Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Sigge Svamphund - 1 december 2009 17:35

Haft en högst vanlig hunddag.

Matte som trodde att hennes nos höll på att sluta rinna insåg idag att så var det inte alls.

Finns tydligen lite hjärna kvar där inne som måste rinna ut.

Blev inte skjutsad till nån skog utan fick hålla mej i hemmaskogarna

Gick bra det också.

Började med en massa bad i min närmaste sjö och sen gick jag till sjö nummer två.

  

Så här ser det ut vid Fyrsjön.

Bilden är (av naturliga skäl) gammal så det ligger inte nån onödig is där ännu.

Badade både i sjön och i ån.

Det gäller att passa på nu innan det helt plötsligt är en massa onödig is som hindrar mej.

Testade självklart några tusen spagropar också.

Matte letade efter kameran flera gånger för hon lyckades hela tiden glömma att den är på reparation.

Ja,ja så är det när hon envisas med att snyta ut hela hjärnan.

  

I jakten på gamla bilder så hittade matte denna.

Hon tycker att den passar nu eftersom det helt plötsligt blivit minusgrader här.

Kanske att det kommer lite snö också.

Bilden är tagen för ett par år sen när jag gjort en ovanligt lyckad inpackning och sen rullat mej i snö.

Minns i vilket superskick min päls var sen.

Men det var då det.

Kan upplysa om att jag inte ens får blogga i fred just nu.

Matte grävde precis i pälsen och hittade en fästing.

Finns ungefär en fördel med att matte snyter ut hjärnan.

Hon påstår att jag behöver torteras.

Har hört att jag luktar gammal disktrasa!

Gör jag absolut inte.

Luktar helt underbart och jag har jobbat hårt för att få till min doft.

Men så länge mattes nos rinner så slipper jag tortyrkammaren.

Hon orkar inte säjer hon.

Såg att många av er tycker att matte har otur med tekniska saker.

Det är inte bara såna.

Sista året har följande gått sönder.

Svamptorken

Hushållsassistenten

Gamla kameran

Mobilen

Bästa och snyggaste svampkorgen

Skrivaren

Två däck på bilen

Favorit ryggsäcken

TVn

Nya kameran

Avgassystemet

Så är det nog några saker till som matte just nu glömt bort.

Gissa om jag har en matte som är utled på trasiga saker.

Efter min skogsrunda så har jag mest slappat (läs hållit matte sällskap på soffan).

När jag var ute på eftermiddan så hade det blivit så kallt att det är is på alla vattenpölar.

Har hört att i morgon så ska jag nog få åka till Rosmossen och min favoritbäck.

Hoppas jag verkligen för jag har inte grejat med bäcken på länge.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards