Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 november 2010

Av Sigge Svamphund - 22 november 2010 18:11

TACK snälla underbara gulliga alla bloggvänner, hundar, människor och andra läsare för tum och tasshållning!

Det värmer både mej och matte ska ni veta!

Adam blev opererad sent igår kväll.

Läkaren skulle göra vad den kunde för att rädda hans fyra framtänder.

Men tyvärr var de så skadade att de inte gick att rädda.

Adam får nu leva utan framtänder tills de permanenta kommmer om en massa år.

Han är ju bara 1,5 år ännu.

I alla fall så mår han bra nu och verkar som tur är inte ha ont eller vara besvärad.

Jag har haft en ganska upptagen dag.

I morse var matte förtfarande alldeles telefonfixerad efter som hon inget hört

sen sent i går.

Bestämdes med Marcus att vi skulle komma dit för att eventuellt vakta Oliver.

Åkte alltså till Eskilstuna och då hade Marcus fått veta hur det gått.

Hann med en stunds skoj busande med Oliver, men sen blev det bestämt att

han skulle åka med till Örebro för att hämta Adam.

Blev inga bilder på mitt och Olivers busande för matte är inte på ta bilder humör.

Åkte vidare till mattes föräldrar för att matte skulle lämna nåt där.

Bra för jag lyckades bjuda mej på lunch igen.

Sen skulle jag med matte till ett ställe där jag aldirig har varit.

På stenåldern så jobbade matte på ett hunddagis,

För ett tag sen så träffade hon en som jobbar där och hon ville träffa mej.

Alltså åkte vi dit.

Matte var minsann inne på det där dagiset och hade träffat massor med snygga tikar.

Jag borde ha fått följa med in!!!!

  

Här har Lotta kommit ut och träffat mej.

Jag försökte få henne att kasta en stor snökocka åt mej.

   

Fanns en jättestor rastgård där som luktade väldigt intressant.

Ägnade mej åt en massa skoj busande också.

  

Min nya bästa kompis Lotta gick in på dagiset för att hämta nåt.

Jag väntade och väntade, trodde att hon kanske skulle komma ut med en eller sju

snygga tikar.

Nähä, inga snygga brudar inte.

Efter hunddagiset så fick jag passa bilen medan matte fixade mänskliga tråksaker.

Så skulle hon hämta mattes mamma på ett ställe och skjutsa hem henne.

  

Jag passade på att gå en runda där.

Självklart upplyste jag alla andra hundar om att svamphunden lämnat skogarna

och varit på besök.

  

Hittade spår av en och annan lukta gottbrud också.

Tyvärr träffade jag aldrig nån.

Är en ganska trött hund nu och matte är ganska låg också.

Hoppas på en alldeles normal dag imorgon.



 

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards