Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 november 2010

Av Sigge Svamphund - 13 november 2010 17:49

Haft en ganska slapp dag.

Blev i alla fall skjutsad till skogen.

I dag gick det att ställa bilen vid vägen till Vithajssjön eftersom snöeländet

haft den goda smaken att sjunka ihop.

  

Här är jag på väg in i dimman mot sjön.

Självklart så har jag masor med planer.

  

Som sagt in i dimman var ordet.

Knappt att Vithajssjön syns.

Vad som är ännu värre är att onödiga isen har vägrat att släppa sitt grepp om den.

  

Jag kämpade hårt vid sjökanten men lyckades bara få till ett yttepytte litet

hål som inte ens gick att använda.

Satte hoppet till min stora bra spagrop, men samma sak med den bara äcklig

onödig is.

  

Roade mej med en liten pinne i stället.

Grankottar är som sagt bristvara just nu.

  

Här nere växer det en massa rödgul trumpetsvamp,

Skitmatte vägrar komma och plocka dom.

Visst jag fick beröm för väl utfört arbete men det skulle inte alls plockas svamp

idag enligt henne.

  

Det här är vägen till Skattekistesjön.

Den tyckte jag att vi skulle ta eftersom matte sett öppet vatten där när vi åkte

tåg härom dagen.

Nä sa matte, bilspår åt endast ett håll innebär troligen att det sitter nån jägare

längre fram.

  

Depp, jag kom i alla fall till en av mina nästansjöar efter den vägen.

Men onödig is förhindrade alla försök till bad.

Fanns inte ens skum i bäcken där jag brukar kunna göra inpackningar.

  

Vet ni vad detta är??

Det är faktiskt en mygga.

Heter vintermygg och visar sej när snöeländet kommit.

De sticks i alla fall inte och det fanns massor i skogen idag.

  

Syns dåligt men jag har äntligen lyckats hitta en grankotte!

Den var jag väldigt rädd om.

  

Så ska man hålla reda på slarvmatte också.

Här har hon tappat sin vante och självklart inte märkt nåt.

Ska hon slarva bort vantar och köpa nya så kommer det att påverka mitt grisöronkonto

så det är bäst att se till att hon får tillbaka dom.

  

Äntligen en spagrop värd namnet!

Här hade jag kunnat stanna hur länge som helst.

  

Gjorde ett försök att få gå den här vägen.

Om jag följer den och sen går genom skogen kommer jag till ytterliagre en sjö.

Har fyra sjöar i den skogen innklusiver Vithajssjön och Skattkistesjön.

Matte vägrade igen och påstod att den sjön säkert också var begravd under

onödiga isen.

  

Försökte att gräva fram en spagrop.

Hade jag hållit på ett tag så hade jag säkert lyckats.

Men då började hälsovådliga regnet att fall igen.

  

Tänker inte vara en sekund längre än nödvändigt i skogen och det är ett par

kilometer till min bil.

Hade tur och det slutade lika fort igen så jag kunde fortsätta med viktiga

hundgöromål ett tag till.

  

Som här träna med en liten tandpetare.

Gäller ju att hålla kroppen i trim.

Men när jag var nära min bil så  började det regna på allvar.

Tur att jag kunde söka skydd i den.

Hemma så tänkte jag inte kliva ur bilen, tyckte det var en mycket smart idé att

sitta kvar och vänta ut regnet.

Blev en kamp mellan mej och matte och det känns inte bra att erkänna att hon vann.

Sen har jag mest slappat.

Var ute en runda på eftermiddan och just då regnade det i alla fall inte.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards