Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under april 2014

Av Sigge Svamphund - 30 april 2014 22:02

Har klarat av Valborg.

Haft min bloggkompis Kasper här i kväll.

Men nu är jag en trött hund så jag berättar i morgonbitti om vad jag gjort idag.

Av Sigge Svamphund - 29 april 2014 17:58

Blev skjutsad till skogen idag också.

Matte skulle kolla nåt på Sörmlandsleden och jag tänkte jobba ihop de där 40 murklorna.

 

Visst Vattentjuven härjar friskt men här hade han inte varit, ännu.

Spaade alltså mycket.

 

Så dags att jobba.

Dagens första och matte sa att nu skulle jag bara hitta 39 st till.

Alltså antog hon att jag skulle hålla räkningen.

 

Varierade mitt jobbande.

Var fyrbetnt etappledare och försökte dra iväg det här trädet som låg alldeles fel.

Gick inte, matte måste ta med sågen vid tillfälle.

 

Mina stackars Öronmurklor de har dött torkdöden nu.

 

Så där nu är jag på en bra arbetsplats och kan jobba ordentligt.

 

Konstigt att de fortfarande är så fina ute på ett torrt hygge.

Jobbade hårt en stund.

 

Den här snigeln blev blåst på sin murkelfrukost.

Den fick vara kvar i skogen medan murklan hamnade i korgen.

 

De krymper oroväckande men ännu är de användbara och doftar alldeles ljuvligt.

Utnyttjade detta mycket och länge.

Jobbade lite mer inne i skogen och så var jag ute på Sörmlandsleden igen.

 

Va?

Jag överdriver?

Inte alls, måste kolla om kantarellmycelen börjar vakna.

De sover fortfarande kan jag meddela.

 

Matte sa saker om korkade människor som bara släpper skräp i skogen.

Hur svårt kan det vara att ta med sej en tom flaska?

 

Perfekt markeringsverktyg var den i alla fall.

Litar inte på att matte verkligen hittar murklorna utan att jag är övertydlig.

 

Ännu finns min nästansjö men den krymper oroväckande.

Gick inte att simma i den längre.

 

Efter att ha jobbat lite till och grejat med en del andra viktiga saker så kom jag på att jag var tröstig.

Perfekt att passera jägarnas tillhåll, då kunde matte skvätta vatten ut tunnan åt mej.

 

Detta skulle matte kolla.

Men allt timmer ligger kvar både efter vägen och i skogen så det går inte att göra planerade jobb

ännu på ett tag.

 

Titta!

Det finns nyfödda murkelvalpar!!!!!

Perfekt jag kommer att kunna jobba länge som murkelhund i år om det bara kommer svampvatten.

 

Gick en annan väg som jag inte gått sen i höstas.

Usch vad stigen var sönderkörd.

Men..........................

 

Titta så fint de har gallrat.

Syns knappt vad de gjort, tänk om alla gjorde så här i stället för att kalhugga.

 

Jag var lite stressad, hoppade över nåt som var ivägen för jag skulle kolla vad jag trodde var ett spa.

Men det hade Vattentjuven snott.

Hörde hur matte pratade med nån.

 

Den här jättesnoken var det som jag hoppade över.

Matte pratade länge med den och den lät henne ta bilder också.

Människor är märkliga.

 

Titta!

Det finns faktiskt moln.

Moln kan innebära att det kan tänkas komma svampvatten, fast jag hade andra intressen.

 

Kom hit med dej!

Jag har jobbat, så du bör hämta det jag hittat.

Jodå, några fler murklor.

 

Dålig skörd idag, men detta borde väl vara 40 murklor?

Åkte hem, slappade medan matte tog reda på dom.

Var inte alls 40 utan 108, planen på 1600 sprack nu är de 1668 i stället.

Matte har gett upp det där med att få mej att räkna och begränsa arbetet.

Så till sist nåt underhållande.

Fick en ny kommentar på eftermiddagen, en del av er minns säkert Djurväns åsikter för nåt år sen.

Läs och försök låta bli att skratta åt eländet, måtte människan möjligen äga ett mjukisdjur.


Djurvän

Tisdag 29 april 16:59

Har inte besökt denna blogg på lång tid. Jag trodde att du som äger denna stackars hund förstått att han inte har det bra. Hunden är gammal, jag ser hur han dras ut på långa skogspromenader varje dag. Tydligen för att du som hundägare ska plocka svamp. Han skulle må betydligt bättre av en lugn ålderdom där stillsamma koppelpromenader borde vara nog. Ser också att han är utan koppel i skogen. Det lurar många faror där, oansvarigt att låta hunden vara lös och riskera att skadas. Så detta att tvinga honom att bada i sjöar, vattnet är kallt och han skulle må mycket bättre av att få en varm dusch hemma och därefter torkas och fönas. Sammalunda bör han inte umgås så mycket med barn, de är ofta hårdhänta och förstår inte att en hund kan skada sig.
Jag som är en stor djurvän mår väldigt dåligt över att se hur respektlöst denna gamla hund blir behandlad av sin oansvariga ägare.
Skärpning!



I morgon får jag besök så jag kommer att blogga väldigt sent, bara så ni vet.



Av Sigge Svamphund - 28 april 2014 18:06

Blev skjutsad till skogen idag igen.

Matte skulle fortsätta jakten på de där Rökpipsvamparna som vägrar visa sej.

 

Hej Döda älgenskogen!

Trevligt var ett tag sen sist.

 

Jag hade bråttom.

Eftersom Vattentjuven härjar överallt så hade jag viktiga saker att kolla.

 

Matte var mer intresserad av att titta på trista Liljekonvaljeblad.

Ja, ja de blommar snart men är ointressant enligt mej.

 

Phu!!!!!!

Vattentjuven hade inte stulit min bäck, alltså utnyttjade jag den rejält.

 

Stackars myrstacken ser ju alldeles deprimerad ut.

Undrar om det är för att myrorna har flyttat.

 

Ja, ja vi ska leta efter dina underliga svampar, men jag ska faktiskt kolla mina arbetsplatser först.

Enligt matte så skulle det räcka med att jag hittade 21 murklor idag, då skulle vi ha plockat 1400 i år.

Enligt henne en enkel summa att komma ihåg (läs slippa kolla dokumentet i min dator hela tiden).

 

Började ju bra.

Hittade direkt några stycken.

Gick vidare till andra arbetsplatser, enligt matte skulle risken vara stor att många dött torkdöden.

 

Titta noga på bilden.

Överallt gömmer de sej och de hade inte alls dött torkdöden.

Fast jag hittade en hel del såna också tyvärr.

 

Vad säsjs om denna?

Av matte döpt till Stenmurklus gigantus, bara denna ger en rejäl sås.

 

Blev väldigt varmt efter en stund så medan matte plockade mina fynd satt jag och filosoferade.

Törstig blev jag också.

 

Perfekt.

I Döda älgenskogen är det service, detta är en kallkälla med utsökt kallt källvatten.

 

Drack massor, var jättegott och gav mej ny energi.

 

Hm, korgen är inte full och jag tror inte att det är 21 murklor i den heller.

Bäst att fortsätta jobba ett tag till.

Jobbade mer men sen påstod skitmatte att vi kunde gå till min bil.

 

Passerade sjön så jag badade massor.

Behövdes verkligen svalkande bad efter allt jobbande.

 

Dagens underligaste fynd.

Nångågn på stenåldern eller så var detta en sko.

Nu återstår det bara en liten rest av den.

 

Nästa goda hundgodis är på gång.

Granskotten börjar komma och de är minsann supergoda.

 

Vitsippor som är ljuslila är vackra, i alla fall tycker matte det.

Jag bryr mej inte.

 

Jakten på Rökpipsvamparna.

Här ska de finnas i alla fall vissa år men med långa mellanrum.

Matte blev så glad när jag markerade och tänkte att kanske.

Nä det var en förvirrad Stenmurkla som växte på fel ställe bara.

 

Oskrytbild.

Alltså jag föredrar bilder på mej tillsammans med fulla korgar, som ni ser så finns det ju plats kvar.

Åkte hem.

Jag slappade medan matte tog reda på murklorna och räknade.

Vet ni........................det blev fel nånstans.

Jag höll inte räkningen vilket matte sagt åt mej att göra.

I stället för 21 murklor så var det 181 med hem.

Äsch, vad gör det att jag råkade hitta 160 extra?

Så tills nu har jag och matte plockat 1560 stenmurklor.

Kanske ska hitta 40 i morgon så blir det precis 1600.



Av Sigge Svamphund - 27 april 2014 18:51

Visste ju att jag skulle åka på kalas idag men var fullt inställd på att jobba

och fylla minst en korg med murklot först.

Nähä, den turen hade jag inte,fick inte åka nånstans.

 

I protest så pinkade jag på det som ska bli Sörmlands största valborgsbrasa.

Måste ju ta ut min frustration på nåt.

 

Gick till närmaste tråkskogen.

Hittade inget skog och där finns inga bra arbetsplatser ännu på ett par månader.

 

Äntligen fritt från konstgjorda lappmöglet i skidbacken.

 

Ännu bättre.

Någon vänlig människa har tänkt på mej och lagat min skoj ramp.

Var verkligen på tiden.

 

Fortfarande jobbarsugen så jag kollade mina Ostronmusslingar.

Eländes elände.

De är i princip färdigtorkade på trädet.

 

Gick och badade en massa istället.

Var hemma en stund innan jag skulle ut och åka.

Hämtade mattes mamma i Eskilstuna och sen åkte vi i hundra mil till.

 

Tjoho!!!!!!!!!

Surahammar och alla människovalparna.

Nu ska det busas.

 

Adam fyllde 5 år i torsdags och mattes valp Marcus 33 i dag.

Så nu skulle de firas.

Adam han öppnade massor med paket, tror han gillade allt han fick.

 

Detta var en gång en boll.

Nu är det nåt skoj som tillhör mej.

 

Jo Oliver, kan du hjälpa mej för den där bollresten har hamnat nere i djupa hålet.

Inge problem Oliver fixade det.

Så var det fika, jag bjöd mej självklart på tårta.

Sen blev det mycket intressant.

 

Människovalparna har grävt en djup grop och nu häller de vatten i den.

Övervägde att hjälpa till 

 

Dricka vatten från vattenkanna är väldigt gott.

Drack massor (märktes nyss för jag var akut tvungen o ut och kissa mitt i bloggandet)

 

Hm, detta ser väldigt intressant ut.

Är det så att människovalparna gjort vad jag tror?

 

Titta!!!

De gjorde en alldeles underbar spagrop till mej!!!!

Undrar om jag kan anställa dom för att fixa till alla spagropar som Vattentjuven stjäl just nu?

 

Skitiga och blöta människovalpar.

Matte totalvägrade kram av Oliver eftersom han är värst.

Vi hade i alla fall hur skoj som helst.

Detta borde upprepas ofta.

Men sen påstod tråkmatte att det var dags att åka hem, onödigt jag tycker att vi kunde ha fixat fler spa istället.


Av Sigge Svamphund - 26 april 2014 18:04

Ordning på tillvaron igen och inga hittepå om ledighet.

Skulle åka till bra skog och kolla om det fanns arbetsplatser.

 

Jaha ny skog idag igen.

Mycket trevligt att matte helt plötsligt kom ihåg det där bortglömda området.

Lika bra att leta jobb direkt.

 

Hann inte många meter innan det var dags för jobb.

Bara ett par stycken, men i alla fall jobb.

 

I skogarna långt från all civilisation där störtar det minsann flygplan.

Allt ska jag då hitta.

 

Titta ett spadike med ljuvligt doftande vatten.

Provade det självklart.

Sen sa matte att vi skulle gå en annan väg för då kunde jag komma till bra ställen.

Hur sjutton hon nu kunde veta det utan att nånsin ha varit där.

 

Träffade ett par såna där naturväsen.

Snälla och trevliga typer var det.

 

Gick på den där nya vägen.

Hittade en del arbetsplatser, men inga mängder.

 

Mitt ute i skogen satt det såna här skyltar.

54 år sen de röjde här och området får numer inte röras.

Har nåt med geologi och sånt att göra enligt matte.

Men så helt plötsligt.

 

Detta är ju arbetsplasen jag var på i torsdags, då när jag till slut blev förbjuden att jobba mer.

Nu SKA jag jobba,.

 

Som sagt det var ju det jag visste att jag inte alls var klar där.

Såna här letade jag upp.

Slet hårt.

 

Men titta här.

Inget svampvatten verkar komma på hur lång tid som helst och många, många murklor torkar.

 

Flämt...............

Det blev bra hett att jobba, men eftersom jag är arbetsnarkoman tänkte jag inte alls ge upp.

 

Matte föreslog att vi skulle gå tillbaka till bilen.

Absolut INTE.

Titta här, korgen är bara halvfull, självklart ska jag jobba mera.

Dessutom har jag en sällsynt bra markeringspinne.

 

Strunt i hettan, överallt såg det ut så här.

Så klart jag inte kan sluta jobba då.

 

En nyckelpiga trodde tydligen att den skulle få lift hem till mej, men den fick stanna i skogen.

För övrigt har jag bestämt att den här skogen ska heta Murkelskogen av naturliga orsaker.

 

På väg tillbaka igen på de där vägarna som matte hittade på utan att nånsin ha varit där.

Jag passade på att jobba lite till fast skitmatte försökte förbjuda mej.

Nåt om att inte orka bära på korgen.

Dumheter, ska skicka henne på gym tror jag.

 

Begriper inte alls varför hon gnäller.

Detta anser jag vara ett helt ok resultat av dagens jobb.

Hade hon haft den goda smaken att ta med en korg till hade jag säkert kunnet se till att den också

hade blivit full.

 

Där borta står min bil och jag vet vad som finns i den.

 

Vatten.

Drack mängder eftersom det var så varmt och jag törstig.

Ville bada men jag kom ju inte till nån av sjöarna långt inne i skogen.

Men matte körde en annan väg.

 

Perfekt!!!!!!

Här har jag inte badat sen i höstas.

 

Simmade massor, behövdes verkligen efter allt hårt jobb.

Sjön var precis lika bra som alla andra år jag badat i den.

Men sen blev det en liten besvikelse.

 

Detta ör världens bästa fik mellan Malmköping och Strängnäs.

De brukar ha alldeles underbar glass där och jag var glassugen

Men tyvärr hade de inte börjat sälja glass för säsongen ännu, ska åka dit och äta glass sen när

de börjat med den.

Åkte hem och slappade medan matte var sysselsatt med att rensa dagens skörd.

Går faktiskt ganska fort eftersom hon alltid grovrensar i skogen.

I morgon då ska jag åka på kalas.

Adam fyllde 5 år i torsdags och i morgon fyller mattes valp Marcus så vi ska fira dom.

Ser framemot en massa trevligt bus, kanske hinner jobba lite också.







Av Sigge Svamphund - 25 april 2014 18:36

Jo det var väl egentligen väntat.............

När jag skulle på långrunda så var jag helt inställd på att åka till bra arbetsplatser.

Nä sa matte du kan vara ledig idag.

Ledighet är ett korkat mänskligt påfund, det kan jag möjligen vara när svampvattnet vräker

ner eller jag jobbat hårt i många timmar.

Hon hänvisade till detta.

 

Svamptorken igår när alla murklor var rensade och hade hamnat där.

Så här många ollor samtidigt har inte behövts sen 2012.

 

Alla gårdagens svampar är torkade och lagda i burkar.

Ungefär 9 liter torkade, så klart jag hade behövt utföra stordåd idag också.

 

Jaha nu börjar de bygga det som ska bli en jättebrasa i nästa vecka.

Avancerat pinnmissbruk enligt mej.

 

Nu dröjer det inte länge innan häggen börjar blomma.

 

Vattentjuven han härjar för fullt nu.

Det händer att jag kan simma här men knappast idag.

Fick nöja mej med spa.

 

Just ja, där borta brukar det finnas ett bra dike, med tur så har inte Vattentjuven hittat det.

 

Det var bra, men jag var tvungen att döda onödiga isen som gjort ett försök att återuppstå.

 

Detta kallas för att smygjobba.

Tänkte att matte skulle tro att jag bara satt och filosoferade över hundlivets väsentligheter.

 

Hon såg minsann att jag egentligen jobbade.

En av murklorna syns vid pinnen, konstigt nog så plockade hon.

 

Bäst att passa på när jag har chansen.

Jag smet alltså före matte för att få utföra viktiga saker utan hennes inblandning.

 

Jag jobbar.

Var tvungen att kolla om valparna hade blivit vuxna.

De var vuxna så jag fick matte att begripa att de skulle hem till mej.

 

Nu börjar blåbären blomma.

Hoppas det blir massor med såna i år, det är gott hundgodis och mina bästa människovalpar vill

ha blåbärssylt.

Alltså måste det vräka ner svampvatten för förra året torkade alla bort.

 

Gick en bit längs spårvägen.

Allt var precis som det skulle och inga spårvagnar syntes till, fast de vaknar nog snart efter vintervilan.

 

Jo, jag har inte badat idag.

Kan du se till att komma nu så jag kan ta mina nödvändiga bad?

Badade massor.

 

Enligt matte är det väldigt vackert nu när alla maskrosor börjar blomma.

Oväsentligt jag hade viktigare mål.

 

Hundbadet.

Var ganska länge sen jag badade här sist så jag gjorde det ordentligt.

Men så...........

 

Titta en annan hund som badade i fängelset.

Eller badade, hon vågade inte gå längre ut.

 

Jag gjorde verkligen allt för att visa hur skönt det är att simma.

Men hade ingen som helst framgång.

Gick hem och slappade.

 

Eftermiddagsrunda.

Där framme sitter Prylaffären och jag är extremt godissugen.

Fick en massa godis.

 

Pinnaffären måste också besökas.

Kontroll av pinnar och kottar är viktigt.

 

Sista affärsstoppet.

Här är det också godisservering till sugna hundar.

Bra fick energi så jag orkade gå hem.

Sen försökte matte smita.

Passa huset, kommer snart ska bara till Pinnaffären.

Skulle inte tro det va?

Självklart såg jag till att följa med för att kolla vad hon egentligen skulle ha för sej.

Hon ska inte alls drälla runt på egen hand.

I morgon så är jag i alla fall lovad att få besöka nån trevlig skog.

Av Sigge Svamphund - 24 april 2014 18:04

Gillar mina dagar just nu.

Fyllda av hårt arbete och nya skogar.

Skulle till ytterligare en ny idag och med tur hitta en del arbetsplatser.

 

Jaha, på plats.

Nu återstår det att se vad den här skogen kan erbjuda då.

 

Hittade en ovanligt bra kotte så den placerade jag i mattes korg.

Tänkte att den skulle fungera som markeringsverktyg.

 

Granar är bra till det mesta.

Här jobbar jag, växte nämligen murklor under den.

 

Kom till en sån här tråkig oskog.

Nä sa matte det är ingen idé det är alldeles för torrt ute på hyggena.

Jag vat minsann alltid vad jag pysslar med.

 

För torrt?

Korkade påhitt!!!!!

Det fanns massor med jobb åt mej.

 

Titta här, jag sliter faktiskt hårt.

Men så skulle vi gå vidare.

Fast jag jobbade mej fram.

 

Alldeles underbar tallskog kom vi till.

Här är de dessutom så bra att den är skyddad så den blir kvar.

 

Det hade varit kallt i natt.

I skuggan inne i skogen var de stackars murklorna mer eller mindre djupfrysta.

 

Så var det ännu mer sån här vacker skog.

Men det skulle bli ännu bättre.

 

Ja fynda ett övergivet hundfängelse mitt i skogen är väl inte så där jätteskoj förstås.

Tur att ingen glömt nån hund där.

Troligen är detta nåt som jägarna använder.

 

Titta vad jag hittade!

En ny sjö!

Nya sjöar de tar minsann aldrig slut.

 

Otroligt simvänlig.

Badade väldigt mycket i den.

Eftersom bad ger ny energi så skulle jag fortsätta utforska skogen och jobba mer.

Mattes plan var att vi skulle ha gått en ganska lång runda, men eftersom jag jobbat så hårt orkade hon inte

släpa tung korg hela vägen.

Jobbade en del mer.

 

Nu följer du med, jag SKA den här vägen.

Eftersom jag alltid vet bäst så följde matte med mej.

 

Dagens sjö nummer två.

Inte illa för denna var också helt ny för mej.

 

Perfekt badsjö med alldeles kristallklart vatten.

Simmade massor.

Så var det fikadags.

 

Hårt arbete och massor med bad det tar på krafterna.

Men jag fick ny energi av mackor.

Mycket gott och välbehövligt.

Badade ännu mer innan tråkmatte ansåg att vi skulle gå tillbaka.

 

Jag har inte alls jobbat klart.

Hittade mängder med mera murklor.

Gillar verkligen såna här arbetsplatser.

 

Alla var dessutom rejält stora.

Jag jobbade, matte plockade och stönade.

 

Struntar i att du sagt att jag ska sluta jobba.

Jag är arbetsnarkoman, ta reda på de där murklorna i stället, medan jag kollar efter fler.

Men till slut så vägrade matte.

Var ett himla gnäll om blytung korg och att hennes armar och händer värkte.

 

Känner mej faktiskt väldigt nöjd med dagens jobb. 

Korgen den var så tung att matte bar den i famnen sista biten till min bil.

Hemma så somnade jag gott medan matte påbörjade sysselsättningen ta reda på alla murklor.

Bra då slöar hon inte till den stunden i alla fall.

På eftermiddagsrundan var jag och hälsade på en sväng i Pinnaffären, måste ju underhålla alla mina

affärskontakter.

Undrar om jag får jobba i nån rolig skog i morgon också?

Av Sigge Svamphund - 23 april 2014 17:57

Skulle prova en ny skog i dag också.

Alltid trevligt med såna eller?

 

Korkade människor.

Detta var det första som mötte mej när jag klev ur min bil.

Såna här idiotiska påhitt skulle aldrig vi hundar ägna oss åt.

 

Äsch, jag går och letar arbetsplatser istället.

Kanske kan vara bra här.

 

Hittade spa men Vattentjuven härjar för fullt.

Tycker faktiskt att polisen ska göra en insats och fånga honom, så här kan jag inte ha det.

 

Matte titta vad jag hittade!!!!!!

Trodde att jag hade hittat en alldeles ny osimmad sjö igen.

 

Det var ingen ny sjö, bara en annan del av Murkelsjön.

Det är en ganska stor sjö.

Självklart så badade jag mycket här också.

 

Och Hälge han dräller då sina ben omkring sej överallt.

Ville inte ha det men pinkade på det så alla vet att det är mitt.

 

Äsch, hade hamnat på alldeles fel ställe.

All skog var stulen.

 

Försökte jobba, men de få jag hittade var nästan färdigtorkade.

Matte bestämde att vi skulle strunta i tråkiga oskogen och åka nån annanstans.

 

Just nu är det förenat med livsfara att åka bil med matte på småvägar.

Här har hon tvärnitat och kastat sej ur bilen.

Den som tittar  noga kan skymta mitt ena öra där jag sitter ensam och övergiven.

 

Titta här vad hon sett när hon körde bil.

Eftersom jag inte blev utsläppt så finns det säkert mängder kvar som hon missade.

Åkte vidare i jakten på bra ställe.

Så bestämde matte att hon hittat nåt som såg bra ut.

 

Perfekt jag hann bara ur min bil så var det dags att jobba.

Ni ser väl markeringskotten bredvid murklan?

 

Gick vidare.

Hittade många arbetsplatser, sånt uppskattas mycket av mej.

 

Nu igen???????

Men nu hade jag faktiskt hittat en alldeles ny och osimmad sjö.

Kan meddela att den är fullt godkänd.

Gillar skogar med nya sjöar och bra arbetsplatser.

 

Träffade ett myrstacksspöke också.

 

I dikena har Kabbelekan börjat blomma.

Fullkomligt ointressant enligt mej, bara matte som envisades med att stirra på dom.

 

Sen blev det sån där tråkig oskog.

Fast matte fick såna där akuta flyttplaner igen när hon fick syn på det här huset långt inne i skogen.

Skulle gå tillbaka till min bil.

 

Tänker du komma innan onödiga isen vaknar igen?

Var tvungen att bada ännu mer i den nyfunna sjön.

Badade mer och gick till bilen.

 

Men titta vad jag hittade!

Jag var så inställd på jobb när jag hopade ur bilen att jag alldeles missade en annan sjö.

Även den osimmad, men numer full godkänd.

 

Dagens skörd.

Inte så mycket att skryta med kanske men får duga.

 

Mattes nöje när vi kom hem.

Studera kartan och räkna ut var vi egentligen hade varit. 

Första skit oskogen visste hon ju men inte det andra stället.

Av bara farten så upptäckte hon en ypperlig väg som nog ska provas i morgon.

På eftermiddagsrundan så var jag och köpte present till min allra bästa människovalp Adam som fyller

5 år i morgon.

Men honom ska vi fira på söndag när hans pappa fyller.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards