Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 25 december 2015

Bortblåst jobb

Av Sigge Svamphund - 25 december 2015 17:57

Idag skulle jag egentligen ha jobbat.

Alltså åkt till skogen och vandrat långt medan jag jobbade som fyrbent etappledare.

Men så blev det inte, det blåser alldeles väldigt mycket så matte vägrade skjutsa mej

till skogen.

Vi ska inte ha några träd i skallen enligt henne så jobbet får vänta.

 

Heden var alldeles övergiven, ingen jag känner ute,

Försökte ta en annan väg, men blev upptäckt och fånge i onödiga kopplet.

 

Eftersom jag först blev lurad på det palnerade jobbet och sen inte lyckades gå dit jag ville så tänker

jag ta saken i egna tassar nu.

Vi ses sen.

 

Julbad är skönt och nyttigt.

Bäst att passa på så länge onödiga isen håller sej borta.

 

Gå?

Nä jag hade faktiskt tänkt fortsätta bada i några timmar till.

Fick inte alls fortsätta med det för badkrukan.

  

Oj då sist jag gick här så stod de här träden upp.

Matte kanske hade rätt i det där att det är bäst att hålla sej från skogen.

 

Fortsatte på Vilda grisvägen.

Fick nästan välja vägar alldeles på egen tass.

 

Äntligen nåt som påminner om ett spa.

Fast det verkar som Vattentjuven har varit på besök här.

 

Gick in i skogen och bestämde mej för att jobba.

Hittade en alldeles utmärkt liten markeringspinne.

 

Jodå mina Svarta trumpetsvampar lever fortfarande.

Hade inte fötts fler och inte hade de växt så mycket heller.

De är kvar i skogen.

 

Käkade en massa gott gräs.

Gäller att ta alla gröna strån som jag hittar.

 

Gick ut på spårvägen.

Tur att jag inte är en liten hund då hade jag troligen blåst bort.

Var inget skönt att gå där.

 

Ja det blåser massor men varför skulle det hindra mer bad?

Fick inte bada mer för tråkmatte.

 

Äntligen nåt trevligt.

Ett gäng snygga Goldenbrudar.

Här syns två av dom.

 

Här är den tredje.

Tre brudar på en gång passar mej ypperligt.

Men de skulle självklart åt ett annat håll.

 

Jag VILL gå till Schäfer Freja.

Har inte träffat henne på länge.

Fick inte alls gå till henne.

 

Jag är fikasugen och korvsugen.

Ta av mej onödiga kopplet, tänker bara hälsa på en stund.

Blev inte befriad utan släpades vidare.

 

Äsch!

Det är ingen service i Malmköping inte ens Pinnaffären är öppen.

Jag som tänkt hälsa på en stund.

Gick hem och hade tråkigt, var ute på en tråkrunda på eftermiddagen.

I morgon så ska det där bortblåsta jobbet bli av säjer matte.

Hoppas jag för såna här dagar är värdelösa.



 
 
Ludde

Ludde

26 december 2015 11:35

Åh! Dom där goldenbrudarna hade jag nog slagit följe med... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards