Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 december 2015

Av Sigge Svamphund - 20 december 2015 17:38

Började redan när jag skulle göra morgontoalett.

Hittade en gran slängd vid mitt hus.

Matte anade oråd eftersom den var prydligt innätad.

Inne igen så kontaktade hon Pinnaffären och frågade.

Jo, det var en gran som hörde dit.

 

Ska på min långrunda och här ligger stäldgodet.

Den skulle vi ta med till Pinnaffären.

Matte vet numer att Kungsgranar väger minst 10 ton när de ska bäras en liten bit.

Så trodde jag att jag skulle åka nånstans och jobba.

Skulle jag inte alls enligt matte för de tänkbara skogarna var troligen fulla med jägare.

 

Efter att ha släpat matte över Heden så lyckades jag trots fångenskapen i onödiga kopplet ta mej hit.

Ingen idé sa skitmatte.

Siri luktar säkert alldeles för gott fortfarande.

 

Hej Siri!

Det var många evigheter sen sist.

Bäst att meddela att jag är här så andra hanar håller sej borta.

 

Tog mej in till kylskåpet och fick korvar.

Precis vad jag behövde ha, länge sen jag käkade sånt.

 

Men jag tänkte ju bara lukta lite eller nåt.

Fångades i onödiga kopplet och fick inte alls göra vad jag och Siri planerat.

Släpades iväg från henne också.

 

Jaha där uppe sitter Schäfer Freja och ropar efter mej.

Fick inte gå och hälsa på henne.

 

Fortsatte min ensamma vandring på spårvägen.

Kände doften av flera bekanta hundar men träffade ingen.

 

Jag ska gå och bada.

Ska du inte alls sa HonSomIngetBegriper, det är is på sjön.

 

Onödiga isen är död, leve badsäsongen!!!!!!!!!!

Fanns ingen äcklig is nånstans på hela sjön!!!!!!

 

Skulle in i hasselskogen men ångrade mej.

Det kom nån.

 

Snygga Smilla minsann.

Var länge sen jag träffade henne.

 

Funderade faktiskt på att hänga med Smilla och hennes människor.

Men det fick jag inte för skitmatte.

 

Jag ska gå och jobba.

Det finns inget att jobba med sa matte.

Äsch, hon vet ju aldrig vad hon pratar om.

 

Vad säjer du nu då?

Jag har faktiskt jobbat.

Jaha har du hittat gamla lik efter Svarta trumpetsvampar?

 

Matte blev ganska tyst när hon rotat bland löven och såg vad jag hittat.

Titta här, det är alldeles nya och fina Svarta trumpetsvampar!

 

Här är det ännu fler.

Helt otroligt 20 december, de brukar dö när frosten kommer.

Jag är extremt nöjd över mitt arbete jag.

Kollade en del andra arbetsplatser också men de var tyvärr tomma.

 

På väg hem.

Varför har stormen placerat en gran precis där jag anser att jag ska gå?

Irriterande när mina noga utvalda vägar blir blockerade,

Egentligen hade jag en noga uträknad plan också.

Men skitmatte kan tydligen läsa oskyldig hunds tankar för jag fastnade i onödiga kopplet.

Hade bara planerat en sväng till förbi Siri.

 

Perfekt.

Jag träffade Människovalps Astrid.

Henne har jag tränat så hon är superbra på att underhålla mej.

 

Vi hade massor med skoj tillsammans.

Fast sen släåade matte iväg med mej.

Lyckades träffa Chihuahua Dee Dee också, men det glömde matte ta bild på.

Var faktiskt väldigt nöjd med min runda när jag kom hem.

Blev ju precis i min smak fast jag inte blev skjutsad nånstans.

Fast imorgon ska jag ut och åka, först nån bra skog och sen ett annat trevliogt ställe.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards