Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 1 juli 2016

R I P Siri

Av Sigge Svamphund - 1 juli 2016 17:32

Som ni förstår av rubriken så är det en sorgens dag här.

Jag gick ut för en längre runda, eller det blev hemmaskogarna.

Jobbade lite och sen pasade jag kakfabriken med matte handlade åt sin mamma.

Så sa matte att hon skulle till Tråkapoteket.

 

Perfekt, för jag har helt andra planer än att passa Tråkapotek.

 

Smet till Siri, men hon låg på sin tomt och mådde inte alls bra.

Siri som alltid brukar kasta sej över mattes godisficka ville inget godis ha.

Hon ville ingenting utan visade bara att livet var pest.

Jag fikade i alla fall och käkade korvar och köttfärs.

Till och med sånt nobbade Siri.

Matte hjälpte Sirihusse att få fram telefonnummer till veterinären och de skulle få komma efter lunch.

 

Du fina vackra Siri, detta blev den allra sista bilden på oss tillsammans.

Tänk allt skoj som vi haft tillsammans, skogspromenader, en massa bad, bus med bollar, allt gott käk som

du alltid bjudit på.

Nånstans så visste nog människorna också att det var dags nu för Siri att gå vidare till landet utan

smärtor.

För mej kändes det bra att jag fick säja hej då till Siri innan hon reste vidare.

Jag vet precis när hon reste för jag vandrade runt och pep och var orolig en stund.

Veterinären hade talat om att det växte en massa elak cancer överallt i Siris kropp så hjälp över till

Regnbågsbron var enda utvägen.

Nu har du det bra Siri i landet utan smärtor och där du kan vara som ung på nytt.

Du är sörjd och saknad av oss alla, människorna är så ledsna.

Men en dag finns bara alla de ljusa och fina minnena kvar.

Vi ses igen.

 

Det finns en bro, Regnbågsbron, som förbinder Himlen och Jorden.

 När ett husdjur dör, kommer det till en plats bortom Regnbågsbron. Där finns kullar och dalar med mjukt gräs, där våra älskade vänner leker tillsammans 
 hela dagarna. Där finns vattendrag med friskt vatten, massor av mat och solsken som håller dem varma. De gamla och sjuka djuren blir unga och friska 
igen, precis som vi minns dem i våra drömmar.

Djuren är glada och lyckliga, men de saknar någon som betydde mycket för dem, någon som blivit lämnad kvar.

Varje dag springer de och leker, tills den dagen kommer, då en av dem stannar upp, och tittar bort i fjärran. Blicken skärps, öronen spetsas och plötsligt 
flyger han iväg över det gröna gräset. Hans ben bär honom fortare och fortare tills han återförenas med den han älskar. Ni möts i en omfamning som 
varar för evigt. Ditt ansikte blir kysst om och om igen, dina händer smeker hans huvud som så många gånger förut och du tittar än en gång in i ögonen på 
ditt trogna husdjur som så länge saknats i ditt liv, men aldrig i ditt hjärta.

Sedan korsar ni Regnbågsbron tillsammans för att aldrig mer skiljas...

 
 
Ingen bild

Annica

1 juli 2016 18:03

Åh, Sigge en underbar berättelse om livet ovan Regnbågsbron/ Fd matte som har många djur där!

 
mollesnutten

mollesnutten

1 juli 2016 18:17

Så sorgligt Siri, men på andra sidan bron kan vi busa och leka igen.Där väntar du på husse och matte,för att förenas en gång.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

1 juli 2016 18:51

Men lilla söta finegumman!
Så fint att hon slipper ha ont men oj vad hon kommer att saknas här också!
PUSS till dig o KRAMAR till alla inblandade 2-benta!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
sr. Carina

sr. Carina

1 juli 2016 19:46

Rubriken idag var en chock... men det var bra att du förvarnade, för på det viset orkade man läsa hela inlägget. Får jag be dig att sända våra varmaste kondoleanser till Siris människor? Jag förstår också att du och din matte är väldigt ledsna just nu, för det är svårt att mista dem man älskar och träffar ofta.
För mig var läsningen jobbig av en annan orsak, för min egen hund Belle har fått en tumör i en av sina spenar och jag måste ställa in mig på att hon nog inte lever till hon blir uråldrig, som jag naivt önskar. Vi vet ännu inte om tumören är godartad, men oavsett vilket kommer vi nog att avstå från operation. Belle får leva som vanligt så länge hon har livskvalitet och är glad. Precis som Siri fick in i det sista! En livskvalitet som du och din matte hade stor del i, det är jag övertygad om. Stor kram och nospuss!

http://dagboksanteckningar.skuggan.se

 
Ingen bild

Björn

1 juli 2016 19:55

Vad fint skrivet Sigge! Jag blir så otroligt rörd och får tårar i ögonen.
Tänk på alla fina och roliga stunder du och Siri haft!
Det viktigaste är att hon slipper ha ont eller må dåligt mera nu.
Hon har det bra i sin hundhimmel det vet jag!

 
Ludde

Ludde

1 juli 2016 22:33

Det är alltid sorgligt när någon går över regnbågsbron. Jag tror nog att Siri uppskattade att få säga adjö till dig och de sina innan hon gick. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Ingen bild

En av Siris människor

2 juli 2016 00:37

Så fint skrivet!
Nu har inte Siri ont längre. Och jag vet att när vi en gång öppnar grinden till evigheten väntar hon där, med viftande svans och en massa nospussar!💔❤️

 
Ingen bild

Christina Johansson

3 juli 2016 16:22

Jag vet hur det känns när man ska skiljas från sin hundvän. Det är jättejobbigt och tråkigt. Jag förstår att du och matte saknar Siri. Bra att Ni fick ta adjö av varandra. Hon är i hundhimlen nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016
>>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards