Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Vidrigt monster i skogen enligt matte

Av Sigge Svamphund - 26 april 2011 17:59

Idag blev jag skjutsad till Gröna männenskogen.

Mycket bra för jag fick en rejäl långrunda.

 

Efter diverse vanliga hundgäromål i skogen så nådde jag Krokodilsjön.

Sist levde onödiga isen men nu var det bara att kasta sej i och bada.

Mycket skönt.

 

Alla dessa små träd som ligger på fel ställen är det alltid mycket jobb med.

Det ska vara ordning i mina skogar!

Släpade flera stycken till andra ställen.

 

Min superspagrop behöver hälsovådligt regn annars kommer den att försvinna!

Fortsatte i skogen via stigar och vägar.

Jobbade en del som murkelhund och grejade med andra viktiga saker.

 

När vi nådde den här stigen så ansåg jag att vi skulle gå den.

Finns nämligen mycket intressanta saker en bit bort i skogen.

Fick med mej matte.

 

Just det ytterligare en sjö.

Självklart var jag tvungen att provsimma den.

Mycket simvänligt som vanligt.

 

Matte stod stillsamt och tog bilder på den här bryggan.

Rekommenderar ingen att sitta på bänken.

Jag var lite upptagen och när matte vände sej om så hoppade hon 19 meter rakt

upp gjorde några volter och lite andra luftkonster på väg ner.

Samtidigt vrålade hon åt mej att ta bort tassen för annars skulle jag bli en

hemlös hund.

Det darrande vraket till matte stod på mycket behörigt avstånd och pratade om

att hon gillar den som uppfann zoom på kameran.

 

Här är monstret.

En vidrig mordisk vithaj förklädd till gädda som försöker se ut som lite gamla löv

och gräs.

Skendöd är den också och bara väntar på att få sluka människor, särskilt såna som

är i sällskap med svarta svamphundar.

Att de finns i vattnet är en sak, men när de börjar ligga på land och klappra med

tänderna då har det gått för långt enligt matte.

Jag kan meddela att den inte alls klapprade med några tänder trots att jag petade

på den med tassen.

Släpades snabbt därifrån innan vithajen/gäddan/gräshögen skulle anfalla matte.

 

Där monstret låg så går en etapp av Sörmlandsleden.

Matte ansåg att vi skulle vara artiga och skriva en hälsning i gästboken.

Någon vandrare hade glömt en sko, undrar om inte människor märker att att de

bara en sko på sej.

 

Paddor är ganska korkade ibland.

Här har de tillverkat paddvalpar i en vattenpöl på vägen.

Lär nog inte bli några paddor av de ynglen.

 

Nådde Komonstersjön och kunde provsimma även den.

Inte illa med tre olika sjöar på samma skogsrunda.

 

På väg tillbaka så ansåg jag att jag skulle gå till min fina bäck.

Matte som var trött och hungrig vägrade, den för jag gå till en annan dag.

 

Titta vilka som är med i våran tidning idag!

Mattes valp Marcus med människovalparna Oliver och Adam.

I morgon så är det 30 år sen matte "klämde" ut drygt fem kilo Marcus.

Firade honom det gjorde vi ju i lördags redan.


 
 
Ingen bild

Pasco

26 april 2011 19:06

Vilken skön dag du har haft, jag hade en jättesnygg dejt i Gbg, undrade varför matte skrattade när hon läste din blogg, så jag var tvungen att kolla också! Det var visst nåt med din mattes människovalp, hans stora intresse är ju sportfiske, inte brås han på din matte iaf, som gör gympakonster när hon ser en stendöd fisk, synd på Gäddan att ingen åt upp den ;))

 
Ludde

Ludde

26 april 2011 19:06

Stackars matten som nästan blev uppäten av lövhögen! Fånigt med lövhögar som klär ut sig till gäddor. Hoppas hon repat sig nu... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
vi i pörtet

vi i pörtet

26 april 2011 19:40

Ojoj va mycket det hänt här, vi har kommit hem från sameland och matte säger att hon aldrig sitter 8 timmar i bilen på raken mer! Hon har tagit en vilodag, tur att husse finns så man kommer ut..
Kram

http://paulaz.se

 
Rudi

Rudi

26 april 2011 21:55

Vilken tur att din matte klarade livhanken idag vid monstermötet! Din släkt såg vi i Kurren i morse. Hipp hurra igen!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Boman

Boman

26 april 2011 22:06

zåna där zzzz ska jag snart göra...
Vilket monster! Stackars din matte, fatt vad rädd hon måste blivit. Tänk om den bitit min favoritsvamphund. Eller, nej tänk inte det...
Natti natt!

http://bomanskassar.wordpress.com

 
Kasper

Kasper

27 april 2011 00:11

Det lurar verkligen faror på både dej och matten! Komonster som vill käka upp dej och förklädda lövhögar som vill käka upp matten!!!

Men ni är modiga som i alla fall trotsar allt läbbigt som kan dyka upp! :)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

27 april 2011 11:51

Vi gillar inte riktigt det här med att du har sånt badvatten. Vi vill ju också simma och ha skoj. Fast Matte säger att tids nog kommer vi också att kunna det. Nu får vi inte ens gå ut på den lilla isen som finns kvar, konstigt tycker vi. Skulle ju uppskatta att även hon kommer sig i vattnet. Ha en fortsatt bra dag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Hillman

Hillman

29 april 2011 08:08

Du skulle höra hur vi skrattar åt din mattes orimliga rädsla för insjö krokodilen, hihi. Ja, du får ursäkta men det är lite skrattretande för den krokofanten lär inte klara av att bita någon, stendöd som den är. Har inte din matte förstått att de måste vara i vatten annars kilar de vidare till de sälla jaktmarkerna, hihi.

Taxkramisar och tröstande pussar till matten.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards