Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 december 2009

Av Sigge Svamphund - 29 december 2009 18:23

Tänk igår kom det hälsovådligt rgen och idag är det vidrigt kallt.

Misstänker starkt att Torsten där uppe i norr ägnat sej åt nån kölddans nu.

Just nu är det drygt 16 minus ute.

Men på dagen var det "bara" siså där 10 minus så jag kunde tillbringa ett par timmar i skogen.

  

Snön är djup så det gäller att hitta ställen där det går att ta sej fram.

Matte hittade en upptrampad stig som vi kunde använda som tur var.

Blir så tråkigt att bara hålla till på vägarna.

  

Här har vi kommit ut på en väg och jag har väldigt bråttom.

Den här vägen är en del av min dunksamlarrunda.

Fick inte gå hela den för matte tror inte att det går att ta sej fram i skogen hela

vägen.

  

Ibland har man tur.

Ytterst lite vatten men det var utan onödiga isen så jag kunde i alla fall doppa tassarna.

  

Jag har varit och utfört ett viktigt uppdrag.

Bakom kurvan ligger huset där jag brukar fynda dunkar.

Matte sa saker om att jag drog iväg på egen tass, men jag visste ju att hon inte

tänkte gå dit.

  

Jodå det fanns en dunk till mej!

Det syns att jag fått jobba lite för att få loss den för jag råkade få med mej en

del av marken.

Men vadå, jag fyndade ju en dunk.

Var ett bra tag sen jag lyckades hitta nån nu.

  

Visst är jag snygg med min nya pälsfärg?

Tycker att jag klär väldigt bra med ljusare päls på bröstet.

Tyvärr så var inte färgen beständig för den försvann när jag kom in i värmen.

  

Matte säjer att det är så kallt att vättarna måste elda för att hålla värmen.

Det är alltså sken från deras eld som syns under riset.

Hittade inga fler trevliga fynd i skogen utan fick ägna mej åt mina vanliga

viktiga hundgöromål.

  

På slutet av rundan så hamnade jag vid min sjö.

Stannade och drömde om bättre tider med en sjö utan onödiga isen så

jag kan få mina dagliga simturer.

Men pessimisten matte påstrå att det lär jag få vänta länge på.

Möjligen att det kan bli isrejs framöver.

Men då ska det först vara spår av snöskotrar och sånt på isen.

Innan dess vägrar matte att gå på den.

Resten av dagen har gått i slöhetens tecken.

När jag var ute på eftermiddagen så blev det en ganska snabb runda eftersom det

var så kallt.

Hörde att matte pratade med Giahs matte i telefonen.

Hade en förhoppning om att de skulle bestämma att vi skulle få träffas nu.

Nädå, hörde talas om att det dröjer ett par veckor till!

Skitmänniskor!

Nu när hon luktar som allra bäst borde vi verkligen ses!

I morgon ska jag på kalas.

Matttes pappa fyller massor med år (86) så jag ska åka dit.

Dessutom vet jag att människovalparna kommer så det blir förhoppningsvis både

tårta och skoj bus.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards