Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 december 2009

Av Sigge Svamphund - 18 december 2009 17:47

I dag har det inte snöat nånting.

Istället är det svinkallt, just nu 15 minus och

på dagen var det som högst ca 8 minus.

Jag hade i alla fall tur och blev skjutsad till en av mina

skogar.

Matte pratade om att hon skulle provgå skogen.

Bara att inse det borde vara konstant koppeltvång på den där

människan.

Vadå, provgå en skog?

  

Jippi!!!!!!

Jag hamnade på Sagostigen och det innebär ju skogen med min älskade bäck.

Bråttom hade jag så jag syns bara som en svart prick.

Men nu fick det där svamlet om provgå skogen sin förklaring.

Varje år på juldagen så går jag och matte till skärmskyddet på vår Sörmlandsleds

etapp.

Alla papper i gästböckerna ska samlas in och nya sättas dit.

Nu har matte oroat sej för att det kanske är för mycket snö för att kunna göra det.

  

Synd att det inte är ljud till bilden.

Jag hör och känner lukten av något och morrar från klospetsarna.

Gillar inte det jag vet rör sej i skogen.

  

Skit också!

Onödigt koppel så jag inte ska försöka ta reda på vad det är på egen tass.

Några meter längre fram slapp jag kopplet igen.

Det var en vild gris som passerat men åt helt annat håll än vi skulle.

Matte tror att det var den lille dinousarien jättegalten igen.

  

En svamphund ger sej aldrig!

Sist jag gick här så hittade jag kantareller.

Misstänker att de finns kvar under snön så jag försökte gräva fram dom.

Hade ingen framgång.

  

Det är lite snö i skogen.

Men eftersom den är tät så var det till mattes glädje inte alls svårt att ta sej fram.

Fast den där ofrivilliga snörullningen hon gjorde vill hon inte höra talas om.

Synd att jag inte hade kameran i mina tassar då!

  

Min älskade bäck i Rosmossen.

Men den onödiga isen försöker minsann lägga beslag på den också.

  

Gå för i ¤#"&%¤# ur vattnet sa matte.

Varför då?

Äntligen lite öppet vatten, så klart jag måste utnyttja det för nästa gång kanske

onödiga isen invaderat hela bäcken.

  

Tycker att jag är jättesnygg med rimfrosten i pälsen efter lite plaskande

i vattnet.

  

Passade på att utföra lite etappledarjobb också.

De här kvistarna var jag bara tvungen att ta bort och placera på andra ställen.

  

Lite översnöat är det allt vid den där gästboken som matte alltid ska läsa i.

  

Inte helt lätt att se markeringarna heller.

Matte höll på och tog en massa i mitt tycke helt onödiga bilder.

Nåt om en massa vinterbilder som hon ska ha på hemsidan.

Förekommer inte jag på dom så behöver de inte tas alls.

  

Spagropar är bara att glömma.

Brukar vara väldigt bra här men nu var det bara ogenomtränglig onödig is.

  

Klättra i rasbranten är inte heller att tänka på.

Den är 30 meter hög så det får nog vänta tills våren.

  

Så här inför jul och inga svampar så tänkte jag börja jobba som

julgransförsäljare.

Fyndade ett ovanligt fint exemplar.

Vill någon köpa så kostar den bara tre grisöron.

Andra storlekar och modeller kan jag ordna och all betalning sker i grisöron

eller köttbullar.

Bara att ni som är intresserade kontaktar mej.

Blev ingen jätterunda i skogen efter som klena matte ansåg att det var kallt.

Dessutom har hon bestämt att det inte får komma en snöflinga till.

Helst ska det som kommit sjunka ihop så vi kan gå vår promenad om en vecka.

När jag kom hem så kom posten.

Brev till mej idag igen!

  

TACK snälla, snälla Ville!!!!!!!!!

En julstrumpa med en massa smarrigt godis i!

Villes matte är väldigt duktig på att sy och teckna.

Tro nu inte att jag fått äta upp godiset.

Nädå, matte har snott strumpan och hängt den utom räckhåll för mej.

På julafton ska jag få den påstår hon.

  

Snyggt kort var det med också.

På baksidan har Ville framfört önskemål om att till våren ska vi upprepa

årets tävling.

Vi tävlade ju om att Ville skulle hitta vitsippor innan jag nosat upp årets första

murklor.

Eftersom Ville vann så ska jag ha revanch i vår så självklart tävlar vi då igen.

I morgon så väntar en sån där trist passa huset och tråkradiondag.

Men matte har lovat att det är sista gången på mycket länge som det blir en sån.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards