Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 december 2009

Av Sigge Svamphund - 19 december 2009 18:03

Uttråkad var ordet!

Passa huset och tråkiga radion har vari vad som gällt idag.

  

Så mycket roligare än så här har det inte varit.

Gammal bild.

Men innan jag skulle passa huset så hann jag med en längre promenad.

Matte tog inte med kameran.

Påstod att det inte var någon idé i när det var mörkt och 15 minusgrader.

Hände inga spännade eller intressanta saker heller.

En sväng i skogen och så kollade jag min närmaste sjö som själv klart är

helt dold under onödiga isen.

Trodde att matte skulle begripa att tortyrkammaren inte är att rekomendera.

Hon använde den och sen ut i kylan.

Igår var det ju gnäll om mitt bäckbesök och den vackra rimfrosten i pälsen.

Ha,ha ni skulle ha sett mattes hår i morse.

Stelfruset med massor med rimfrost.

Tro nu inte att hon begriper att tortrkammaren är farlig.

Fast en positiv sak hörde jag.

Du behöver faktiskt duscha torteras men inte när det är så här kallt.

Måtte det fortsätta vara kallt så jag slipper tortyren!

Sen var det passa huset i en massa timmar.

  

Drömde faktiskt om såna här blåsippsbackar och annat trevligt.

När matte behagade komma hem så var jag ute igen.

Något varmare "bara" 8 minus och så kommer det en massa snö.

Har upptäckt att det tydligen är budgivning på gårdagens snygga julgran.

Högsta budet nu är fyra grisöron.

I morgon ska jag förhoppningsvis till skogen så då kan jag nog ordna flera

eftersom det varkar vara ett stort intresse för dom.

Fortsätt gärna att bjuda.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards