Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 november 2010

Av Sigge Svamphund - 18 november 2010 17:58

Ni vet igår så var det ju pest med onödig is precis överallt som hindrade alla mina viktiga hundgöromål.

Idag så skjutsade matte mej till en annan skog. Den är bra för jag har två sjöar nära varandra och en bäck plus andra skoj saker.

  

På väg ut i skogen och jag har massor med planer.

Med tur så kanske det finns i alla fall nån vettig spagrop.

  

Ibland är verkligen turen med mej.

Den lilla bäcken så förbinder mina två sjöar hade förvandlats till en bred flod.

Till och med träden badade i allt vatten.

Gissa om jag njöt!

  

Inte nog med det, bäcken ska rinna under vägen, men det är så mycket vatten att

den rann på vägen också.

Sånt här gillar jag!

  

Hittade en spagrop där det aldrig funnits nån förut.

Den som tittar noga kan se att jag faktiskt hittade kantareller nästan i spagropen.

  

De fanns till och med i vattnet.

Den här lyckades jag riva upp medan jag spaade.

  

Syns dåligt på bilden, men helt plötsligt så började det vräka ner en massa

fullkomligt onödig snö.

  

Men jag hade bråttom till viktiga saker jag.

Bakom kurvan ligger huset långt bort i skogen.

  

Jadå, tunnan var kvar så jag rullade massor.

Gäller att passa på när jag hittar rullningsbara tunnor.

  

Skulle fortsätta i skogen och passerade huset som tappade taket av all snö

förra vintern.

Fick fortfarande inte kolla efter intressanta fynd där.

Matte påstår att jag kan göra mej illa.

Som vanligt så vet ju jag alltid vad jag sysslar med så jag borde ha fått hålla på.

  

Inne i skogen så hittade jag en ny skoj hobby.

Trampa på onödig is som det bara är luft under.

Lät jätteskoj så jag trampade runt länge.

Enligt matte brukar människovalpar tycka att sånt är skoj. Bra då ska jag lära

Oliver och Adam det nästa gång jag träffar dom.

  

Här har jag planer.

Nu gäller det att få med matte till sjön.

Med alla underbara spagropar så kanske att det går att simma nånstans.

  

Skit!!!!!

Onödig is på hela sjön, inte en möjlighet att simma inte.

  

Närmaste sjövatten jag kom.

Lite öppet alldeles i strandkanten.

Bäver hade jobbat hårt med en massa träd nu igen.

Sjön är ganska lång så Bäver sliter säkert hårt för där den tar slut så börjar

Bäverbäcken.

  

Dagens enda spagrop med onödig is.

Men den var lätt att slå sönder med ett par välriktade slag.

Sen var det bara att spaa i det underbara leriga vattnet.

Hade jag fått min vilja fram så skulle vi ha följt sjökanten tillbaka.

Men det ville inte matte, nåt om att det finns ställen där som är gasnka blöta även

när det är torrt så hon hade ingen lust att ta reda på hur våta de var nu.

Tänk om hon kunde lära sej att uppskatta spa.

  

Var väldigt bra att gå genom skogen tillbaka.

Hittade min andra tunna där och kunde alltså rulla ännu mera.

Förövrigt så fanns det ännu flera spagropar också.

Mycket bra att ha pälsen i trim för jag ska visst på dejt imorgon.

Kanske inte hinner in till er andra ikväll för matte måste ha datorn för att skriva

som det är bråttom med.

Men ska i alla fall göra ett försök om inte annat återkommer jag imorgon.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards