Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 12 maj 2016

J*kla tjuvar

Av Sigge Svamphund - 12 maj 2016 17:28

Ingen kan påstå att jag har direkt långtråkigt i mitt eländiga hundliv.

I dag bestämde matte att vi skulle åka och kolla mina engelska kompisars hus.

Det var nån månad sen jag var där.

 

På plats och jag ollade nyheter.

Matte sa konstiga ord om låset vid bommen som var olåst nu igen.

 

Vattentjuven har hittat även till den skogen.

Sist kunde jag faktiskt bada i spadiket, nu är det inte mycket kvar.

 

Hm, här har det gått nån och det är bäst att jag undersöker noga vem det är.

Ingen jag känner i alla fall.

 

Lyckades jobba också.

I Engelska skogen så lever fortfarande Stenmurklorna.

 

Egentligen så skulle du kunna gå och kolla huset själv så stannar jag i bäcken.

Men jag vågar inte släppa iväg matte ensam, hon virrar säkert bort sej totalt.

 

Eftersom jag hittade kantareller i går var det lika bra att kolla arbetsplatsen med Svart trumpetsvamp 

men den var tom.

Matte hade tydligen rätt när hon påstod att jag får vänta några månader på dom.

 

Jobbade mer med Stenmurklorna i brist på bättre syselsättningar.

Borde snart komma annan svamp i den skogen.

 

Nu ska jag jobba med att kolla huset.

Den här bilden tänkte matte skicka till mina engelska kompisar som en hälsning från deras torp med

blommande träd och vacker grönska.

 

Jag var sysselsatt med att kolla en massa viktiga hundsaker när matte började säja VÄLDIGT

fula ord.

 

Förbannade j*kla tjuvar!!!!!!!

Tredje gången jag och matte upptäcker inbrott här.

 

Inbrottsverktyget hade tjuveländena placerat snyggt innanför dörren.

Matte gick runt och tittade men de hade i alla fall inte ställt till det.

 

Är väl lika bra att kolla uthuset också.

 

Jaha, uppbrutet här med.

 

Kollade där inne.

Förhoppningsvis hittade de inget att stjäla.

 

Bara att lägga sej och slappa då.

Matte pratade i telefon i många evigheter med mina engelska kompisar.

Inte alls skoj att berätta att de hade haft inbrott igen.

 

Dören gick ju inte att stänga så matte fick veta var en nyckel är gömd och provade om det skulle gå att låsa.

Gick inte eftersom låskolven är förstörd.  

Special för att dörren inte ska blåsa upp.

Men hjälp att fixa nytt lås kommer snart förhoppningsvis.

 

När matte upptäcker inbrott och lägger en massa energi på det blir hon virrigare än vanligt.

Sekunderna innan bilden togs vrålade hon åt mej att akta mej för ormen.

Det var hon som lagt mitt onödiga koppel i gräset och glömt bort det.

SUCK dessa människor!

 

På väg tillbaka till min bil igen.

Det var en gång ett spa.......................

 

Matte reagerade redan när vi gick till huset på de här bilspåren som inte fanns förra gången.

Troligen är det tjuvarnas bil.

 

Kom på att jag alldeles hade glömt att gå och bada.

Sånt för bara inte inträffa.

Hittade ett spa på väg till Bäversjön.

 

Simmade massor.

Mycket skönt, bäst att passa på innan Vattentjuven snor mina sjöar också.

Sen var det dags att åka hem igen.

Slappade medan matte satt i evighetslånga köer till polisen för att göra anmälan.

Var enklare att hon gör det än att det ska ringas från England och matte hade ju sett hur de brutit upp

lås o sånt.

Nu vet dessutom matte precis hur man ska hantera bevismaterial..

Undrar om det blir en lugn dag i morgon utan Bäver, kantareller och inbrott?



 
 
Ingen bild

Björn

12 maj 2016 19:09

Fy vad tråkigt med inbrott. Finns det en vägbom är det ju superviktigt att den hålls låst. Om den är låst är det ett effektiv sätt att stänga ute obehöriga för inga tjuvar orkar gå några längre sträckor.
Här har vi bom och den är alltid låst.

 
Kasper

Kasper

13 maj 2016 15:21

Fy för tjuvar!!!
Men varför var bommen olåst - är det fler som använder den vägen.
Våran bom är numera alltid olåst, men då behöver åtminstone inte matte hjälpa alla som av olika skäl blivit antingen ute- eller innestängda.
Å andra sidan finns ju rätt mycket folk här i området, och en del håller verkligen koll har vi märkt.
Stackars engelska kompisarna!! Tur att de inte lämnar nåt speciellt stöldbegärligt kvar i stugan.

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards