Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under februari 2007

Av Sigge Svamphund - 28 februari 2007 17:22

Mattes nätkompis Paulahar skickat en massa frågor till mej.Är tydligen nån utmaning så jag ska svara på dom efter bästa förmåga.Var är du född?Jag är född 2 mars 2004 i Grängesberg. Föddes hos en som sålde både mej och alla mina syskon alldeles för tidigt för 50 kr/st. Människan skulle ha pengarna till att köpa nåt man missbrukar Bara jag och en bror överlevde. När jag var valp flyttade jag till en familj i Eskilstuna. För snart ett år sen så ville de inte ha mej längre och matte kom och hämtade mej.Hur många halsband koppel har du?Två halsband och tre koppelHur ser ditt förhållande till vatten ut?Förhållande????Vatten????Vilken fråga!!!!!!Finns inget bättre än vatten, spelar ingen roll om det är en vattenpöl, ett dike, en bäck eller sjö. Allt vatten är underbart!!!! Tänk nån av alla mina provbadade sjöar och en rejäl simtur, eller min favoritbäck i Rosmossen, eller allt grävande och plaskande i diken och större vattensamlingar. Det är LYCKA!!!!!Har du några kläder? (täcken t ex)Inga kläder för mej inte!!!!Jag är försedd med bra päls.Fast ok, reflexvästen då. Den har jag bara för att synas när det är mörkt och för att jägarna inte ska ta fel på mej och andra djur i skogen.Har du något speciellt kännetecken som skiljer dej från andra hundar av samma ras/färg?Näpp, inte vad jag vet.Är ju liksom blandras så det finns bara en alldeles unik jag.Hur reagerade resten av flocken när du flyttade in?Flocken är ju inte så stor här.Katterna svor åt mej (det gör ju för övrigt Penny fortfarande), marsvinen brydde sej inte.Men mattes släktingar som ju är min flock och mina bästa kompisar också gillade mej. Fast jag vet inte om de räknas eftersom de inte bor här.Vad är den bästa belöning du kan få?Hm, är det godis så är Frolic en höjdare eller ett smaskigt grisöra.Annars är det att få åka till favoritbäcken eller en av alla badsjöar.Vad är det bästa du vet?Oj, svårt.Finns många saker.Vara i skogen, smöra för snygga tikar, umgås med mänskliga bästa kompisar osv......Vad är det värsta du vet?Äckliga fullkomligt onödiga duschen, fast passa huset ligger inte långt efter.Har du någon speciell egenhet?Självklart!!!Extremt duktig på att leta svamp.Jag är ju inte så bra på att räkna men matte säjer att jag kan ca 12 olika sorters svamp.Så mitt paradnummer, leta reda på ett svampställe plocka en svamp och läman den till matte. Sen visar jag var resten växer.Tror inte att så många hundar plockar svamp.Något hyss du pysslar med?Nä, inte direkt.Kanske hör lite illa ibland när jag inte vill.Annars är jag så snäll och väluppfostrad så.Var sover du på natten?Ständiga problemet.......Från min första natt här har jag utsett platsen under mattes säng som min.Men sängen är allt bra mysig, men förbjuden.Lyckas ju vissa nätter att sova i den.Vad får du för foder?Torrfoder men ofta utblandat med maten som blir över efter matte.När katterna av någon anledning käkar Whiskas så tackar jag inte nej till det.Hur reagerar du på några dagars vila?Va???Vila????Är det nån ny uppfinning?Har inte tid att vila, livet är alldeles för händelserikt.Vad tror du är din drömtillvaro?Nästan den jag har nu.........Fast ok, få bada varje dag i nån mysig sjö, leta svamp dagligen, plaska i bäcken och träffa en massa snygga tikar varje dag det vore drömmen. Men jag får ju göra allt ovanstående även om det inte blir varje dag.Jo jag har nog en drömtillvaro.Så nu har jag svarat på alla frågorna.Utmanar några cyberhundar på detsamma. Minou och Tilda, Tuffa, Tuna, Orginalvovven och Bortbytningen svara gärna på frågorna så ska jag surfa runt hos er och läsa.

Av Sigge Svamphund - 27 februari 2007 19:28

Nähä, fick inte träffa mina tjejer idag.Människorna bestämde att det snöade för mycket och att det skulle bli besvärligt med all blötsnö.Tänk vad de har konstiga åsikter ibland.Snön är ju rolig!Hörde att de pratade om imorgon.Kanske ska få träffa tjejerna då.Antar att mitt hundspa i skogen inte är användbart nu.Är säkert fullt med is över vattnet.Fördelen med att snön är så blöt är att matte kan kasta snöbollar åt mej.Skojig lek.Jag fångar den och äter upp så får hon göra en ny.Nu är det bara ett par dagar kvar tills jag fyller år.Undrar om jag får några presenter?Åk till bäcken vore ju inte så tokigt, men det går väl inte matte med på när det är så mycket snö.

Av Sigge Svamphund - 26 februari 2007 19:20

Tycker att det är lite väl ofta nu.Råkade ut för det idag igen.Såg ju att matte tänkte ge sej iväg nånstans och då är det min hundliga rättighet att följa med.Nähä då, de där hemska orden "Passa huset, matte kommer snart".Just de orden borde omgående förbjudas,för att inte tala om att vara tvungen att göra det.Jag tror jku alltid att hon gör något extra roligt när inte jag är med.När hon behagade komma tillbaka så sa hon att hon varit hos nån sjuk gymnast.Vet jag inte vad det är men låter konsitgt.Sjuk gymnast......kan det vara nån som är sjuk och gör gymnastik?Borde faktiskt få följa med och kontrollera det.Annars har jag bara ägnat dagen åt de vanliga sysselsättningarna.Men smyglyssnade på ett telefonsamtal och hörde jag inte alldeles fel så får jag träffa brudarna på andra sidan skogen imorgon.Hoppas verkligen att jag hörde rätt.

Av Sigge Svamphund - 25 februari 2007 20:40

......lyckades jag tillbringa i sängen!Ingen Penny som fräste åt mej och ingen matte som motade ner mej.Nu vet jag hur jag ska göra.Smyger upp i sängen när matte somnat, ja alltså under förutsättning att det är Penny fritt i den.Sen ska jag hålla mej på lite avstånd från matte.Det var nära inatt när jag låg alldeles intill henne då hörde jag nåt mutter om att gå ner och kände en knuff.Men om jag håller mej nån decimeter ifrån så verkar det fungera.Detta ska jag prova igen.Idag hade det kommit en massa ny mysig snö.Jätteskoj att rulla runt i.Så går det bra att gräva en massa gropar och stoppa ner hela huvudet i.Varje gång jag har varit ute idag så har jag nogrannt grävt ner någon leksak som jag sen grävt upp nästa gång jag kommit ut.Nu ska jag snart gå ut och gräva upp den senast nedgrävda.Ska ta in den så inte rävuslingen kommer och snor den.Kan nån förklara varför människor gnäller om att det är snö.Matte gnäller hela tiden om att den borde försvinna så att det blir vår.Hon vill visst ut i skogen och leta murklor.Jag ska ju lära mej dom också men vadå, jag hittade ju trattkantareller för bara ett lite tag sen.Personligen tror jag att människor skulle uppskatta snön mera om de busade runt i den som vi hundar gör.

Av Sigge Svamphund - 24 februari 2007 18:13

En del av er kanske minns att jag har bekymmer med mitt sovande.Har fortfarande inte hittat någon kurs för att bli mer kattlik och komma åt sängen på nätterna.I natt så chansade jag.Matte sov och märkte inte att jag smög upp i sängen.Somnade gott där.Men...........Vaknade av morr och fräs.Hon den där katten Penny hade tydligen också kommit på att hon skulle vara i sängen. Den katten tror ju att hon äger allt och jag har väldigt respekt för henne.Tänkte smita ner så där alldeles obemärkt.Bara det att jag tog fel på håll.Lyckades kliva på matte som självklart vaknade.Inget medhåll av henne utan bara ombedd att gå ner.Sur över misslyckandet så la jag mej och sov på mattan nedanför sängen.Brukar inte sova där så imorse vakande jag av att matte klev på mej!!!!!Mitt liv känns ganska besvärligt just nu.Kallt är det ju också så det finns inte en enda vattensamling att roa sej med heller.Jag vill åka till min bäck!!

Av Sigge Svamphund - 23 februari 2007 19:26

Just den ja.......Tänk att den inte kan begripa att den ska flytta.Skulle gå en kvällspromenad förut.Gissa vad som händer?Precis när jag snott en träbit vid grannens lagård såfår jag syn på räveländet ute på vallen!!!Hade ju tänkt övertala matte till lite bus med den.Men jag fick akut andra intressen.Räveländet ska lära sej att den inte har på mitt revir att göra.Alltså stack jag under högljutt skällande efter den.Jagade in den i skogen.Ok, det är min skog så egentligen borde den inte vara där heller. Den kanske tar min svamp eller hemska tanke plaskar runt i mina vattensamlingar!!Jag önskar inte alls livet ur den, tycker bara att den ska ha vänligheten att flytta långt bort.Förövrigt Tuffa så måste jag åka ända till Eskilstuna för trevliga hundaffärer.Finns en jättebra som jag kallar för Grisöronaffären.De säljer jättegoda såna och jag brukar också lyckas smöra till mej godis där.Om precis en vecka så fyller jag tre år.Hoppas verkligen att jag blir uppvaktad med grisöron då.

Av Sigge Svamphund - 22 februari 2007 20:42

I dag har jag hållit stenkoll på matte så hon inte gett sej iväg utan mej.Jag har varit på sån där miljöträning i Malmköping.Mycket trevlig sysselsättning.Det luktar väldigt gott överallt där.Idag kände jag hur det luktade MYCKET intressant av en tjej. Tyvärr så träffade jag inte henne.Känner mej väldigt betydelsefull när jag får vakta affärer.Så finns ju alltid chansen att det kommer nån och pratar med mej.Men när jag skulle vakta en affär idag så var det ett barn som började gråta.Barnet var visst rädd för alla svarta hundar.Hm, konstigt det där skulle jag vara farlig för att jag är svart?Annars har jag inte gjort så mycket idag.Det har blåst så kallt ute att inte ens jag har tyckt att det varit speciellt skönt ute.Så begriper jag inte varför den där gubben som tittade på min bil igår sa att han ska se den igen.Jag tycker att det gick precis lika bra att åka i den idag som det alltid gjort.Nu ska jag gå ut, har jag tur så slipper jag kopplet och kanske kan avsluta dagen med lite rävjakt.

Av Sigge Svamphund - 21 februari 2007 20:01

följa med och göra det där som heter besiktiga bilen.Synnerligen orättvist.Förstod direkt i morse vad som var på gång.Bara det att höra matte muttra om 20 minus grader och tänk om inte bilen startar.Ja,ja den startade, det fick jag i alla fall vara med och kontrollera.Sen när jag märkte att hon tänkte åka så placerade jag mej framför dörren.Tänkte inte alla passa nåt hus inte.Men jag blev bara tillsagd att göra precis det.Ja,ja tillslut så kom hon hem.Tänk om jag fått följa med då hade jag säkert charmat besiktningsgubben riktigt mycket.Nu var matte sur för att besiktningsgubben vill titta på min bil igen.Kan det vara så att matte charmade honom så han vill träffa henne igen och använder min bil som förevändning?Hm, i mina hundliga rättigheter ingår att bevaka besikting av min bil.Inte nog med det.Matte hade varit och hälsat på nån som inte jag träffat.Som om inte det räckte så luktade det TIK om henne.Hon har alltså träffat nån blivande bästa kompis till mej som dessutom har en tik som säkert kan bli kär i mej!Den tjejen SKA jag träffa!Känns som om jag inte kan släppa henne ur sikte längre.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards