Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 november 2010

Av Sigge Svamphund - 5 november 2010 17:58

Såg att flera av er reagerat på att jag gömde grisörat.

Faktiskt allra första gången som jag inte slukade det direkt.

Men den som spar han har...........

  

Så här såg det ut efter min sista kvällsrunda igår.

Jag tog fram örat och åt upp det.

Oj, vad jag sov bra. Funderar på att införa att jag får ett grisöra varje kväll innan

det är dags att sova.

Idag skulle jag som vanligt till skogen.

Matte körde mej till Bäverbäcksskogen, bra för jag har inte varit där på ett tag.

  

Fortfarande uruslet med vatten i Bäverbäcken.

Jag som hade planerat att simma i den.

Fick ägna mej åt andra viktiga hundgöromål istället.

  

Varken vattenkannan eller tunnan hade dykt upp igen.

Skit!

Jag hade ju planerat för tunnrullning och vattenkannebus.

Fortsatte och matte hade planerat att vi skulle gå en bra runda som inkluderar

en nästansjö och andra trevliga saker.

Bara det att när vi skulle ta den vägen kom virrkärringen på att hon hade glömt

att sätta på sej stövlar!

Det kan vara väldigt blött på sina ställen där så det blev inte den vägen.

Gå två kilometer tillbaka till bilen för att hämta stövlar var inte heller att tänka på.

  

Jag syns som en svart prick och matte anser att jag ska komma och det i

förra veckan.

Vadå, jag har bara lite viktiga saker att kolla utan hennes inblandning.

Mitt kollande blev avbrutet och jag hotades med onödiga kopplet.

  

Ville inte ha onödigt koppel så jag kom.

Hittade en tunna att rulla med istället.

Roade mej mycket och länge med den.

  

Nästa hot.

Personligen så tycker jag att mina tänder gjort snyggt mönster i kanten på

tunnan.

Matte däremot påstod att Lottas matte kanske inte alls vill ha mina fina mönster

på sina tunnor.

Nåt om att mitt grisöronkonto kommer att krympa när jag ska köpa tunnor för

pengarna.

Fortsatte i skogen.

Försökte få gå en väg där jag kommer till en liten sjö.

Nähä, sa matte det finns alldeles för mycket svamp där så dit ska vi inte!

I stället pratade hon om en annan sjö som jag inte besökt på evigheter.

  

Jag kände för att jobba.

Ingen vet ju när vintern slår till så det är lika bra att ligga i.

  

Så här såg det ut överallt.

Stora fina trattkantareller.

Jag jobbade och jobbade och faktiskt så plockade matte.

Vet ju att en arbetslös vinter väntar och jag har usel a-kassa så det gäller att

jobba så länge jag bara kan.

  

Skitmatte!

Hon har kastat bort min allra bästa grankotte!

Jag fick leta väldigt länge innan jag hittade den igen.  

Men som sagt hämnden är ljuv.

Kastar hon bort min kotte så hittar jag mer svart trumpetsvamp.

Inte hade de dött av kylan inte, hur fina som helst.

Matte sa konstiga ord..........

  

Uppe på berget så hittade jag en massa svampar.

Syns inte på bilden hur högt det är men det är högt och matte vägrade klättra.

Med all svamp som jag hittade så blev det så mycket och så tungt att jag inte

kom till den andra sjön heller!

Får vi ta en annan dag påstod matte.

Jag undrar om en annan dag är snart?

  

På väg tillbaka och jag har absolut inga planer.

Bara sitter på Lottas gräsmatta och funderar över hundlivet i allmänhet.

Tillfälligt stendöv också för jag hörde inte att matte sa åt mej att komma.

Hon gick och jag insåg att jag inte skulle tillbringa resten av dagen där.

  

Jag vet inte varför flaskan hamnade i min mun när jag bestämde mej för att

följa med matte.

Inte fick jag behålla den heller.

Matte snodde den och ställde den där den skulle vara.

Alltså inte i min mun!

  

Jag var faktiskt törstig så jag tog bort en massa onödig is för att kunna dricka.

Som ni säkert ser så har jag drabbats av onödiga kopplet.

Enligt skitmatte bara för att jag inte skulle försöka stjäla mer saker.

När ska hon lära sej att jag aldrig stjäl, bara lånar.

Fick ha onödigt koppel i minst hundra meter bara för att hon skulle veta vad jag

gjorde.

Dumheter!

När jag slapp det så jobbade jag lite mer och kollade om de blivit mer vatten

i Bäverbäcken och andra viktiga saker.

När jag kom hem så ägnade sej matte åt att räkna.

Med de 5,5 liter svart trumpetsvamp som jag hittade idag så har jag i år

nosat upp 264,5 liter såna!

Begriper inte varför hon gnäller om sån svamp överallt i alla skåp.

Så hörde jag att Pasco anlände till min favoritgranne.

Pasco hörs alldeles väldigt mycket överallt så det gick inte att undgå.

Alltså ansåg jag att matte skulle se till att jag fick gå och hälsa på där.

Hon vägrade.

Nåt om att jag minsan haft tre timmar i skogen och hon var upptagen med att

ta reda på alla svampar.

Men hon hade inte behövt följa med det hade räckt om jag fått gå dit!

Fick jag inte, du kan behöva vila fick jag bara höra.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards