Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 december 2015

Av Sigge Svamphund - 14 december 2015 17:51

Så klart att jag är frisk och min mage är i allra bästa skick.

Gäller bara att få den eländiga skitmatte att begripa det.

Jag var hårdbevakad under morgontoaletten men eftersom  jag varken hade behov plus

bristen på granar så gjorde jag ingenting.

Dessutom var det riktigt kallt, alltså skulle jag inte få åka till nån bra skog idag.

 

SUCK!!!!

Ja, ja det är 10 äckliga minus ute, men klä på mej??????

Fick höra att jag ska vara rädd om mina gamla leder, de är inte gamla de är i samma perfekta ålder som jag.

Berätta inte för matte, men det där täcket är faktiskt skönt när det är kallt ute.

 

Det doftar Siri här.

Tyvärr var jag hårdbevakad så jag lyckades aldrig rymma ta vägen förbi hennes hus.

 

Så fort jag avvek det minsta så hade matte stenkoll på mej.

Finns för sjutton inga granar här.

 

Bra!

Det fanns godis i min trädstam.

Verkligen på tiden och efter de senaste dagarnas märkliga mat så är jag HUNGRIG.

Hörde illavarslande ljud, bekanta såna men jag hoppades att jag hörde fel.

     

Jag har nog som vanligt alldeles rätt.

Det ser dimmigt ut där framme och det var klarblå himmel med sol.

 

Jag hade rätt.

De där kanonerna med konstgjort lappmögel jobbade hårt.

Jaha nu ska backen och min bra ramp begravas under sånt i massor med månader.

Gick snabbt vidare för att slippa se eländet.

 

Matte bara tjatade om att jag faktiskt borde besöka nån gran.

Hörde dumheter om att tänk om jag blovit alldeles förstoppad nu och en massa annat larv.

Jag klarar av sånt där allra bäst på egen tass.

Förövrigt var jag just då upptagen med att jobba.

 


Bäst att passa ppå sån länge det går att jobba.

Några mycket djupfrysta Trattkantareller.

 

Godistallen blommade så jag länsade den.

Fortfarande tjat om det där granbesöket.

 

Elände den där bra pinnen är fastfrusen.

Förväntade mej hjälp från den som utger sej för att vara min matte.

Jo efter en del tjat så fick jag hjälp.

 

Suddig bild men jag funderar på om de här granarna kan duga.

Jo de dög.

Så var det hundens obefintliga privatliv.

Hann knappt bli färdig innan matte skulle studera.

Blev med beröm godkänt.

Ja jag har ju vidhållit länge att jag är FRISK och min mage i bästa skick.

 

Gav matte en sån här pinne med håris.

Inte lika snyggt som det hon hittade för ett par dagar sen men jag fick beröm.

 

Hade planerat att fira min godkända mage med ett antal uppfriskande bad.

Det kunde jag ju glömma för onödiga isen har stulit hela sjön.

 

Ägnade mej åt att försöka jobba istället.

Hittade en snygg markeringskotte.

 

Synnerligen stendöda och djupfrysta Föränderliga tofsskivlingar.

Ja, ja jag får väl försöka jobba som Bombmurkelhund så länge som fulvintern håller sej borta.

 

Usch, passerade alldeles för nära de där kanonerna som gör konstgjort lappmögel.

Höll på att bli blondin.

Hann skaka av mej mycket innan matte fick fram kameran.

Skulle gå hem.

Men tog mej in i Pinnaffären och berättade högljutt att jag är frisk och HUNGRIG.

Fick godis och ägnade mej åt medlidande med de i Pinnaffären som har dåliga magar nu.

Gick hem och bad om mat, mycket mat.

Käkade massor med mat och Dentastix, precis vad jag behöver.

På eftermiddagsrundan kom jag äntligen in i Prylaffären.

Berättade om min eländiga tillvaro och bjöds på välbehövligt godis.

Träffade en del människor som jag känner som alla funderade på hur jag mår.

Skönt att ha vänner som bryr sej om mej.

I morgon ska det inte vara lika äckelkallt så då är jag lovad skjuts till nån av alla mina skogar.







Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards