Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 30 november 2010

Av Sigge Svamphund - 30 november 2010 18:01

Vidrigt kallt i dag också.

Min morgonrunda blev ganska kort för 15 minus då känns det i tassarna.

Sen skulle jag ut på en lite längre runda.

Eller så lång blev den inte på grund av kylan.

  

Ser ni regnbågen?

Det är 12 minus, solen skiner och regnbågen visar sej!!

Matte har aldrig nånsin sett en regnbåge på vintern och definitivt inte i denna

kyla.

Blev en sväng i min närmaste skog.

  

Skogsrundan är räddad.

Jag hittade en grankotte ganska omgående.

  

Jag vill inte vara arbetslös så jag försökte jobba.

Under snön finns det trattkantareller som matte inte alls tänkte plocka.

Nåt om att nu har jag semester tills det blir mildare, då kan jag med tur jobba

och hitta vinterskivlinger.

  

Nåt positivt i alla fall.

Det blommade en köttbullebuske mitt i skogen.

Utsökt goda så jag slukade alla snabbt så ingen annan hund skulle hitta busken.

Grejade en del med vanliga hundgöromål också.

Hände inget av värde, inga skoj fynd eller så...............

  

På väg ut ur skogen så hade jag planerat att ge mej av på egen tass och besöka

min polare Ollie.

Men han kom i skogen.

  

Han hade en Fransk bulldogtjej med sej.

Han vaktar visst henne den här veckan.

Fräck brud som försökte sno min pinne!!

Men det var trevligt med umgänge en stund.

Gick hem igen och slappade.

Så råkade jag ut för passa huset.

Fick nåt av matte och hörde bara kommer snart.

Låg och hade tråkigt.

Matte kom hem och hade varit och besiktigat min bil,

Suraste besiktningsgubben på 27 år sa matte, alltså skulle ju självklart jag ha varit

med och charmat honom.

Men han vill träffa min bil igen.

Nåt med nån spindel i en led och så håll i er nu...........

Matte måste tvätta motorn för surgubben såg oljefläckar och då kanske den

läcker olja.

Hon får inte komma tillbaka med otvättad motor.

Nu tror inte matte att den läcker nån olja eftersom det inte försvinner sån och

det inte finns fläckar under bilen heller.

Men det är väl bäst att tvätta den då!

  

När jag varit ute en sväng så kunde jag ägna mej åt denna.

Fick en meter tjurmuskel när matte försvann men lät den ligga tills hon var hemma.

Har fortfarande drygt en halvmeter kvar att smaska i mej.

Annars har det inte hänt nåt av värde under dagn.

Men i morgon så ska jag dejta igen!

Kanske ska jobba som Casanova under vintern?

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards