Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 december 2009

Av Sigge Svamphund - 14 december 2009 18:15

I går hade jag en tråkdag men det har jag

verkligen inte haft idag.

Började med att åka bil till Eskisltuna.

Hamnade hos människovalparna Oliver och Adam.

För ett tag sen så hade Oliver framfört önskemål om att han ville

gå ut och leka med mej, matte och sin pappa.

Så människorna hade bestämt att det passade bra idag eftersom

Marcus började jobba på eftermiddagen.

Jag fick jättebråttom när jag förstod vad som var på gång.

  

Massor med skoj bus tillsammans med Oliver.

Jag har lyckats mycket bra med min träning för han är duktig på att kasta pinnar.

  

Här har det blivit lite tokigt.

Min pinne är borta och både oliver och Marcus hjälpte mej att leta efter den.

Undrar när matte ska lära sej att leta reda på mina bortslarvade pinnar?

  

Adam var också med så människovalparnas mamma skulle få det lite lugnt.

Men han mest sov.

Vaknade en liten stund sen somnade han igen.

Matte tror att han somnar så fort hon är närvarnade bara för att hon är trist.

  

Var tvungen att testa Marcus styrka igen.

Jo han är väldigt stark så jag får kämpa ordentligt.

  

Fortsatte busa massor med Oliver.

Till slut var vi väldigt trötta båda två.

Men Oliver var mycket noga med att jag skulle följa med hem till honom.

Tydligen skulle vi greja i hans rum också.

  

Så satte han matte i arbete.

Han hade bestämt att matte minsann skulle grädda pannkakor till honom.

Här hjälper han till att röra i smeten.

  

Här äter vi pannkakor.

Oliver "råkar" alltid tappa en massa rakt i min mun.

Också ett tecken på att jag verkligen lyckats uppfostra honom.

  

Adam däremot han tänkte visst äta massor med hårt bröd.

Fast han bjöd inte.

Måste ta tag i det ordentligt så han förstår att allt som människovalpar

tänker äta även ska ätas av mej.

  

Här ska jag få en hel pannkaka.

Fick faktiskt två stycken.

Mycket gott, går åt mycket energi när människovalpar ska underhållas.

Sen var det dags att åka vidare.

Passade bilen ett tag medan matte handlade.

Så skulle jag åka hem.

Då ÄNTLIGEN lyckades matte göra rätt!!!!!!!!!!!

  

Både bromsa och svänga på rätt ställe!!!!!

Äntligen min älskade Giah!

Hon blev alldeles jätteglad när jag kom.

Var alldeles för länge sen som vi dejtade, klantmatte kör ju alltid bara förbi

utan hänsyn till mina behov av att träffa Giah.

  

Hade massor med skoj bus.

Tyvärr blev det bara dessa bilder.

Människorna gick in och fikade och matte umgicks med onödiga Dahro och

Giahs dotter.

När de var klara med allt mänskligt tråkprat så var det alldeles mörkt ute.

Men jag och Giah hade det alldeles underbart.

Om jag fick bestämma så skulle vi träffas minst varje dag.

Nu är jag väldigt trött efter en hård dag.

Matte säjer att det ska komma massor med snö imorgon så jag hoppas kunna

roa mej massor med den.

Nu ska jag försöka hinna titta in hos alla er andra.

Har varit lite dåligt med besök ett tag men tiden har inte riktigt räckt till.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards