Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 december 2009

Av Sigge Svamphund - 8 december 2009 17:49

Ibland är turen med mej.

Matte påstår att hon är trött idag och att vi skulle ta det lugnt.

Men jag fick i alla fall besöka en av alla skogar.

Mycket bra.

  

Fast det började mindre bra.

Tänkte självklart bada.

Syns inte på bilden men det ligger en massa vidrig onödig is precis vid min utmärkta badplats.

 

  Nästa badplast var mycket bättre.

Ingen onödig is!!

Jag passade självklart på att simma riktigt ordentligt.

Badsäsongen kan ju ta slut på allvar vilken dag som helst om onödiga isen får härja fritt.

Hittade till min stora glädje ännu fler badplatser som var användbara.

  

Stora spagropen var också utan onödiga isen så jag slängde mej i den också.

Så hittade jag några spagroper där onödiga isen gjort allvarliga försök att lägga lock på dom men det var bara att slå sönder den och spaa som vanligt.

  

Det här är däremot INTE bra.

Nåt som tillhör en sån där skogsmördarmaskin.

Maskinen hördes långt bort där den slaktade skogen som den där kyrkan

äger.

Mattes uttalanden om kyrkan och deras skövling lämpar sej som vanligt inte för tryck.

Jag kollade efter lämpliga fynd medan hon sa alla konstiga saker.

  

Hittade en kartong.

Till mattes besvikelse så var den tom.

Hade säkert innehållit nån viktig reservdel till skogsmördarmaskinen.

Hade reservdelen funnits i kartongen så hade den nog alldeles försvunnit.

Hörde matte prata om att ta med sockerpåsar till skogen och hälla innehållet i

diverse maskiner.

Möter ni någon i skogen släpande på en massa påsar med socker är det alltså matte.

Fortsatte på ställen i skogen där det inte slaktades skog.

Ägnade mej mest åt mina vanliga hundgöromål.

Funderade på att kolla om sjö nummer två också var utan onödiga isen.

Men jag glömde bort det när det helt plötsligt kom ett gäng med dvärgschnauzar(undrar hur det egentligen stavas, alla försök ser konstiga ut)

rusande.

Skoj typer som ville busa.

Matte glömde alldeles att ta kort för ena sekunden var vi ensamma och helt plötsligt var det fullt med glada hundar.

Hundarna hörde ihop med de som har den lilla, lilla stugan vid andra sjön.

Hade väldigt skoj både med de tre hundarna och deras människor.

Borde träffa dom oftare i skogen tycker jag.

Tyvärr så tog ju det roliga slut för de skulle åka med sin bil.

  

På väg tillbaka så gjorde jag en ny inventering vid den där saken som tillhör skogsmördargänget.

En trevlig dunk.

Var på tiden för jag har inte fyndat nån dunk sen sist.

Roade mej med den ett tag och sen gömde jag den.

Hörde hur det skvalpade i den av något.

Ja,ja ska de ha den får de leta för jag är ju väldigt bra på att gömma mina fynd.

Matte har förresten skaffat sej ett nytt intresse.

Typ sjuttioelva gånger om dagen går hon in på El Gigantens hemsida för att kolla vad som händer med hennes kamera.

Händer ingenting.

Produkten är skickad till verkstad och åtgärdas så snart vi hinner.

Skittext enligt matte, det borde stå att den är klar för avhämtning eller åtminstone att de håller på och fixar den.

Såg att en del av er tycker att matte ska önska sej en GPS i julklapp.

Matte hälsar att nån sån det kommer ALDRIG i hennes ägo.

Den inbyggda gps:en i hennes skalle funkar ju ypperligt i skogen och på småvägar.

Hur skulle det se ut med någon med gps i handen inne på t ex en stormarknad för att inte gå vilse mellan mjölkdisken och kassan?

Imorgon ska jag åka till Eskilstuna och passa människovalp ett par timmar så det är bäst jag vilar mej i form nu.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards