Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 26 april 2014

Massor med jobb

Av Sigge Svamphund - 26 april 2014 18:04

Ordning på tillvaron igen och inga hittepå om ledighet.

Skulle åka till bra skog och kolla om det fanns arbetsplatser.

 

Jaha ny skog idag igen.

Mycket trevligt att matte helt plötsligt kom ihåg det där bortglömda området.

Lika bra att leta jobb direkt.

 

Hann inte många meter innan det var dags för jobb.

Bara ett par stycken, men i alla fall jobb.

 

I skogarna långt från all civilisation där störtar det minsann flygplan.

Allt ska jag då hitta.

 

Titta ett spadike med ljuvligt doftande vatten.

Provade det självklart.

Sen sa matte att vi skulle gå en annan väg för då kunde jag komma till bra ställen.

Hur sjutton hon nu kunde veta det utan att nånsin ha varit där.

 

Träffade ett par såna där naturväsen.

Snälla och trevliga typer var det.

 

Gick på den där nya vägen.

Hittade en del arbetsplatser, men inga mängder.

 

Mitt ute i skogen satt det såna här skyltar.

54 år sen de röjde här och området får numer inte röras.

Har nåt med geologi och sånt att göra enligt matte.

Men så helt plötsligt.

 

Detta är ju arbetsplasen jag var på i torsdags, då när jag till slut blev förbjuden att jobba mer.

Nu SKA jag jobba,.

 

Som sagt det var ju det jag visste att jag inte alls var klar där.

Såna här letade jag upp.

Slet hårt.

 

Men titta här.

Inget svampvatten verkar komma på hur lång tid som helst och många, många murklor torkar.

 

Flämt...............

Det blev bra hett att jobba, men eftersom jag är arbetsnarkoman tänkte jag inte alls ge upp.

 

Matte föreslog att vi skulle gå tillbaka till bilen.

Absolut INTE.

Titta här, korgen är bara halvfull, självklart ska jag jobba mera.

Dessutom har jag en sällsynt bra markeringspinne.

 

Strunt i hettan, överallt såg det ut så här.

Så klart jag inte kan sluta jobba då.

 

En nyckelpiga trodde tydligen att den skulle få lift hem till mej, men den fick stanna i skogen.

För övrigt har jag bestämt att den här skogen ska heta Murkelskogen av naturliga orsaker.

 

På väg tillbaka igen på de där vägarna som matte hittade på utan att nånsin ha varit där.

Jag passade på att jobba lite till fast skitmatte försökte förbjuda mej.

Nåt om att inte orka bära på korgen.

Dumheter, ska skicka henne på gym tror jag.

 

Begriper inte alls varför hon gnäller.

Detta anser jag vara ett helt ok resultat av dagens jobb.

Hade hon haft den goda smaken att ta med en korg till hade jag säkert kunnet se till att den också

hade blivit full.

 

Där borta står min bil och jag vet vad som finns i den.

 

Vatten.

Drack mängder eftersom det var så varmt och jag törstig.

Ville bada men jag kom ju inte till nån av sjöarna långt inne i skogen.

Men matte körde en annan väg.

 

Perfekt!!!!!!

Här har jag inte badat sen i höstas.

 

Simmade massor, behövdes verkligen efter allt hårt jobb.

Sjön var precis lika bra som alla andra år jag badat i den.

Men sen blev det en liten besvikelse.

 

Detta ör världens bästa fik mellan Malmköping och Strängnäs.

De brukar ha alldeles underbar glass där och jag var glassugen

Men tyvärr hade de inte börjat sälja glass för säsongen ännu, ska åka dit och äta glass sen när

de börjat med den.

Åkte hem och slappade medan matte var sysselsatt med att rensa dagens skörd.

Går faktiskt ganska fort eftersom hon alltid grovrensar i skogen.

I morgon då ska jag åka på kalas.

Adam fyllde 5 år i torsdags och i morgon fyller mattes valp Marcus så vi ska fira dom.

Ser framemot en massa trevligt bus, kanske hinner jobba lite också.







 
 
Kasper

Kasper

26 april 2014 21:50

Mysiga typer ni träffade i skogen, matte sitter här och ler när hon tittar. :)
Murklorna - antar att ni nu har förråd för ca 15 år eller nåt. Eller att väldigt många i Malmköping äter murkelstuvning till det mesta, hehehe.
Hoppas kalaset blir ett riktigt toppenkalas!

http://kasperian2.blogspot.se

 
Lillian

Lillian

26 april 2014 23:50

Trivelige "vesner" du møtte i skauen når du jobbet i dag ;)

http://www.sognafaret.no

 
Ludde

Ludde

26 april 2014 23:51

Du får nog se till att matten skaffar en större korg om alla murklorna ska få plats... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards