Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 14 maj 2008

Mått dåligt och passat människovalp

Av Sigge Svamphund - 14 maj 2008 17:42

Min dag började väldigt tidigt.

Vaknade och hade ett akut behov av att gå ut eftersom magen var i olag.

Väckte matte och fick komma ut snabbt.

Det var därför en del av er fick kommentarer väldigt tidigt i morse.

Sen var jag tvungen att gå ut flera gånger under morgonen.

Matte tog bort min mat och påstod att jag skulle ta det lugnt idag.

Lugnt vet jag inte vad det är och ta bort maten, jag behöver faktiskt äta!

Var nåt med att magen skulle lugna ner sej och därför ska jag inte få nåt idag.

Fick i alla fall gå runt min närmaste sjö.

Bad är ju hälsobringande så jag passade självklart på att bad ofta och mycket.

Inte har jag haft problem med magen efter alla simturer så de botade säkert den.

Så här tycker jag att man ska göra vid granskottsplockning.

Måste vara mycket effektivare att slita upp en liten gran och plocka skotten från den än mattes larv med att bara ta lite på varje gran.

Kan ju tala om att hon inte alls delade min åsikt för jag fick skäll.

Vadå, jag försökte ju bara vara hjälpsam och visa ett i mitt tycke effektivt knep.

Så var det dags att åka till Eskilstuna och passa människovalpen Oliver.

Hörde att matte hade tänkt åka ensam och att jag skulle ha passat huset.

Dumheter det är mitt jobb att passa människovalpen.

Han är faktiskt min bästa kompis och jag har mycket att lära honom.

Nu hade jag tur och fick följa med eftersom matte inte ville lämna mej ifall magen skulle börja bråka igen.

Hade ställt in mej på att städa upp all mat som människovalpen alltid lägger på golvet. Men när jag kom så fanns det ingen sån.

Matte hade skvallrat om min mage så det var bortstädat.

Men jag hittade en tallrik med pasta på ett lågt bord och hann äta upp en del innan jag blev ertappad.

Titta här!

Människovalpar är bra!

Jag har uppfostrat Oliver alldeles rätt så han bjöd mej på ganska mycket av sin macka.

Fast matte försökte hela tiden lägga sej i och hindra oss.

Vadå, jag måste faktiskt äta för att orka med min upptagna tillvaro.

Hade det inte varit för människovalpen så hade jag fått vara hungrig hela dagen.

Mår inte ett dugg dåligt trots att jag ätit både pasta och en del macka.

 
 
Ingen bild

molle

14 maj 2008 18:36

Men stackars dej Sigge,, en mage som inte är okey är skitjobbigt, förstår om du är JÄTTEHUNGRIG.. vilken tur att du passade på att käka när tillfälle gavs.

 
Ingen bild

malte o snoki

14 maj 2008 18:40

stackars din lilla mage, krya på dig!

 
sacco

sacco

14 maj 2008 20:41

Kan det vara alla granskott du åt igår som satte fart på magen? Taskigt att du inte fick en massa beröm av matte när du hittade så många granskott på en och samma gång. Människor har inte vett att uppskatta lite hjälpsamhet! Vilken tur att du fick följa med till Oliver så du inte svalt ihjäl under dagen!

http://www.bjorkmannarna.se

 
 Timse

Timse

14 maj 2008 21:55

Trist med magen, hoppas du håller dig kry nu och får rejält med mat imorgon.

Idag var en bra dag i skogen, jag hittade en jättelång "pinne" som jag promt försökte få med mig, lyckades iallafall dra med den en bit..

http://timsevimse.blogg.se

 
Marianne

Marianne

14 maj 2008 21:56

Inget vidare att vara dålig i magen. Men den som är glupsk får ofta ont i magen. Kanske för många granskott. Här var det en fjomp som heter Fabbe som tyckte att mattes köks handuk smakade gott. Han käkade upp hela. Men den var svår att få ut handuken bakvägen. Men efter det han ätit upp 8 ringar falukorv under 3 dagar så började handuken glida ut en liten bit i taget.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

14 maj 2008 22:19

Bra att du är bättre i magen, Sigge! Vem ska annars sköta alla dina åligganden? Tänk på alla sjöar som bli obadade, alla dunkar som bara blir kvar och pinnar som glöms bort...
Tur att du kryat på dig.

http://nysvansat.blogspot.com

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

15 maj 2008 00:40

Tur att dom finns dom små människovalparna! Tänk...vad dom är givmilda

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

15 maj 2008 09:36

hoppas du mår bättre idag sigge! du har väl inte käkat upp dunken el så?

 
vi i pörtet

vi i pörtet

15 maj 2008 12:32

Dumma människor som tror att man blir bra i magen om den är tom!
Idag ska två fyrbenta få sina klor klippta, fast det vet dom inte om än....husse passar på när dom har drop-in för han orkar inte bråka varje gång här hemma. Han är nog lite konflikträdd..
Ha en fin dag i skogen Sigge!

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards