos Grävling.

Fick inte hälsa på där för matte, nåt om att Grävling sover och ska inte störas och för övrigt så trodde

hon inte att han/hon ville ha besök av sällskapssjuk svamphund heller.

Ägnade mej åt mina vanliga hundgöromål istället.

 

Titta vilka fina trattkantareller jag hittade!

Nähä, inte idag heller........... kan meddela att det är inte helt enkelt att vara svamphund just nu.

 

På väg hemåt så passerade jag campingen och tänkte självklart besöka hundbadet.

Hade ju bara tagit ett snabbt dopp i bäcken mellan sjöarna.

Blev inget bada för matte satte onödigt koppel på mej och släpade iväg mej åt andra hållet.

Gick hem och slappade.

Resten av dagen har det inte hänt nåt av värde alls.

I morgon ska jag i alla fall åka till Eskilstuna och jobba som hundlig assistent en stund.

Av Sigge Svamphund - 28 november 2011 17:56

Kan ju börja med att tala om att Freja har hämtat sej helt efter gårdagens dramatik.

Fast ytterdörren den undviker hon så mycket det bara går, ingen risk för nya rymmningar alltså.

Askur han vaktar henne mer än nånsin, hon får inte försvinna ur sikte då blir han hysterisk.

Tack för allt beröm i samband med min Frejaräddning!!!!

Min bloggkompis katten Frasse han har skrivit ett helt inlägg om mej!!!!

http://gunillaofrasse.allas.se/bomber-och-granater-vilket-hjaltedad-sigge/

Det hittar ni i ovanstående länk.

Men över till min dag.

Inget hälsovådligt regn och gårdagens storm den har dragit vidare.

Efter morgontoalett och sånt så skulle jag en sväng till skogen.

Hamnade i hemmaskogen fast jag hade fått åka bil en liten bit, mattes förklaring vi ska vidare sen.

 

Efter diverse vanliga hundgöromål så ansåg jag att det var jobbardags.

Struntade fullkomligt i mattes gnäll om att det inte ska vara mer svamp.

 

Begriper inte................... varför bev hon inte glad när jag hittade en massa fina svarta trumpetsvampar??

Såna ska absolut inte växa 28 november, de borde vara döda sen länge.

Trattkantareller passade inte heller, skitmatte!!!!

 

Jag kan ju mina skogar, här har jag så bråttom att jag blev alldeles suddig.

Har viktiga saker längre fram och då är det bråttom.

 

Min sjö, extremt viktigt att kolla så den är kvar efter stormen.

 

Du ska inte simma det är kallt påstod badkrukan.

Var inte alls kallt i vattnet, bara uppfriskande.

Gäller att passa på för vem vet när onödiga isen anfaller.

 

Lyckades fynda en dunk idag igen.

Men den var trasig så jag övergav den ganska snabbt.

 

Nog är det gott om svamp i år allt.

Nu har de till och med börjat växa på mina grankottar.

 

Vad är detta?

En gris eller ett får eller???????

Mycket underliga saker finns det i mina skogar.

Sen var det dags att gå tillbaka till min bil.

Åkte till hålan som gud glömde kallas visst Flen.

 

Hamnade här.

Min bil skulle besiktigas.

I morse så läste matte att det var jättestrul hos bilprovningen eftersom datorsystemet dött.

Risk för köer och långa väntetider.

Ni ser väl anstormningen????

När min bil skulle in så åkte en ut, annars var det alldeles övergivet.

Jag fick inte lägga mej i vad de gjorde med bilen, som vanligt.

Tre tittade på min bil medan en fjärde umgicks med mej.

Så var det klart och jag fick tillbaka bilen och slapp ta en långpromenad hem.

Åkte hem, matte klev ur och skulle släppa ut mej.

Jag vet ju att hon inte är riktigt klok, men stirra på min bil och börja gapskratta........................

 

När vi åkte till den där bilprovningen så fanns det absolut inte nåt hål här!!!!!!

Hårdhänta typer som fixar extra luftkonditionering eller vad de nu tänkte.

Fläkten funkar faktiskt så hålet behövs inte.

Men hur detta kan orsaka att matte får hysteriska skrattanfall det fattar inte jag.

För övrigt så var det på sitt generösa humör på den där bilprovningen idag.

 

Anledningen till dagens rubrik.

Många tvåor blev det.

Min bil är en gammal släktklenod, mattes mamma hade den i många år innan den blev mattes.

Men nu är det över................. om en månad då får den vandra över bilarnas regnbågsbro till ett liv utan

konstiga hål och andra angripna saker.

Fast sjutton vet, för jag tyckte att jag hörde hur matte pratade med sin valp och sålde släktklenoden till

honom för 15 000 i befintligt skick.

Skulle nu någon vilja bjuda över så går det självklart bra, kan skicka med en rulle silvertejp och lite

ståltråd så går den nog att laga.


Av Sigge Svamphund - 27 november 2011 17:35

Idag har jag gjort en sån där hjälteinsats igen.

Egentligen började det redan sent igår kväll.

Matte reagerade på att kattvalps Freja inte dök upp när det fylldes på mat till natten, men matte trodde att

hon låg och sov på nåt underligt ställe.

Så blev det morgon.

När jag och matte klev upp så möttes vi av en förtvivlad Askur, han bara vandrade runt samtidigt som han

tydligt lockade på Freja.

Ingen Freja nånstans, Askur lockade, matte letade, jag letade men hon var borta.

En katt kan inte gå upp i rök och inte hade det varit öppet nånstans så hon hade kunnat smita heller.

Men Freja fanns inte.

Så släpades jag ut i hälsovådligt regn.

Då hade matte insett att kanske att Freja lyckats smita ut i trappen när jag och matte varit på väg ut eller in.

Ingen Freja i trapphuset.

Matte letade och lockade ute, men inga reaktioner

Jag skadades allvarligt av regnet och ville bara hem och in.

Men när vi passerade huset bredvid oss så hörde jag nåt och drog åt ett helt annat håll.

Under en trappa finns ett litet utrymme och där inne satt Freja och jamade!!!!!!!!!!!!

Matte tvärvände och jag har nog aldrig kommit in i min lägenhet så snabbt sen försvann matte.

 

Stackars, stackars Freja!!!!!!!!!!

Här har hon troligen hållit till hela natten rädd, hungrig och frusen.

Matte lyckades klättra in och få tag på henne.

Kan ju meddela att matte hade många hemska bilder i skallen innan jag markerade under trappen.

Rena undret att hon inte gjort sej illa på all gammal bråte som ligger där, den var anledningen till att jag

inte fick delta i räddningen.

 

Så där slutet gott, Freja är räddad och inne i tryggheten.

När matte tog bilden så försökte Askur klättra på hennes ben för att komma åt sin älskade kattvalp.

Stackars Freja var både hungrig och törstig, men det var knappt att hon fick äta för Askur som skulle

tvätta och pyssla med henne hela tiden.

 

Den här bilden här tagen några timmar efter morgondramatiken.

Freja försöker ta igen sej och Askur viker inte från hennes sida.

Filten är egentligen min, men självklart så fick stackars Freja låna den av mej.

Jag är utsedd till hjälte för hade inte jag trots hälsovådliga regnet så envist dragit iväg till trappan så

kanske Freja fortfarande hade suttit där.

När allt hade lugnat ner sej så slutade det tillfälligt att regna så jag skulle ut igen.

 

Passerade Heden, den här svarta fläcken är allt son påminner om det fantastiska skådespelet igår.

Jag ville gå i skogen, men det blåste så fruktansvärt att matte vägrade.

 

Fick hålla mej alldeles i utkanten av skogen för det knakade och brakade bland träden och flög grenar.

Enligt matte skulle vi inte alls riskera livet inne i skogen.

Inte fick jag gå och bada heller, matte vägrade gå till sjön med mej.

 

Lyckades fynda en ny dunk.

Tror aldrig jag fyndat nån röd plåtdunk tidigare.

Har gömt den för kommande behov.

 

Ute ur skogen, men på så lugna gator att jag kunde fortsätta på fria tassar en stund till.

Behövde faktiskt röra lite mera på mej.

Sen ansåg matte att vi skulle titta i skyltfönster, märkligt mänskligt nöje.

 

Såna här pepparkakshus gick hon runt och tittade på.

Det finns såna utställda i en massa butikers fönster och sen ska folk rösta på vilket som är finast.

 

Nästan hemma och tillbaka där jag gjorde mitt hjältedåd.

Innanför den trasiga dörren och en bit ner det var där stackars Freja var,

Nu var det tyst och lugnt och matte bara stängde dörren.

Gick hem och serverades ett stort grisöra som belöning efter men insats.

Sen har jag i princip mest bara slappat hela dagen, ute stormar det så det låter som om fönstren ska komma

in.

Matte har huvudvärk och rinnande nos så hon har mest legat på soffan och tyckt synd om sej själv.

För jag be alla mina två och fyrbenta om rejäl tum och tasshållning klockan 11.30 imorgon.

Kan meddela att det kommer att behövas, varför berättar jag imorgon kväll.

Just ja, höll på att glömma filmsnutten från eldkonsten.

Tyvärr så framgår det ju inte alls på filmen hur det var med marken som vibrerade av musiken och

den sprakande elden.

Av Sigge Svamphund - 26 november 2011 18:36

Varit en lång och hård dag i mitt hundliv.

I morse så packade matte ihop en massa saker och sen var det min bil som gällde.

Skulle åka till Julita och passa torgbod.

Matte fick i alla fall dagens gapskratt på väg dit.

Syntes en massa jägare på många ställen efter vägen.

Så när vi närnmde oss Julita mötte vi en bil med jägare i, bilen hade en släpkärra och på släpkärran låg

det två synnerligen stendöda komonster!!!!!!!!!!

Matte skrattade så hon knappt kunde köra och pratade om att, just det jägare de skjuter minsann på allt som rör sej.

Himla synd att det inte gick att ta bild på det!

 

Framme i Julita och jag har inlett min passning av torgbod.

Träffade Rudis polare Tigers matte bland annat.

Gick ett par rundor och såg lite andra hundar balnd annat en himla söt springel spanielbrud som jag blev

lite kär i.

 

Så kom min kompis svapexperten Klas Jaederfeldt och hälsade på mej också.

Tyvärr hade han glömt Snygg Dea hemma.

Matte funderar fortfarande på varför jag envisades med att slicka på hans jeans.

Slappade ett tag och sen var det gamla bekanta igen.

 

Min elev Lilos matte kom också och hälsade på.

Lilo var hemma och luktade gott.

Hm, hon borde ju verkligen ha fått följa med då!

Jag passade i alla fall hennes matte en stund medan matte var på toa.

Hände inget mer av vikt vid torgbodarna.

Åkte hem, skitmatte stannade inte vid nån av mina sjöar, höll på att bli mörkt och inte ha tid.

Dåliga mänskliga ursäkter.

Hemma var jag bara en liten stund innan jag skulle ut igen.

Nu skulle jag gå och se nåt varken jag eller matte sett tidigare.

 

Hamnade på Heden, ni vet det stora öppna området som jag i bland haft bilder på.

Där såg det ut så här.

Fattade ingenting, skulle en ring med marchaller vara nåt att titta på?

Tydligen för det var sisådär  två eller tretusen människor där.

Skaffade mej ett drös nya bästa vänner.

Så började det dåna musik i mörkret.

 

Syns ganska dåligt men två människor dansade i mörkret med en massa små eldar.

 

Så tändes det en liten eld, från kyrkan dånade det orgelmusik och vid elden spelades det trummor.

 

Sen kom stora elden medan musiken dånade.

Kommer flera bilder i följd på elden nu.

         

Bilder kan aldrig nånsin göra detta helt fantastiska rättvisa.

Eldskulpturen är uppförd av ett par av kommunens kostnärer som flera gånger tävlat i VM i eldkonst.

Till det trummor och kyrkorgel som fick marken att vibrera.

Matte säjer att det var så otroligt magiskt att stå mitt i detta en mörk och kall novemberkväll.

I morgon ska ni få en filmsnutt på eld och musik så ni förstår lite  av hur det var.

Lönar sej alltså att titta in här imorgon igen.

När allt detta var slut så vidtog det roliga för mej.

 

Vände mej om och titta!

Whippet Scilla var minsann ute i samma ärende med sin matte.

Hann knappt hälsa på henne så............

 

Färghandels Vilma hade också kollat eld och lyssnat på musik.

 

Whippet Scilla och Färghandels Vilma hade inte träffats tidigare men de gillade varnadra.

Bra att mina brudar kommer överens!

Blev lite mycket med två brudar och en massa människor också men jag klarade av det.

 

Hade sällskap med Whippet Scilla på min väg hemåt.

Passade henne och hennes matte ett par minuter medan matte handla nåt i affären. 

Visst har vi snygg julgran i Malmköping???

Kan tala om att efter denna synnerligen intensiva dag så är jag en mycket trött hund.

Ska vila nu, för imorgon är en ny dag med förhoppningsvis en massa trevligheter.








Av Sigge Svamphund - 25 november 2011 17:50

Har haft en ganska lugn hunddag.

Ute har det blåst såna där små saker med horn och bockfot så jag fick hålla mej i hemmaskogen.

Matte snorar och hade ingen lust att skjutsa mej nånstans.

 

På väg ut i skogen och förhoppningsvis så ska jag lyckas fördriva i alla fall ett par timmar.

 

Om inte annat så kan jag ju alltid jobba.

Matte morrade så där underligt eftersom jag hittat fina svarta trumpetsvampar.

Kan meddela att de står kvar i skogen.

Ska inte vara några sa hon och skyllde på att svamptorken är undanställd och så hörde jag nåt om att

för att hitta adventsstakarna så fick hon flytta på två ton torkad svart trumpet.

Äsch, jag kunde ha käkat upp dom på en lunchmacka.

 

Vissa bilder blir helt fantastiska!

Gissa vad det här ska föreställa den som kan.

 

Titta i min mun.

Jag har fått en ny godisboll!!!!!

Det var den jag höll på och fångade på den där hemska suddbilden.

Den här ska jag vara rädd om och komma ihåg att inte ta med ner i bäckar o sånt.

Hade mycket skoj med den.

 

Som här, jag hamnade vid sjön.

Självklart tänkte jag bada men bollen den la jag så säkert avstånd från vattnet.

 

Det är långt fram på förmiddan, men så mörkt ute att det ser ut som skymmning.

Matte påstod att det inte alls var badväder.

Var det visst!

Ingen onödig is alltså badade jag.

 

Uppe i skidbacken så tesade jag nåt nytt.

Matte kastade in bollen i lilla huset, jag sprang upp för rampen och sen tog jag trappan ner.

Kom på att det var väldigt skoj och hade kunnat fortsätta länge.

  

Eftersom matte vägrade svarta trumpetsvampen så gjorde jag ett försök med trattkantareller.

Använde bollen så hon säkert skulle se dom.

Nä, ingen framgång, skulle inte vara såna heller.

Drog runt ett tag till och roade mej med bollen och lite andra hundgöromål.

Gick hem.

Matte tömde postfacket..............

 

Mycket trevligt, hade minsann kommit post till mej!

Luktade väldigt gott.

Borde faktiskt vara en hundlig rättighet att få post varje dag.

 

Kolla, ett alldeles utsökt tuggben.

Tack snälla Jesper och Assar!!!!!!

Det fick bli min lunch, var så gott.

Slappade en stund, sen skulle jag ut och åka.

 

Yes Nellydejt!!!!!

Hann inte ens ur bilen innan hon kom och pussade på mej.

Tror jag ska fria till henne.

Blev en del trevligt bus medan människorna fikade och matte insåg att hon glömt det hon skulle lämna hemma.

SUCK!!!!!

Sen var det dgas att åka hem igen, för matte skulle göra tråksaker.

 

Passade bilen på torget medan matte var i affären.

Insåg att nu är det slutpinkat på granen för de höll på och satte dit belysningen.

Vet att sen hamnar det ett fullkomligt onödigt staket runt den.

I morgon kommer jag att ha en mycket upptagen dag.

Först ska jag åka till Julita och passa en torgbod och sen ska jag snabbt hem för att gå och titta på nåt

som varken jag eller matte sett tidigare.

Förhoppningsvis så kan jag visa en massa bilder i morgonkväll på det där vi ska kolla på.


Av Sigge Svamphund - 24 november 2011 18:16

Kommassor med hälsovådligt regn när jag vaknade i morse.

Hade tur så det slutade innan min morgontoalett.

Sen skulle jag ut på min dagliga långrunda, blev faktiskt skjutsad.

Först började det ösa ner hälsovådligt regn igen, alltså satt jag i mitt baksätet och bestämde mej för att när matte

tänkte stanna så skulle jag sitta kvar i min bil.

Inte nog med det.

När det började bli intressant väg så kom det ett hundätande hästmonster på fria hovar på vägen.

Jag blev som vanligt hysterisk eftersom jag antog att det tänkte anfalla min bil och att människan i vagnen bakom monstret  var i maskopi med det.

Blev anklagad för att vara fruktansvärt larvig.

 

Framme och ute ur bilen.

Övertygad om att matte vill bli av med mej.

Hon ansåg att jag skulle följa med in i fiendeland.

Hade hamnat vid en jättelik komonsterhage.

Har varit där förr och då kryllade det av hemska hundätande komonster.

Enligt matte så har alla fina tjurar vidriga monster gått hem till sitt monsterhus för vintern.

 

Efter att ha funderat lite så vågade jag utmana ödet och hoppades på att matte hade rätt om att monstern

är förvunna.

Såg lämningar efter dom överallt och kände minsann och det fortfarande stank monter.

 

Blev så stressad av att inte veta om det lurade monster nånstans att magen blev lite i olag.

Normalt är jag ju mycket diskret och uppsöker närmsta gran.

 

Sen insåg jag att monstren faktiskt var borta så jag kunde koppla av.

Hittade flera underbara spagropar bland annat.

 

Passade självklart på att jobba.

Hittade ganska mycket tråkkantareller, men matte vägrar ju att plocka såna nu.

Bara vinterskivling och ostronmussling som är godkända för plockning numer.

 

Ekarna i monsterhagen är jättelika.

De har växt där i många hundra år.

Monsterhagen är fullkomligt enorm och man kan vandra runt där i många timmar, enligt matte heter det

inte monsterhage utan Sparreholms ekhagar.

 

Nu påstår matte att vi ska flytta igen.

Det hr huset långt inne i ek monsterhagen där vill hon bo.

Jaha, kan hon ju göra då utan mej!!!

Skulle aldrig falla mej in att bo omringad av komonster som antagligen slitit mej i stycken efter max fem minuter!

 

Gissa var svamphunden befinner sej!

Ser ni mej över huvudtaget på bilden?

 

Hade fått korn på Båven och den har jag inte simmat i på länge.

Skitbadplats jag hamnde vid.

Alldeles för grunt gick inte att simma där, rekommenderas inte till andra hundar.

Fast sen hittade jag bättre ställen och kunde simma.

För övrigt hade jag planer på att flytta in i huset på andra sidan, perfekt med sjötomt.

 

Ångrade mej, svamphundar ska bo ståndmässigt så jag tror jag flyttar in på slottet i stället.

Massor med trevliga rum, två bra stroa flyglar där besökande hundar kan bo och en massa annat bra.

 

Så kan jag meddela att nu är det vår!

24 november och nässlorna har alldeles nya små skott.

 

Ni vet skitmatte som vägrade gå på den där lilla bron igår.

Nu kan vi börja prata om trasig bro, bra då kan inte komonstren komma åt mej när jag flyttat in på slottet!

 

Ser ni ormen i paradiset menar ekhagen?

Matte hittade hur mycket såna där naturmonster som helst.

Hörde talas om att dit borde vi ta med Kaspers matte som har samma underliga intresse som matte.

 

Försökte jobba mer som svamphund.

Gammal svavelticka ville tråkmatte inte heller ha!

Såna är goda när de är unga, men såna är gamlingar får sitta kvar.

 

Även när ekarna dött och tappat större delen av stam och krona får de vara kvar till glädje för en massa

fåglar, småkryp, mossor och lavar o sånt.

 

Fortsatte att dra runt i monsterhagen ganska länge.

Matte hittade en massa mera naturmonster att ta bilder på.

Jag hittade mest trevliga pinnar och spagropar.

Efter drygt tre timmar där så var det dags att åka hem.

Är lovad att få åka tillbaka igen när det är monsterfritt för det var ett intressant ställe.

Hemma igen så slappade jag och har varit ute på händelselös eftermiddagsrunda där jag typ pinkade in

jättelika julgranen på torget och andra såna där viktiga hundgöromål.

Av Sigge Svamphund - 23 november 2011 17:58

Dagen började mindre bra.

Hade inget som helst behov av någon morgontoalett eftersom det kom en massa hälsovådligt regn.

Oförstående matte släpade i alla fall ut mej, utan någon som helst tanke på alla skador jag drabbas av.

Försökte smyga efter husväggarna men släpades hänsynslöst över gator och andra öppna platser.

Gick in och försökte läka regnskadorna.

Sen påstod matte att det slutat regna så jag kunde ta min långpromenad.

Hon hade rätt det hade slutat.

Blev inte skjutsad nånstans utan hemmaskogarna fick duga.

Finns en hel del bra vägar i dom.

 

Hittade ett synnerligen bra pinnförråd, men förbjöds att ta nån.

Enligt matte så håller några människovalpar på och bygger koja och den ska de få ha ifred från hundar

som lider av kleptomani.

Kollade såg ingen hund med kleptomani, antar att matte hallucinerade.

 

Matte ansåg att vi skulle kolla en massa såna här gamla lövträdslågor.

Nu sent på hösten kan de vara mycket intressanta.

 

Jodå, jag lyckades nosa upp ostronmusslingar på ett par stycken.

Dessutom finns det små valpar, så jag kan jobba där fler gånger.

 

Som belöning för väl utfört svamphundsjobb så kom min godisboll fram.

Hade mycket skoj med den.

 

Sen hamnade jag på spårvägen.

Matte hade fått för sej att vi skulle testa en ny runda.

Såna brukar ju alltid vara trevliga men.................................

 

Inte för alla grisöron i världen att jag tänker passera här!!!!!!!!

Enligt matte så skulle det gå alldeles utmärkt att gå på det där vidriga gallret till höger.

Förövrigt enda stället för mellan slipersen var det avgrundsdjupt.

Jag tvärvägrade, gallret skulle jag INTE sätta mina tassar på.

 

Det här ansåg jag var en ypperlig lösning.

Jag kunde ha simmat över bäcken och matte, ja det hade väl varit hennes bekymmer hur hon hade tänkt ta

sej över.

Slutade med att matte gav upp och valde en annan väg.

 

Mycket bra väg enligt mej!

Här har jag bråttom.

 

Hamnade vid hundbadet.

Där har jag inte badat sen jag badade ihop med människovalparna så det var länge sen.

Lika simvänligt som vanligt så jag tog många sköna dopp.

 

Försökte få med mej matte över den här lilla bron.

Hennes tur att totalvägra för hon såg hur den rörde sej när jag sprang på den.

Hm, om hon följt med så hade följande säkert aldrig hänt!

 

Slängde mej i bäcken för att spaa.

Tänkte inte på att jag hade min boll i munnen och öppnade käftarana fäör att låta mina berömda spaskall eka.

Då tappade jag ju bollen som sjönk!!!!!!!

Rotade runt en hel del i vattnet men hittade den inte.

 

Hej då min allra bästa godisboll!

Hoppas du har det bra där nere i leran!

Enligt matte är det inge katastrof för världen är full av bollar och det går att fixa nya godisbollar.

Hm, vet jag inte om jag tror på, har aldrig haft en så bra.

Fast så klart jag har ju bara haft en enda.

 

På väg hem och som tröst över min förlorade godisboll så hittade jag en godistall.

Inte samma sak som bollen men får duga i brist på bättre.

Gick hem och slappade.

Matte ägnade sej åt fortsatt gnäll.

Idag har hon visst en och en halv arm, men i stället har hennes nos börjat rinna.

Människor verkar inte tåla nånting.

Funderade ett tag på om jag skulle annonsera ut den odugliga människan men insåg snabbt att det finns

troligen inte en hund med förståndet i behåll som vill ha henne.

Alltså är det bara att bita ihop och hoppas på bättre tider.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards