Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 december 2009

Av Sigge Svamphund - 26 december 2009 17:53

.........så har jag inte så mycket att berätta.

Det bara snöar och snöar här.

Matte har uppfunnit ett antal nya ord om den som inte lämpar sej för tryck.

Ska passa på och be om ursäkt också.

Har inte besökt er andra och det är mattes fel.

Hon drabbades av inspiration och har hållit på och grejat med hemsidorna både

igår och idag.

Det finns en del nytt på min sida och mycket nytt på sidorna om mina Sörmlandsledsetapper.

Nu har jag i alla fall lyckats få låna min dator så jag kan blogga.

För när matte trodde att hon var klar så hittade hon en massa som mer hon ska göra.

Men det får hon vänta med tills någon annan dag.

När det snöade lite mindre så gick jag ut i "det vita helvetet" det där sista är mattes ord.

Massor med snö var det ju redan förut och sista dygnet har det kommit drygt 2 decimeter till.

  

Som ni ser det är bara vitt överallt.

Tung blötsnö också.

Fast idag var inte snön lika mordisk som igår, den hade i alla fall vett att ligga kvar på träden utan att försöka slå ihjäl oskyldiga svamphundar.

  

Letade förtvivlat efter en av mina spagropar.

Enda reaktionen var att det blev lite vått i mina tassavtryck.

  

På väg över till ön vid min närmaste sjö.

Det är så mycket snö att det är svårt att se var bron är.

  

Ute på ön så träffade jag en underlig typ.

Tystlåten och alldeles orörlig.

Inte fick jag lägga beslag på en av hans armar heller för matte.

Ja,ja han får väl stå där och vara sur då.

  

Någonstans under allt det vita så finns det massor med tranbär.

Matte pratade om att såna skulle vi plocka bara det blivit kallt och frusit till lite.

Helt plötsligt så är det inte alls aktuellt med några tranbär påstår hon.

  

En gång var detta min utmärkta spabäck.

Nu är det bara en massa onödig is.

Är det händelsevis inte vår snart eller i alla fall ordentligt töväder?

Såg hur matte stod och stirrade på en snödriva och pratade om att där brukar

minsann murklorna vara tidiga.

Tar nog en stund innan jag kan jobba som murkelhund.

  

Till och med träden har tröttnat på snön.

Björkarna är alldeles nedtyngda med snö.

Som sagt det behöver inte komma en endaste snöflinga till på hela vintern.

Mina skogar blir oframkomliga och alla fynd begravs så jag inte kan hitta dom.

Dessutom kommer det bara att gå att gå på vägarna.

Matte pratar om att gå i ide och jag tror jag hänger på i så fall.

Förövrigt har jag mest slappat idag medan matte letat efter bilder som någon,

absolut inte hon, sorterat in i fel mappar i datorn eller andra som är spårlöst borta.

Nu ska jag försöka titta in hos er andra.

Matte får fortsätta med hemsidorna i morgon.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards