Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Vanlig jobbardag

Av Sigge Svamphund - 12 maj 2009 19:47

Bläääääääää, vad det går illa.

Nu råkade jag också ut för försvunnet inlägg.

Nästan klar och allt försvann bara.

Ja,ja bara att börja om från början då.

Har haft en ganska vanlig jobbardag.

Blev skjutsad till en av mina skogar för murkeljakt.

Här har jag påbörjat jakten.

Känner doften av stenmurkla och nu är det dags att leta.

Jodå, det gick ju bra.

Här markerar jag en av dagens.

Men jag kan ju inte bara jobba måste koppla av lite också.

Hittade en gammal sko i skogen.

Undrar vem som tappar en sko utan att märka det?

I alla fall så hade jag väldigt mycket skoj med den.

Här är dagens skörd.

Det är ett dåligt murkelår så jag får slita ganska hårt för att få ihop några.

Tur att jag har många skogar att jobba i.

Detta är vad matte kallar murkelskörd. En skottkärra full med murklor.

Tyvärr så var inte jag delaktig i den.

Matte hittade allt detta vid ett tillfälle året innan jag flyttade hit.

Efter skogen så var jag hemma och slappade.

Kom dessutom hälsovdligt regn ute.

Men sen så var det dags för nästa uppdrag.

Mina favoritgrannar ville ut och gå med mej.

Jag tog med dom runt min närmaste sjö och visade alla mina badplatser.

Visade att jag kan leta svamp också.

Markerade murklor mellan baden.

Här är jag på väg från sjön och koppeltränar Linda.

Hon var riktigt duktig på att gå i koppel efter ett tag.

Hade lite bekymmer i början med att hon drog fötterna efter sej.

Tränade Lena i godisutdelning.

Gick bra och hon kunde ge mej godis på rätt sätt.

Får jag träna dom lite mer så blir de säkert riktigt lydiga vad det lider.

Längst ner här finns filmen från igår där jag tränar människovalpen Oliver i bollkastning. Den andra på stenen är hans pappa Marcus som är mattes valp.

I morgon ska jag visst få besöka en helt ny skog, hörde nåt om en sjö där också.

Ser jag fram emot.



 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

12 maj 2009 20:55

Det var väl en bra skörd med murklor trots att det inte finns så många. Käns verkligen bra att du hittar dom så vi alltid kan få av dej.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Myrra

Myrra

12 maj 2009 21:29

Kära nån, vad med murklor! Min matte har hittat EN i hela sitt liv!!!!:)

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
oskar

oskar

12 maj 2009 21:58

Det där är rolig. Min hund joppe och jag vi gick på kurs för många år sedan. Det var när han levde. Då fick vi lära oss att leta kantareller. Det var jätte kul både för mig och för honom. Det var ingen dålig hög med murklor.

Ha en bra fortsatt dag!
oskar

http://i-love-china.bloggagratis.se

 
Ingen bild

alloy

12 maj 2009 22:07

Hur orkar Du?
Jag är en mastiff som tar det lite lungt, skulle aldrig leta murklor, dom kan man ju inte äta. Nej jag ligger mest och softar, snarkar så jag överröstar TV;n leker med mitt bovlingklot och spanar efter brudar, är lite små kär i en taxbrud, men matte tycker inte att vi passar så bra ihop, det är nåt med storlek... jag som inte trodde den spelade nån roll. Ha det gott i svampskogen! Atlas

 
Stella

Stella

12 maj 2009 22:46

Det där med godisutdelning får ni nog träna länge på, tar tid innan människorna kan det perfekt, så du får nog stå ut med en och annan godisbit under inkörningsperioden

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

12 maj 2009 23:12

Du har tränat lillskiten bra!!!
Du, vad göpr din matte med murklorna? De går väl inte äta? Matte säger alltid Usch, äckligt...

http://www.kattarina.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

12 maj 2009 23:50

Katta & Doriz; Nu måste vi nog tala om att murklor är en delikatess, våran mamsing köper massor av Sigge, MUUUUMS. Vi tycker du ska prova.

http://lagottoflickorna

 
Ludde

Ludde

12 maj 2009 23:56

Du har ju fått Oliver att bli riktigt duktig med bollen. Bra om grannarna blir duktiga på godisutdelning. Du ser väl till att matte kommer ihåg korv, blodpudding och köttbullar när ni ska jaga murklor. Det är säkert mycket energikrävande. Kram, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

13 maj 2009 00:40

Du är ju en boren pedagog! Tränar både grannar och valpar av alla de slag, får murklor att trolla fram sig och matte att aldrig anse sig riktigt fullärd i godisutdelningskonsten.
Bra, att hon bara fortsätter att träna och träna och träna! :-)

http://www.belof.se

 
Torsten

Torsten

13 maj 2009 07:16

Den där människovalpen Oliver, han är allt bra fin han! Tycker du gör ett suveränt jobb med hans bollträning!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

13 maj 2009 08:35

Söta Sigge, vilken flitig och duktig lärare du är. Hoppas att dina elever är lika läraktiga som dig!

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoki

13 maj 2009 10:47

jaha, våran skitmatte kunde hålla sig i 4 dar...nu finns vi på
www.cybertaxarna.bloggagratis.se
slafspussar

 
Jennie och Exxa

Jennie och Exxa

13 maj 2009 12:51

Åh vilken duktig vovve du är!!

http://www.exxa.se

 
camilla

camilla

13 maj 2009 13:00

Awwwww säger jag och blinkar bort en tår!
Vilken underbar filmsnutt!!!!
Fy sjutton va gulligt!!!

Men du...du hittade ingen som skon tillhörde...ja menar...det kanske låg nån avsvimmad svampplockare i nåt snår =D

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

13 maj 2009 15:37

Håller med alla andra som berömmer dig för att du är en så bra tränare! Oliver har ju blivit JÄTTEBRA på att kasta golv och hoppa ner och opp på stenen. Där har du haft tålamod minsann. Jag har varit hos veterinären idag och tränat veterinären på att sticka en spruta i min nacke fast jag inte ville vara alldeles stilla. Det kunde han!

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

13 maj 2009 17:02

Glömde säga att jag har en tävling hos mig nu.

http://vallevagabond.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards