Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 november 2010

Av Sigge Svamphund - 1 november 2010 18:16

Blev en väldigt upptagen dag.

Efter morgontoalett och lite slappande så skulle jag åka till skogen.

Matte bestämde att vi skulle till en skog där jag inte varit på länge.

När vi nästan var i skogen så började matte ana oråd.

Var väldigt mycket spår på den lilla, lilla vägen.

Väl framme där min bil ska ställas så besannades mattes farhågor.

  

Det är en vändplan där och stigen som matte tänkt att vi skulle gå har sett ut

ungefär så här.

  

Nu ser det ut så här.

Dessutom höll de på och jobbade med vägen.

Kom en människa som höll på med jobbet så matte frågade om det var så att

skogen ska avverkas.

Nädå, inte alls de gör bara vägen för att det ligger ris kvar efter en avverkning.

Ja, ja sa matte och tänkte nåt om sagor....

  

Jag var upptagen.

Min nästansjö hade ju fått påfyllning så jag passade på att bada.

Matte gillade inte att jag simmade runt med både reflexväst och halsband.

Men nöden har ingen lag, hade faktiskt inte tid att vänta medan hon pratade med

den där människan.

  

Blev andra vägar i skogen än den planerade.

Jag struntade i vilket bara jag får mina dagliga skogstimmar så är jag nöjd.

  

Hittade alldeles underbara leriga spagropar.

Blev underbara inpackningar.

  

Naturligtvis så jobbade jag en massa också.

  

Detta är en mycket vanlig syn i mina skogar.

Mattor med trattkantareller.

Matte plockade faktiskt fast hon påstår att vi drunknar i svamp.

Gör vi inte alls, och jag vill jobba.

  

Så här fin är skogen, hoppas att den får vara kvar.

Den lilla bäcken hade jag mycket nöje av.

  

Fanns till och med skum till en välgörande nosinpackning.

Efter ett par timmar i skogen så skulle jag åka vidare.

Visste att jag skulle till Eskilstuna.

Men på väg dit så lyckades matte både bromsa och svänga.

  

Jag hamnade hos Giah!!!!!

Här är hon och Alyza.

Blev bara ett snabbt besök.

Matte skulle hämta ett av vinterdäcken till min bil för att få nån punktering lagad.

Åkte vidare till Eskilstuna och mattes föräldrar.

  

Blev bjuden på lunch.

Utsökt god lasagne.

Så god att jag såg till att få två portioner.

Sen var jag med matte och passade min bil på flera ställen.

Däcket som skulle lagas hade inte alls punktering utan det är fälgen som måste

bytas.

I källaren har visst matte ett trasigt däck med hel fälg så det blir Eskilstuna

igen i veckan för att få ordning på däcken.

Sen var hon och fixade saker till sin mamma, låna böcker på Rudis mattes jobb

och annat mänskligt tråk.

Så var jag tillbaka till mattes föräldrar och lämnade av böcker och andra saker.

Blev fika så jag bjöd mej på god kaka.

Sen var det dags att åka hem och då hade hela dagen gått.

Jag är en väldigt trött hund nu.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards