Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 november 2010

Av Sigge Svamphund - 6 november 2010 18:00

Haft en ganska lugn dag.

Enligt matte kommer jag att ha en massa att göra både söndag, måndag och tisdag så jag kunde ta det lite lugnt idag.

Lugn är en märklig mänsklig uppfinning tycker jag.

Föredrar att alltid ha mycket att göra.

När det var dags för min långrunda så blev jag inte skjutsad nånstans.

I stället så skulle min favoritgranne följa med och bli motionerad.

  

Inget är som väntans tider.

Jag sitter på gården och bara väntar och väntar på att hon ska komma ut.

Jodå, hon kom.

  

Hann inte så långt innan jag hörde ett bekant skall.

Pasco var ute och rastade sin matte.

Hann umgås en liten stund men de var på väg hem igen.

Pasco och jag har inte riktigt samma dygnsrytm.

När han gör morgontoalett så går jag ut för min långa förmiddagsrunda.

  

Koppeltränade min favoritgranne Lena ett tag.

Jodå, hon går riktigt bra i koppel, bara ibland hon inte riktigt hänger med.

  

När jag slapp onödiga kopplet så hittade jag en liten nätt pinne.

Självklart så ansåg jag att människorna skulle kasta den åt mej.

  

Matte tvärvägrade som vanligt.

Men Lena sparkade i alla fall på den åt mej.

Varför är människor så klena???

Tog med Lena på vägar som hon knappt visst fanns fanns hon bott här hela livet.

Jag som bara bott här i tre år hittar minsann alla bra vägar och några till.

  

Spagropar var sällsynta idag.

Det var onödig is på nästan alla, här har jag jobbat hårt med iskrossning innan

jag kom åt vattnet.

Demonstrerade mitt berömda spaskall för Lena, hon har aldrig hört det och

trodde inte att jag var riktigt klok.

  

Till slut kom jag till min näst närmaste sjö Fyrsjön.

Tänkte självklart simma.

Blev inget simma för onödiga isen har vaknat och låg på nästan hela sjön.

  

Jobbade självklart.

Matte vägrade att plocka svamp idag, men min favvisgranne plockade alla jag hittade.

Som sagt jag har ingen lust att bli arbetslös ännu.

  

En av alla mina badplatser i min närmaste sjö,

Äcklig onödig is överallt.

Den där pinnen ute på isen hade jag gärna satt tänderna i men inte.....

Kollade flera ställen och samma elände överallt.

  

Sista chansen, här brukar det finnas öppet vatten.

Nä, onödig is. 

Lyckades slå sönder en del, men det räckte bara till att blöta tassarna.

Hälsovådligt regn skulle vara bra nu så den dör igen.

   

När jag passerade affären så träffade jag min polare Ollie.

Han jobbade med att passa den.

Umgicks några minuter med honom innan jag gick hem till mej.

Resten av dagen har jag mest slappat, varit ute igen utan att det hände nåt skoj.

I morgon ska jag övervaka när min bil får vinterdäck, så blir det nog nåt

skogsbesök och en del annat. 

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards