Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 november 2010

Av Sigge Svamphund - 16 november 2010 17:44

Inget vidrigt hälsovådligt regn idag.

Istället så var det strålande sol så jag skulle få en långrunda i skogen.

Blev Bäverbäcksskogen, var ju ett tag sen jag var där.

  

Hade varit kallt i natt så jag fick jobba hårt för att kunna spaa.

Men så länge det går att slå sönder onödiga isen är jag nöjd.

  

Självklart så jobbade jag.

Fick beröm varje gång men matte vägrar fortfarande att plocka mer svamp.

Så närmade jag mej Bäverbäcken.

Hade inga som helst förhoppningar eftersom den varit i usel skick länge nu.

  

Här har ni anledningen till att matte ansåg att jag ägnade mej åt dumheter.

Hon skulle ta en bild på allt vatten och hur strömt det är bara för att visa

varför jag INTE skulle bada i Bäverbäcken.

Som ni ser skulle jag visst bada!

Slängde mej i med både reflexväst och halsband.

Matte blev livrädd för att jag skulle fastna, det ligger en massa små träd och annat

efter bäver under vattnet.

Dessutom så var vattnet alldeles för strömt enligt henne.

Äsch, det var inga problem att simma där inte.

Begriper inte varför matte förde sånt himla liv.

  

Uppe ur vattnet så höll jag säkerhetsavstånd till henne en stund.

Tänkte att det var bäst att hon fick lugna ner sej.

Jag vet faktiskt alltid vad jag pysslar med så jag begriper inte varför hon

trodde att det skulle sluta illa.

  

Hittade faktiskt fler bäckar med strömmande vatten som jag tänkte testa.

Förbjuden.

Bara såna här små skitspagropar var tillåtna.

Närmade mej Lottas hus och planerade att rulla tunna och kanske kunna "låna"

nåt fynd.

Nähä, onödigt koppel för det var en massa bilar och folk som grejade med saker där.

Jag hade säkert kunnat ge en och annan hjälpande tass.

Blev i alla fall av med onödiga kopplet igen.

  

Vid första Gröna huset (jo Gröna männen har en massa hus i den skogen också) så

hittade jag den här skylten.

Men den verkade inte speciellt aktuell idag.

Troligen sitter den där för att Gröna männen inte skulle leka rally under älgjakten.

Fanns inte en endaste jägare idag i alla fall.

  

Mitt bland alla Gröna hus så finns det en mycket intressant stig.

Fick faktiskt med mej matte.

  

Förb-nnade onödiga is!

Jag har inte badat i den här sjön på evigheter, så är den invaderad av onödiga isen.

Fanns inget öppet vatten och inte gick det att slå sönder isen heller.

  

I sjön så finns det inplanterade Vithajar och de som ska fiska upp dom har ett

intressant skjul där.

Jag kollade självklart efter fynd, men hittade inga.

Ägnade mej åt en massa andra hundgöromål istället.

På väg tillbaka så jobbade jag ännu mer och matte vägrade fortfarande att

plocka svamparna.

När jag skulle passera Lottas hus så råkade jag ut för onödiga kopplet igen.

Tror att det hade funnits många intressanta arbetsuppgifter åt mej.

Träffade Lottas husse..........

  

Han är snäll han för jag fick faktiskt en träbit av honom.

Den var jag väldigt rädd om och hade mycket skoj med.

  

Använde den när jag hittade svampar.

Tänkte så att matte inte skulle missa några.

Funderade på att ta hem den, men så bestämde jag mej för att gömma den i skogen.

Kan vara bra att ha nästa gång jag går där.

  

Skitmatte!

Jag är tillbaka vid Bäverbäcken och sitter fast i onödiga kopplet.

Grankotten är på plats i munnen och jag hade ju bara tänkt ta ett snabbt dopp.

Men matte hade inte alls nån lust att bada i iskallt vatten för att rädda mej.

Begriper inte vad hon menar.

Jag skulle ju bara simma lite och behöver aldrig räddas.

Hörde dessutom att nu kommer jag att få ha onödigt koppel varje gång vi passerar

Bäverbäcken så länge som det är mycket och strömt vatten.

Mänskliga dumheter enligt mej!


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards