Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 november 2010

Av Sigge Svamphund - 10 november 2010 17:47

Efter mina upptagna dagar och gårdagens kaos så skulle det ju vara lugnt idag.

Gjorde min morgontoalett och konstaterade att det kommit minst två decimeter

äcklig snö.

Nä, jag har fortfarande inte snörullat.

Minns hur hemskt det var i vintras med all snö så jag håller med matte den ska bort snabbare än den kom.

Askur har ju aldrig sett en massa snö.

Elaka matte släppte ut honom på balkongen.

  

Titta här, förtvivlad halvvuxen kattvalp som inte fattar nånting.

  

Han försökte förtvivlat krafsa bort allt det vita. Hade det varit ljud till bilden så

hade ni hört hans klagande jamningar.

Askur gillar inte snö.

Matte skulle åka och skaffa några mänskliga tråksaker i Malmköping så jag skulle

få min långa runda där.

  

Luktar väldigt intressant överallt.

Men i Malmköping är det hus och gator.

Slutade alltså som det brukar, matte hade inte en aning om var vi var!

  

Men jag hittade en skogsstig.

Då började mattes lokalsinne fungera igen och helt plötsligt så visste hon åt vilket

håll vi skulle.

I skogen är det glädjande nog inte lika djup snö heller så det gick bra att gå där.

  

Antar att det är dags att anmäla sej till a-kassan och be om stämpelkort.

Jag könner lukten av svamp under snön, men matte vägrade försöka gräva fram dom.

Vill inte bli arbetslös redan i november!!

  

Mitt i skogen hade de ställt ut bänkar på flera ställen.

Gårdagens storm hade placerat en bra pinne på en av dom.

  

Den pinnen hade jag väldigt mycket skoj med.

  

Det är flera år sen jag och matte var i den skogen och nu hade de satt upp

massor med informationstavlor om allt man kan se och hitta där.

Fanns både om svamp, mossor, fåglar och sällsynta blommor.

Ute ur skogen så var det dags för nästa intevetavarjagär runda för matte.

Vi hamnade vid stora campingen och en massa husvagnar och snö gjorde att hon

för andra gången på en dryg timme virrade bort sej.

Till slut så var vi där i alla fall jag kände igen mej.

  

Är av med onödiga kopplet och jag har bråttom innan matte får för sej att

hindra mina planer.

  

Bilden säjer väl allt!

Men det skulle aldrig falla mej in att utnyttja ett inhägnat bad.

  

Underbart vatten utan onödiga isen!

Gissa om jag njöt tills matte satte stopp för mer bad. Skitmatte!

Jag hann ju inte simma.

Men jag såg att stormen igår gjort att nästan all onödig is är borta.

Alltså är inte badsäsongen över ännu.

Bara snön också försvinner så kan mitt liv bli normalt igen.

Jag kom tillbaka till min bil utan att matte virrade bort sej igen.

Hon skaffade vad hon skulle och det var dags att åka hem.

Resten av dagen har jag mest slappat så jag orkar med mitt hundliv.

Varit ue på ett par tråkpromenader bara.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards