Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 december 2015

Av Sigge Svamphund - 18 december 2015 18:03

I dag skulle jag ut och åka.

Trodde först att jag skulle jobba i nån av alla mina bra skogar.

Nähä inte det.

 

Så här "roligt" hade jag.

Passa bilen medan matte handlade tråk.

Hon trodde att hon var smart som åkte till Eskilstuna väldigt tidigt för att fixa tråket.

Bara det att den idén var hon absolut inte ensam om där var typ halva Eskilstuna.

 

Efter bilpassning på ytterligare ett ställe så blev jag ÄNTLIGEN utsläppt.

Detta varkar mycket lovande.

 

Bäst att meddela alla att hunden från de stora skogarna är i stan.

 

Hamnade hos mattes mamma.

Trodde först att det var lunch, men det var alldeles för tidigt på dagen för sånt.

Skulle jag möjligen kunna få fika då?

Var som alla vet många evigheter sen jag fikade sist.

Väldigt suddig bild men har ska jag precis smälla i mej den olycksaliga kakan.

Den var utsökt så jag käkade två stycken.  

 

Självklart så passade jag på att använda allra bästa klimattan också.

Blev bara ett mycket snabbt fikabesök för jag skulle hinna till skogen en sväng på väg hem och matte

hade nåt mer tråk att göra.

 

På väg hem men jag har hamnat i PåVägFrånEskilstunaskogen.

Den är helt ok när jag behöver ha tag på en gran och andra viktiga hundgöromål.

 

Koll om det hänt nåt spännande sen mitt senaste besök.

Nä, det verkade vara precis som vanligt.

 

Gick vidare och planerade för rejäl pälsvård.

Brukar gå att hitta utsökta spa här.

 

Äsch!

Vad är detta för larv?

Borde vara överfullt med trevligt vatten här.

 

Hittade en perfekt pinne.

Så var det bara den lilla detaljen med den perfekta spagropen.

 

Vad jag anser om onödiga isen på mina spa det lämpar sej inte för tryck.

Trodde faktiskt att den skulle ha dött nu igen.

 

Sist så var det en bra arbetsplats här.

Men det var då, idag fanns det inga svampar kvar.

Gillar inte alls kommande arbetslöshet.

 

Ja!!!!!!!!!!!

Äntligen en vettig spagrop, precis vad jag behövde.

Fanns bara lite lättdödad is i kanten.

 

Jo jag syns som en prick där framme.

Tänker nämligen uppsöka en gran i lugn och ro.

Visst matte låter mej ju ha mitt privatliv ifred numer, men jag litar inte alldeles på henne.

 

Fast jag passade mej noga för den här.

Tror inte att den var speciellt vänligt inställd.

 

Jaha så förstörde iseländet mina planer igen!

Dessutom pratade matte om att vi var tvugna att gå till bilen.

Detta mänskliga tråk och människor och deras klocka.

Borde ha avskaffats för länge sedan eftersom det ofta hindrar oss hundar från en massa viktiga saker.

Åkte hem och hade tråkigt.

Så skulle jag på eftermiddagsrunda.

Hade tur och träffade Pinnaffären så jag blev underhållen ett tag.

Funderade på att gå in på ett fik men det fick jag inte för skitmatte.

Gick hem och då började det som slutade med tortyr.

Jag började klia mej först lite och sen ännu mer.

Kliade faktiskt överallt på min vackra kropp.

Då kom matte på att jag käkade cocoskaka när jag fikade.

Har ätit sån en gång förut och då kliade jag mej massor.

Helt plötsligt så befann jag mej i tortyrkammaren medan matte ägnade sej åt en våldsam tortyr av mej.

Tänker utelämna alla vidriga detaljer med oceaner av vatten och tusen oljefat med nåt äckligt

schampo som är klådstillande.

Matte köpte det nån gång för länge sen när jag brast i uppmärksamhet i Grisöronaffären.

Tar emot att erkänna men det kliar mindre nu och matte säjer att cocoskakor det får jag inte äta.

Som tröst har jag hört att jag ska åka och jobba i morgon.

Vet att jag kommer åt mängder med vatten där.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards