Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 december 2009

Av Sigge Svamphund - 3 december 2009 19:50

Ingen bra dag det här.

Eller jo en sak har varit väldigt bra.

Jag har helt fantastiska bloggvänner!

Kommer till det sen.

En fördel till är att det inte har varit lika kallt idag som igår.

När det var dags för min långa skogsrunda så blev det konstigt.

Matte gjorde sej i ordning så tog hon mitt koppel gick ut och låste dörren!!!

Där satt jag inlåst och funderade på vad hon egentligen sysslade med.

Ta mitt koppel och gå?

Ja,ja tog bara nån minut så var hon tillbaka.

Hon hade upptäckt att det saknades något i andra änden av kopplet.

Virrkärring!

Blev inte skjutsad nånstans idag utan fick hålla mej i hemmaskogarna.

Inte en endaste användbar spagrop fanns det.

Alla täckta av onödiga isen och dessutom sån där is som inte går att få bort.

Så kom jag till min närmaste sjö.

Ännu värre!

Jag var inställd på en massa trevliga simturer jag.

Blåst!!!

Hela min sjö är frusen.

Kollade alla mina femhundrafyrtiotolv badplatser men samma elände överallt!

Onödig is så långt det gick att se överallt.

Gick förresten inte att se så långt eftersom det har varit rejält dimmigt idag.

Hoppades på min bra spabäck.

Men samma sak med den onödig is!

Det kan väl inte vara slut på bad och spasäsongen redan?

Fick ägna mej åt mina vanliga hundgöromål istället.

Hemma igen så fortsatte strulet.

Matte skulle låna min dator trodde hon.

Ingen uppkoppling.

Då skulle hon ringa till Telia och felanmäla.

Ingen fast telefon!

Felanmälan gjordes med mobilen och då skulle både telefon och internetfelet vara lagat på eftermiddagen.

Ha!

Nu vet både jag och matte att klockan hann bli halv åtta innan det fungerade.

Men den bra saken var det.

Jag har helt fantastiska bloggvänner!

Ja, ni är otroliga allihopa men idag så är Kasper och hans matte extra fantastiska!

Med posten så kom det ett litet paket.

I paketet låg Kaspers mattes reservkamera!

Matte får alltså låna hennes kamera till den trasiga är lagad.

Så från och med imorgon kan det bli en och annan nytagen bild.

Kasper är värd sin vikt i köttbullar och hans matte sin i torkade murklor!

Tänk vad bra det är att blogga och få så mycket underbara vänner!

Det är bara en liten stund sen nätet och fatsa telefonen började fungera igen.

Blir inga bilder idag för matte hinner inte leta nu.

Inte heller blir det några besök hos er andra under kvällen.

Matte måste låna min dator och fixa en massa som hon skulle ha gjort under dagen men då hade vi ju inget internet.

Tittar in hos er imorgon istället!


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards