Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 december 2015

Av Sigge Svamphund - 1 december 2015 18:02

Gjorde min morgontoalett som vanligt.

Träffade Rottis Helga men bara snabbt för matte pratade om bråttom.

Jag hade förträngt vad hon sa i går så jag förväntade mej nåt trevligt.

Nädå, blev inslöppt fick godis och blev tillsagd att passa tråkhuset.

Skitmatte skulle ju med bussen till människoveterinären.

Jag var ensam och övergiven i flera tusen evigheter.

Men så öppnades dörren och Siri och hennes husse kom och räddade mej från min eländiga tillvaro.

Gick en sväng tillsammans med dom och var väldigt noga med att se till att jag hamnade hos Siri

och inte dumpades hemma i övergivna lägenheten.

 

Det här halvblinda, ljusskygga spöket med dimsyn behagade komma till Siri.

Tydligen ska man passa sej för människoveterinärer som vill titta djupt in i ögonen.

Men ögonen lär vara alldeles felfria.

 

Jag hade inte ens tid att hälsa.

Hade ganska nyss kommit tillbaka efter skogsrundan och väntade på välbehövlig korv.

För övrigt så hälsar jag inte på folk som överger mej.

 

Siri däremot ville ha godis som belöning för att hon tagit hand om den övergivna svamphunden-

Självklart fick hon sånt.

Passade på att fika också, mycket viktig hundsysselsättning.

 

Tog en sväng på Siris ägor också och kollade att allt var som det skulle.

Sen skulle jag agera ledarhund och släpa hem den där halvblinda människan.

Avståndsbedömningen hade hon också slarvat bort plus att hon knappt såg nåt.

Tur att jag hittar överallt och hade jag inte haft Siri som hämtade mej så hade jag inte kommit till nån

skog idag.

Halvblinda matte hade vägrat snubbla runt där påstod hon.

 

Jobbet som ledarhund innebär att jag går precis dit jag vill.

Alltså gick jag in i Pinnaffären.

Bjöd mej på välbehövligt godis och fick en ny bra pinne också.

Sen släpade jag hem vraket.

Bara gnäll på henne, begriper inte varför människor är så känsliga.

 

Prylaffären var stängd.

Men Rosa elefantaffären var öppen.

Fick självklart godis där.

Släpade runt på den fortfarande halvblinda gnälliga klenmatte.

 

Kollade av en del ställen men det fanns inga intressanta nyheter.

Gick hem och hade tråkigt.

I morgon hoppas jag det händer mer, men jag är glad för att Siri är en pålitlig kompis så jag slapp

vara övergiven.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards