Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 30 december 2009

Av Sigge Svamphund - 30 december 2009 18:58

Fortfarande så där griskallt.

Blev ingen långpromenad idag för det var runt 15 minus på förmiddan.

Gick i alla fall en runda ner till min närmaste sjö.

  

På ett ställe så hade de  gjort nån skridskobana.

Jag passade på att testa isen men fega matte fick jag inte med mej ut.

Nähä, hon tänker vänta tills det finns spår efter snöskotrar och fyrhjulinger då

kanske hon går ut.

Gick runt min badudde.

Men bad känns ju synnerligen avlägset just nu.

  

Passade på att göra lite nytta också.

Här står jag på isen vid en av mina bra badplatser.

Tog bort en del grenar från ett litet träd så inte badplatsen växer igen.

Så var jag hemma och slappade, åt lunch och sånt.

Sen var det dags att åka till Eskilstuna eftersom mattes pappa fyller massor med

år idag.

Fick sitta länge i min bil och vänta medan matte svor över isen på både ut och insida

av rutorna.

Men till slut så kunde vi åka.

Började med att diska en skål som det varit vispgrädde i och bjuda mej på

smaskig skinka.

Sen kom människovalparna Oliver och Adam med sina föräldrar.

  

Här sitter dom och smaskar i sej en massa gott.

Jag finns under bordet nära Oliver så det blev en massa smaskigt till mej också.

Oliver är ju alltid generös och delar med sej.

  

Sen var det bus med Oliver som gällde.

Vi hade väldogt mycket skoj.

Tyvärr så missade matte att ta bild på när han provade om jag passade i en

matta.

Jag var faktiskt riktigt snygg med en vit matta draperad över ryggen.

  

Adam ägnade sej åt att försöka dra mattes pappa Rulle i skägget.

  

När ingen såg så busade jag och Oliver i sängen också.

Är nog inte riktigt tillåtet men skoj det hade vi.

Sen var det tyvärr dags att åka hem igen.

Men nu var min bil upptinad.

Matte lånade sin mammas garage och ställde min bil där.

Mattes mammas bil är utlånad så det var ju perfekt att få in bilen i värmen ett

par timmar.

I morgon hoppas matte på att det inte är riktig lika kallt.

Förhoppningsvis så kan jag få en långrunda i skogen på dagen.

Sen blir det en lugn och stilla nyårsafton.

Jag avskyr ju fyrverkerier, åska och skott går bra men de där hemska

fyrverkerierna vill jag slippa.

Ska försöka hinna runt hos alla er andra och önska GOTT NYTT ÅR.

I morgon så bloggar jag som vanlig och tänker dessutom avslöja hur otroligt

hårt jag jobbade som svamphund i år.

Matte räknade ihop en massa idag och höll på att trilla av stolen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards