Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 november 2010

Av Sigge Svamphund - 15 november 2010 18:07

När jag skulle göra min morgontoalett så släpades jag ut i hälsovådligt regn.

Släpades runt alldeles för länge och ådrog mej självklart skador.

Ett par timmar senare så skulle jag ut och åka.

Matte stannade vid en skog som jag inte besökt på flera evigheter eller i alla

fall var det minst nåt år den.

Eftersom jag bestämt att det regnade så växte jag fast i mitt baksäte.

När matte väl fått mej ur bilen så regnade det inte alls.

  

Kände för att jobba så det gjorde jag.

Fanns massor med trattkantareller men matte vägrade plocka.

  

Hittade i alla fall en bra pinne att roa mej med.

Dessutom var skogen alldeles full med trevliga spagropar.

  

Mitt i skogen så ligger det ett hus.

Självklart så passade jag på att kolla efter fynd men hittade inga.

  

Däremot så hittade jag en blomkålssvamp.

Men den är också kvar i skogen.

Enligt matte för gammal.

  

Till slut var jag här, vid en gammal fornborg.

Jag tyckte att vi skulle fortsätta upp på den.

Jag har varit högst upp ett par gånger och matte brukar prata om den vackra

utsikten.

I dag tvärvägrade hon, nåt om att hon skulle bryta alla ben på den hala mossan.

  

Alltså hämnades jag genom att hitta massor med svart trumpetsvamp.

Men till mattes glädje var alla döda.

Fortsatte på en annan stig i skogen.

  

Där fanns det minsann häftga spagropar!

Den här storleken är helt i min smak!

  

Så var mästerfotografen matte i farten.

Den som lyckas lista ut vad detta ska föreställa borde vinna ett fint pris.

Tyvärr har varken jag eller matte en aning.

  

Inte blev detta så mycket bättre heller.

Men jag har hittat en alldeles ensam och övergiven handske i skogen som jag

roade mej mycket med.

Sen när jag närmade mej min bil så började hälsovådliga regnet ösa ner igen.

Men jag fick ju skydd i bilen.

Inte åkte jag hem heller utan vidare till Eskilstuna.

Mattes mamma behövde lite hundlig assistans.

  

Fanns stora smaskiga falukorvsbitar till mej.

Försvann självklart på 2 sekunder.

  

Jag skulle få mer lunch så jag försökte assistera.

Är ju mycket matlagningsintresserad.

Bara det att här har det blivit alldeles fel.

Jag trodde att det kanske var korv, men det var äcklig isbergssallad som jag självklart

vägrade att äta.

Men gurkan och paprikan gick ner.

Sen skulle mattes mamma skjutsas till diverse ställen.

Hon kan ju inte köra bil ännu efter den där operationen, men hennes bil behövde

köras med efter sen batteriet laddade ur förra veckan.

Alltså fick jag åka alla möjliga vägar bara för att bilen skulle gå några mil.

Till slut var jag på kända vägar.

Mattes mamma skulle köpa potatis på ett ställe och därifrån är det inte så

långt till.................

  

Jag hamnade vid Mälaren!

Blev så glad att jag alldeles glömde bort att det regnade.

Kastade mej ur bilen och trodde att jag kanske skulle till den skoj ön.

  

Skulle jag inte för alla båtar ligger på land.

Men kunde i alla fall konstatera att på Mälaren finns ingen onödig is.

Mycket bra att ha ordentligt med vatten.

Men så kom jag på att det regnade och stack lika snabbt tillbaka till bilen igen.

Fick passa bil på ett ställe till innan jag var tillbaka hos mattes föräldrar för

fika.

  

Matte står nedanför trappan och påstår att vi ska åka hem.

Jag vet att det ösregnar ute och är mycket tveksam till om jag ska följa med.

Är faktiskt minst ett par hundra meter till min bil och på den vägen hinner jag

få mycket skador.

Men till slut så kom jag på att borta bra men hemma bäst.

Så jag följde faktiskt med matte.

Fick regnskador på väg till bilen, men jag hopas att de läker.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards