Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Ensam och övergiven

Av Sigge Svamphund - 26 april 2009 17:57

Dagen började alldeles som vanligt.

Blev inte skjutsad till nån av alla mina bra skogar.

Fick nöja mej med att gå runt min närmaste sjö.

Hade tur och träffade leonbergerbrudarna och deras haltande matte.

De var ju på semester förra veckan eftersom deras matte inte kan gå ordentligt efter att Cleo dragit omkull henne.

Inte nog med att matte haltar nu är Cleo också skadad.

Hon hade försökt hoppa över ett staket för att jaga en förbipasserande hund.

Går inte bra att göra sånt när man sitter fast i koppel så hon har ett stort sår i ena ljumsken.

Kommer nog att dröja väldigt länge innan jag kan gå med dom i skogen igen.

Hemma igen så insåg jag att matte tänkte åka nånstans.

Plockades ihop en massa saker och virrades runt.

Självklart så hade  jag planer på att följa med.

Nädå, tråkiga radion sattes på och matte försvann.

Här låg jag alltså och kände mej alldeles ensammen och övergiven.

Vid närmare eftertanke så var jag nog den ensammaste hunden i hela världen.

Tråkigt hade jag.

Matte behagade ju komma hem igen.

Nog hade hon roat sej allt!

Hon hade varit och hälsat på människovalpen Adam!!!!!!!

Hörde nåt om att nästa gång får jag träffa honom.

Vaddå, nästa gång???

Det är mitt mycket viktiga arbete att fostra människovalpar, då borde jag ha fått börjat redan idag.

Om inte annat så skulle ju jag och Oliver haft en massa skoj bus.

Som om det inte räckte med detta.

Matte luktade dessutom GIAH!!!!!!!!!!!!!!

Hon den svikaren hade stannat och hälsat på Giah utan mej!!!!!

Giah är MIN tjej och jag ska träffa henne.

Är inte jag med i bilen är det förbjudet att stanna där!!!!!!!

Hörde att hon bara varit där i tio minuter och att det inte hade gjorts nåt skoj.

Tror jag vad jag vill om.

Men hade i alla fall lite tur sen.

Skulle gå ut en sväng.

Då träffade jag min favoritgranne.

Hon fyller massor med år idag.

Jag blev inbjuden på födelsedagsfika.

Här sitter jag mellan Linda och favoritgrannnen Lena och äter en massa smaskigt kaffebröd.

Mycket gott.

Tycker att jag borde bjudas på sånt varje gång jag passerar hennes dörr.

Imorgon ska jag ha en mycket trevlig dag säjer matte.

Jag ska visa Giah den långa etappen av Sörmlandsleden som jag och matte sköter.

Innebär ju bad i fem sjöar, en massa fika och andra trevliga hundgöromål.

Hon försöker urskulda sitt besök hos Giah med att de bara planerade lite sånt.

Tänker inte förlåta tilltaget i alla fall.


 
 
Kasper

Kasper

26 april 2009 19:24

Du fick ju i alla fall en prommis runt en sjö, och så har du inte ont i ljumsken och din matte haltar inte! Och i morgon blir det ju en toppen-toppendag! - Är du lite tröstad nu?
Själv har jag haft en toppendag fast jag inte tagit nån prommis alls! Bara rejsat runt på tomten och ängen. :-)

http://www.belof.se

 
Ludde

Ludde

26 april 2009 19:26

Jag säger ju det! Koppel är farligt för hundar! Hade Cleo varit lös hade det aldrig hänt. Hoppas du får en fin dag med Giah och många smörgåsar i morgon!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Myrra

Myrra

26 april 2009 19:30

Stackars Cleo då! Otur att staketet stod i vägen - eller tur för den andra jycken kanske!;)
Tråkigt att vakta huset - men icke att förglömma - ett viktigt arbete, Sigge!
Puss

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

26 april 2009 19:32

Har ju haft så förfärligt mycket att göra i helgen, har ju inte hunnit titta in här hos dej!
Lille "valpen" Adam....vilken fin liten en !!! Om du behöver hjälp nån gång med barnpassning o annat, säg bara till, jag är med !
Lite synd om Cleo o hennes matte kan jag tycka!
Ha det gott!
Ps. Jag hittade din vattenkanna HÄR hos oss....konstigt!! Ds

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

26 april 2009 19:38

Stackars Cleo! Hoppas hon får mycket leverpastej nu.
Du får ju en helt underbar dag i morgon! Inte nog emd att du får gosa Ghia, du får bada i FEM SJÖAR! Jag fick nöja mig med diket jag!

http://www.kattarina.se

 
Ville

Ville

26 april 2009 20:50

Matte säger att du är en turgubbe Sigge. Jag tror hon menar att du får uppleva så mycket varje dag...sen får du gott fika överallt åxå.
Hoppas du får en toppendag imorgon med Giah ..
sen kommer du att få fostra lilla människovalpen ....dom växer fort.
Jag slapp få en lillebror....och det var nog bra.

http://marno.bloggagratis.se

 
LOTTA

LOTTA

26 april 2009 22:25

oj vad gott med fika:)..å vad kul att du snart får träffa minimänniskan:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Stella

Stella

26 april 2009 22:45

Man har rätt att sura på sina mattar ibland, det gjorde jag igår, sen när hon gör något kul så förlåter jag henne, alltså kan du förlåta din matte i morgon, när du får bada i dina 5 sjöar och träffa Giah!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Acke och Primo

Acke och Primo

26 april 2009 22:49

Du Sigge...den där stackars Cleo får du allt ge en stor puss och slick från oss....stackarn! Du har åtminstone fårr en sjö att bada i, vi får hålla tillgodo med äckelvatten i diken....som matte endå måste duscha av oss ifrån med ÄCKLIGT schampo!
Hoppas du får träffa valpen Adam snart...bättre "uppfostrare" än dig kan ju inte finnas på denna jord! eller?

Men vaddå MASSA år säger matte....din granne ser väl inte massa år ut!?

Sov sött och dröm vackra drömmar om Giah!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Giah

Giah

26 april 2009 22:59

Ja din matte var här och gosade med oss (Dahro och mig) Dahro ska ALLTID pussa och krama henne när hon kommer...Idag hann jag oxå göra det (annars har jag iu bara ögon för DIG...
Dom pratade om date mellan oss i morgon...Bästaste Monica kommer och tar med mig till dig!!! :) :) :)

Matte vågar inte gå så långt in i skogen när hennes mamma är sjuk!!!
Så hon stannar hemma med Dahro...
Dom får gå runt i skogarna hemikring så det inte är sååå långt till bilen om det behövs åkas akut...

På eftermiddagen ska matte till sin mamma på sjukhuset...Så vi blr ensamma ett tag innan husse kommer...
Kommer nog att vara trött efter vår långtur och sova då :)
Puss Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Hunden Liza

Hunden Liza

27 april 2009 00:24

uj, övergiven? Stackare. Det är det värsta som finns att bli lämnad ensam så där. Asså man är ju lixom den mest övergivna hunden i världen när det sker, om det än så bara är för några minuter. Låter som om morgondagen ska bli riktigt bra. :-)

http://hundenliza.blogspot.com

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

27 april 2009 06:26

Nämen stackars Cleo...vad dumt att staketet stog i vägen=(....Men vad du kommer få det skoj idag då=))) kan ju vara värt att ha det lite tråkigt ibland när det blir sååå mycket roligare sen=9
Ha det nu så härligt med Giah idag!

http://leonland.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards