Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under april 2007

Av Sigge Svamphund - 30 april 2007 18:27

Titta på bilden här ovanför.

Ser ni människovalpen Oliver håller på att skaffa sej nya kompisar!!!!!!

Vadå, duger inte jag???

Lamm, såna ska man valla, inte umgås med!

Måste ta ett allvarligt snack med människovalpen nästa gång jag träffar honom. Det är jag som ska stå för uppfostran av honom. Dessutom är ju lammet svart. Tänk om han tar mej för ett sånt????

Av Sigge Svamphund - 29 april 2007 19:24

Han den där rävuslingen har jag inte sett till på väldigt länge.

Trodde att han hade haft den goda smaken att flytta långt bort.

Nädå, jag fick minsann inleda dagen med att jaga honom till skogs. Såg honom dra runt på mitt revir när jag skulle på morgonrundan.

Kändes ganska bra att börja dagen med det.

Sen blev det ännu bättre.

Såg hur matte fixade mackor och bryggde mera kaffe.

Innebär en lång runda i nån trevlig skog.

Mycket trevligt för jag blev skjutsad till en skog som jag inte varit i sen i höstas.

Letade reda på en massa murklor.

Sen var jag vid en av mina bra badsjöar. Provsimmade från tre av mina olika badplatser där. Precis lika bra som vid sista doppet i höstas.

Lät bli att hugga nån gädda idag. Blev ju sånt liv sist.

Passade på att äta upp mina mackor där, men kaffet får matte behålla.

Jag har flera bra sjöar i den skogen.

Vi gick mot den andra och jag sprang självklart iväg mot den. Tänker minsann inte missa några simturer.

Matte hade tydligen andra planer för hon tyckte att jag skulle komma.

Tyckte inte jag, så jag placerade tallkottar i öronen och fortsatte mot sjön.

Lyckades, för det slutade med att matte kom efter mej.

Alltså fick jag provsimma även den andra sjön. Även den var lika badvänlig som sist.

Gillar inte alls att matte försökte lura mej på en sjö.

Har ju allvarliga planer på att skriva en bok.

Guid till bra badsjöar, bäckar och andra hundvänliga vatten har jag tänkt att den ska heta.

Tror det skulle bli en storsäljare bland alla bad och plasksugna hundar.

Av Sigge Svamphund - 28 april 2007 17:41

Blev lite fel idag.........

Åkte med matte till Sagostigen igen.

Samma sak upprepade sej att vi stod vid grinden och väntade på en annan bil.

När den kom och vi åkte in så såg jag att det var massor med folk där.

Mina två Jack Russelbrudar mötte upp mej.

Alltid trevligt med sånt mottagande.

Matte och hon som äger Sagostigen pratade en massa med den i den andra bilen.

Till slut så tröttnade jag på att lyssna på dom. Hittade ett gäng halvvuxna människovalpar att busa med. De är självklart mina bästa kompisar nu.

Hörde att matte ropade och visslade men jag hade inte tid att bry mej. Det var mycket viktigare att umgås med människovalparna än lyssna på tråkigt människoprat.

Att både matte och de andra två människorna plus mina brudar försvann det hade jag inte tid att tänka på.

Till slut så dök de upp igen.

De hade varit i Rosmossen och hon i bilen var från den andra lokaltidningen.

Jag missade alltså chansen att få bli känd i ytterligare en tidning!

Hm, jag borde ju ha informerat igen om alla trevliga ställen för hundar där!

Får väl hoppas att matte gjorde det och inte bara ägnade sej åt en massa tråkigt människoprat.

Fast jag litar inte på henne.

Men det var ju så skoj att få busa med människovalparna.

Ser framemot att människovalpen Oliver snart ska bli så stor så jag kan ha lite nöje av honom.


Av Sigge Svamphund - 27 april 2007 18:01

Idag har jag gjort det, jag har fångat en gädda!!!!!!!

Eller ja, det var egentligen inte meningen.

Jag var i skogen med matte och ägnade mej åt att simma i en av alla mina favoritsjöar.

När vi var vid skrämskyddet på Sörmlandsleden så tänkte jag bada igen.

Såg hur matte var beredd med pinnen.

Jag slängde mej ut i vattnet inställd på att simma efter den.

Det plaskade precis bredvid mej och jag trodde att det var pinnen, alltså högg jag.

Skum pinne den sprattlade!

Nöjd med fångsten så simmade jag in till land och la prydligt den underliga pinnen vid mattes fötter.

Vilket liv det blev!!!!!!!

Pinnen var en liten gädda och matte som har fiskfobi var INTE glad!!!!

Hon var rädd för att komma i närheten av gäddan och lika rädd för att jag skulle ta den och komma nära henne.

Som om jag skulle ta hänsyn till fiskfobi, hon tar ju ingen hänsyn till min duschfobi!

Mitt lyckade fiskafänge slutade med att matte slängde en pinne i sjön som jag simmade efter. Under tiden så fick hon tag på en kvast i skärmskyddet och fick fisken i sjön.

Hörde nåt mutter om att det var tur för mej att jag letat reda på så mycket murklor på väg till sjön. Annars hade jag visst varit till salu väldigt billigt.

Vadå, det var ju riktigt skoj att fånga fisk.

Kanske ska börja kalla mej för fiskhund nu också.

Av Sigge Svamphund - 26 april 2007 19:38

Hade en mycket bra början på dagen.

Träffade Sessan och busade runt med henne.

Sen åkte jag till skogen. Mycket trevligt.

Jag letade reda på ganska mycket stenmurklor och grejade i en massa vattensamlingar. Hade kunnat vara kvar hela dagen.

Det har ju varit varmt och soligt så dörren har stått öppen. Perfekt, alltså har jag varit ute hela dagen.

Så på eftermiddan märkte jag att det var nåt på gång.

Matte tänkte åka och jag tänkte ju självklart följa med.

Nähä dags för passa huset igen.

Undrar när hon ska lära sej att det faktiskt inte är mitt jobb att passa huset.

Hur kul tror ni det är att ligga i hennes säng och ha tråkigt?

Nä just det, inte alls!!!!!!

När hon behagade komma hem så fick jag veta var hon varit.

Min bästa kompis Marcus fyller år så där hade hon varit. Träffat människovalpen Oliver och en del andra av mina bästa kompisar!!!

Jag om nån borde ju verkligen ha varit med och uppvaktat min bästa kompis och umgåtts ordentligt med de andra.

Fick höra en massa dåliga ursäkter om för varmt i bilen, för mycket folk och andra dumheter.

Bara att inse att det inte går att släppa matte ur sikte.

Har hört talas om skogen och bad imorgon. Hoppas hon håller det.

Av Sigge Svamphund - 25 april 2007 18:58

I dag har jag sett till att få vara med.

Litar inte riktigt på matte efter gårdagen.

Jag är kändis nu. Är med i tidningen idag. Bilden från tidningen ser ni här nedanför. Ska ni läsa mattes ointressanta svammel så klicka här

Tänker ägna tiden åt att vänta på att trevliga tikar hör av sej för spännade promenader eller så.

Idag fick jag först besöka en av mina sjöar.

Hade ju inte simmat i den sen i höstas. Men den var precis lika badvänlig som vanligt. Skönt med uppfriskande simturer.

Sen åkte vi till ett ställe som var nytt för mej.

Växte murklor där. Trevligt att få leta efter såna.

Känner mej verkligen som den svamphund jag är när jag får göra sånt. Har hört talas om ännu mera svampletning imorgon.

Hjälpte matte på eftermiddan.

Hon stoppade ner konstiga saker i jorden. Jag försökte snällt gräva upp dom.

Fick skäll. De ska visst vara under jorden och bli lökar.

Har lärt mej att jag inte ska gräva upp dom.

Så fick jag en present. Eller den var visst inte åt mej egentligen.

Matte köpte ny vattenkanna. Perfekt underhållning. Jag gillar att försöka fånga vattnet. Anser att det är min nya leksak.

På bilden så ser ni mej och skräcködlan som håller i kopplet ska föreställa min matte.

Av Sigge Svamphund - 24 april 2007 18:58

Jag känner mej mobbad, övergiven och utfryst idag!!!!!

Märkte i morse att matte tänkte åka nånstans. Alltså trodde ju jag att det inbegrep mej.

Nähä då, det där förhatliga passa huset!

När hon väl behagade komma hem så visade det sej att att hon hade varit både i Rosmossen och på Sagostigen utan mej!!!!

Hon hade visst träffat några från länsstyrelsen om Sörmlandsleden och nåt vi ska göra där. Dessutom luktade hon annan hund!

Fick höra en massa bortförklaringar om att det inte passade att jag var med då.

Det hade väl verkligen varit på sin plats att jag hade varit med! Jag menar jag kan ju en massa om Rosmossen och jag hade säkert behövt informera dom om bäcken och andra trevliga vattendrag. Hade nog varit bättre att jag hade åkt dit och matte varit hemma och passat sitt eländiga hus!

Som om inte det räckte så hade hon dessutom plockat stenmurklor utan min medverkan!

Tänk om hon kunde inse att i detta hus är det jag som är SVAMPHUND och jag ska delta i all svampplockning. Men hon missade säkert en massa stenmurklor.Jag hoppas i alla fall det.

Inte var jag med i tidningen i dag heller. Kanske kommer imorgon så jag får väl vänta nån dag på att bli kändis då.

Har i alla fall hört att i morgon ska vi åka till ett ställe där jag har en bra badsjö. Har inte simmat i den sen i höstas så det är på tiden att jag får kolla den.

Så hörde jag nåt om leta stenmurklor också.

Av Sigge Svamphund - 23 april 2007 17:19

Bra början på dagen.

Blev skjutsad till Milou så att hon och jag fick umgås ordentligt. Mycket trevligt att få busa runt ett par timmar.

Borde införas Milouumgänge varenda dag tycker jag.

Väl hemma så blev jag direkt insläpad i tortyrkammaren duschen! Visst, ok jag hade nog blivit lite lerig men absolut inte så mycket att jag behövde torteras. Hörde att matte pratade om att det faktiskt var nödvändigt för att jag var tvungen att vara snygg om ett par timmar.

Vadå, jag är ju alltid snygg!!!!! Dumma mänskliga påhitt.

Så var det dags att ut och åka bil igen.

Jaaaaa, vi skulle till Sagostigen och jag skulle alltså få komma till min bäck i Rosmossen!

Men nåt var väldigt konstigt. Matte stannade precis innanför grindarna med bilen och där stod vi. Spelade ingen roll hur mycket jag framförde åsikter om att vi skulle åka och det fort. Nädå, vi väntade på någon sa hon.

Denna någon kom och då äntligen fortsatte vi att köra.

Det visade sej att det var en journalist på en av lokaltidningarna. Hon skulle skriva om Rosmossen.

Trevlig tjej så hon tillhör också den växande skaran av mina bästa vänner.

Hon och matte pratade om en massa ointressanta saker om Sörmlandsleden  och Sagostigen. Nåt om att människor ska vandra där för att se hur otroligt vackert det är.

Jag som tar mitt hundliga etappledaruppdrag på fullaste allvar visade noggrannt alla trevliga vattensamlingar och självklart min älskade bäck. Det om nånting är ju viktigt! Sällsynta lavar, mossor och svampar är inte alls lika viktigt i min värld. Fast det tycker visst människorna.

Ok, svamparna är ju viktiga men resten är nog bara mänskliga påhitt.

Jag blev fotograferad tillsammans med matte så imorgon kommer jag att vara med i tidningen. Mycket trevligt, blir alltså kändis. Kanske att en del trevliga tikar ser min bild och blir intresserade av mej.

Uppmärksamhet kan man ju som hund inte få för mycket av.

Igår lovade ju jag att visa en ny bild på människovalpen Oliver.

Visar en där jag hälsar på honom. Den är lite mörk men människovalpar tål visst inte blixtar eller hur det nu var. I alla fall är det första bilden på honom och mej tillsammans.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards